Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 10:41   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Jeg vil tro at de aller fleste "normalbrukere" syns Apple er flotters når man har byttet. Kan man mye om PC, not so much. I studietiden var jeg nødt til å jobbe endel på min studievenninnes Mac, og jeg var nær ved å kaste den i veggen omtrent hver gang. Jeg har samme inntrykk som mrc, at man ofte bytter fra en dårlig PC til en relativt dyr Apple, og legger kvalitetsforskjellen i byttet, og tenker ikke over at man kanskje ville fått samme boostet ved å velge en annen og bedre PC.

Jeg kommer aldri til å ha noe annet enn Dell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:52   #22
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg ble litt forbauset i sta da jeg så at macen her hadde Word, 2 nettlesere, msn og 2 terminaler samt PS, oppe... og den verken suste eller "svettet" nevneverdig. Det skal mac ha!

Jeg har ofte langt mer enn det der gående uten at min MacBook alu blir varm. Men den blir varm av flash, filmvisning, heavy operasjoner i statistikkprogram og tunge nedlastninger, det gjør den.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vil tro at de aller fleste "normalbrukere" syns Apple er flotters når man har byttet. Kan man mye om PC, not so much.

Og vice versa, jeg startet med mac, har brukt mac i 16 år, og er en relativt avansert macbruker. Jeg har måttet bruke pc på jobb i perioder, og det blir jeg bare møkksur av. Ni måneder på Vista, f.eks.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 15:17   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Jeg byttet fra pc til Mac i 2004, og for meg er det operativsystemet som utgjør "det store". Det kunne jeg jo aldri fått ved å velge en dyrere pc.

Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 16:46   #24
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har måttet bruke pc på jobb i perioder, og det blir jeg bare møkksur av. Ni måneder på Vista, f.eks.

For min del var det Vista som var dråpen.
Har en ny laptop med Win7 på nå, og jeg er ikke imponert over det systemet heller.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 17:34   #25
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg byttet fra pc til Mac i 2004, og for meg er det operativsystemet som utgjør "det store". Det kunne jeg jo aldri fått ved å velge en dyrere pc.


Ehh... har du prøvd andre operativsystem enn windows på pc da?

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:28   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Ja, har prøvd "uttallige" Linux-distroer, ingen som jeg har vært så fornøyde med som jeg er med Mac OS.

Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:09   #27
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Jeg fikk min første mac som 9 åring Så en ny et par år etter på. Som 16 åring kjøpte jeg meg en pc så dum som jeg var, var han som nå er min mann som bestilte den og satte den samme... Noe så dumt har jeg aldri gjort. Så fikk jeg en laptop mac et par år etterpå. Pga manns jobb så kjøpte vi en windass maskin på sånn jobb kvoteting. Men hadde jo laptopen mac da. Men den windassen ble fort til Linux Etter noen år så kjøpte vi en mac mini, og etter det har min mamma kjøpt seg mac mini,svigermor mac laptop.
Mamma betalte like mye for mac minien som en ny stasjonær pc hadde kostet henne.
Men fordelen med mac mini(forige utgave ikke den helt nye for den likte jeg ikke) er at den er liten ,SØT og fiiin Den nye er litt større i omkrets men lavere men den er ikke like søt lengre :/

Jeg skal aldri mere ha windass. NEVER EVER
turbo har en windass laptop som er hannes og jeg tar ikke i den om jeg ikke må.
På jobb har vi 4 pcer med windass 7 og en med linux. jeg tar den med linux om jeg må gjøre noe annet uten om jobb programmet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no