Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

[Turist i Norge] Gjemte perler

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-20, 15:43   #61
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Da har jeg kommet hit.. Jeg skal prøve å gjøre listen litt ryddigere og mer oversiktelig.
Litt usikker på hvor mye jeg skal ta med av personlige erfaringer - eller om folk skal lese om det i trådene nedover her. Jeg er veldig fan av kort, konkret informasjon.
Det er selvfølgelig gøy å høre om andres erfaringer, men når man skal lage liste bør den være ryddig. #listoman

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 16:20   #62
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Ryddig liste høres bra ut.

Ikke ukjent perle, men kanskje ikke så mange turister der. Jeg syns det er veldig hyggelig å gå langs Akerselva i Oslo. Spesielt en solskinnsdag. Det kan være greit i vite at det i visse områder kan være narkomane.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 17:47   #63
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Rogaland:
https://minigolfen.no/ Europas største minigolfanlegg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 19:18   #64
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Rogaland:
Orrestranda - den aller fineste og villeste av jærstrendene
Torpedomuseet - helt nytt og annerledes, inspirerte av nye måter å formidle historie på. 2.verdenskrig. Lite museum, stor opplevelse. Et must! Rett ved Sola flyplass og Solastranda. https://www.jaermuseet.no/torpedoverkstedet/en/

Rett ved Solastranden, mini-Stonehenge, litt mystikk. Å http://domsteinane.sola.kommune.no/kart.html

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 19:57   #65
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Jeg kjørte forbi et betongmuseum(!) utenfor Asker her en dag og ble fascinert!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 20:00   #66
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ja, telefonen ringer sjeldnere her i huset i år med folk som må bæres ned.

Det var skrekken min i fjor. At jeg skulle skade meg på Besseggen og trenge hjelp ned. Tenk så pinlig. At vi var godt utstyrt og hadde gått i fjellet mange ganger før spilte ingen rolle. (og overtråkk eller skader kan faktisk skje selv om man er godt forberedt...)

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 20:56   #67
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kjørte forbi et betongmuseum(!) utenfor Asker her en dag og ble fascinert!

Sementmuseet i Slemmestad ja! Har tilbrakt mange timer der. Mest fordi det var bibliotek der også.

Viken
- Gå tur langs papirbredden og over ypsilonbroa i Drammen. Spise god italiensk is på Darios på grønlandssiden.
-Kjøsterudjuvet er det en del som liker å gå vet jeg, vi har ikke somlet oss dit ennå selv.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 22:17   #68
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det var skrekken min i fjor. At jeg skulle skade meg på Besseggen og trenge hjelp ned. Tenk så pinlig. At vi var godt utstyrt og hadde gått i fjellet mange ganger før spilte ingen rolle. (og overtråkk eller skader kan faktisk skje selv om man er godt forberedt...)

For å si det sånn så har den aktive bæreren her i huset opplevd å måtte bli hentet og bært av sine egne etter en tullete kneskade så ingenting å være flau over.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 22:27   #69
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Oslo: bade i Steinbruvann på Grorud.
Åndalsnes: spise på Sødahlhuset. Kraftkar-burgeren er god, de har noen skikkelig gode wraps - og digg bakst. I tillegg selger de ost, drikke, sjokolade og brukskunst ++ fra småskalaprodusenter (mye lokalt).

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 22:45   #70
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

For å si det sånn så har den aktive bæreren her i huset opplevd å måtte bli hentet og bært av sine egne etter en tullete kneskade så ingenting å være flau over.

Jeg vet det når jeg tenker meg om. Men akkurat Besseggen (og Preikestolen) er det en zillion medieoppslag om hvert år...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 22:47   #71
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Oslo: bade i Steinbruvann på Grorud.

Der pinglet jeg ut i dag. I morgen, kanskje (kommer an på hvilken rute jeg går i skogen i morgen).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-20, 23:08   #72
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Bamble, Telemark:
Kyststien her er en flott opplevelse. Mye fin natur, utsiktspunkter og fine badeplasser.
Krogshavn: Tusenårsstedet for Bamble, elsket badeplass med både strender og svaberg,
Langøya uttafor Langesund er en perle. Det går lett tilgjengelige ferger/skyssbåter over. -En 5 minutters tur over sundet. Her er fyret, turstier, sletter, strender og Nye Langøya hovedgård resturant. (Har ikke rukket å besøke ennå, men tror det skal være minst ok.)
Wrightegaarden har konserter i sommer også, men program og billetter er koronatilpasset. Verdt et besøk en sommerkveld.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-20, 15:52   #73
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Altså; Kistefos er helt supert! Jeg var der i går og vil trekke frem utstillingen i Nybruket; https://www.kistefosmuseum.com/exhib...s-in-the-attic Jeg så Nathalie Djurberg på MoMA og synes hun er en spennende kunstner.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 10:55   #74
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Kom på et viktig tillegg, dukket opp i Facebookfeeden min

HandverksConditoriet i Tønsberg. Adressen er Storgaten 20, litt forvirrende om man ikke er lokal, fordi adressen gjelder også på baksida av kvartalet. Det ligger mot sjøen ved en plass med p-plasser (hendig.. ). Veldig sentralt. De har fantastisk bakverk, brød, kaker, wienerbakst. Wienerbrødene er sånn skikkelig danske. Håndverkssjokolade (den kommer fra Trøndelag), og de lager italiensk is. Seff god kaffe. De har ikke påsmurt i disken, spør og de smører. De vil nemlig bare servere nylaget.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 13:04   #75
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det var skrekken min i fjor. At jeg skulle skade meg på Besseggen og trenge hjelp ned. Tenk så pinlig. At vi var godt utstyrt og hadde gått i fjellet mange ganger før spilte ingen rolle. (og overtråkk eller skader kan faktisk skje selv om man er godt forberedt...)

Jeg falt på tur oppi badekaret her en dag. Visste at bror og nabo hadde vakt på ambulansen. Rakk å tenke at jeg heller krabber til sykehuset enn at de skal finne en naken meg på badet med brukken lårhals... Heldigvis kom jeg fra det med bare et blåmerke og følelse av alderdom.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 13:29   #76
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Så mange flotte turtips! Denne skal jeg bruke både i år og i årene fremover.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 13:50   #77
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg falt på tur oppi badekaret her en dag. Visste at bror og nabo hadde vakt på ambulansen. Rakk å tenke at jeg heller krabber til sykehuset enn at de skal finne en naken meg på badet med brukken lårhals... Heldigvis kom jeg fra det med bare et blåmerke og følelse av alderdom.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-20, 14:26   #78
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Agder:

Arendal:
Bomuldsfabrikken: https://bomuldsfabriken.no/ Med blant annet en spennende utstilling og omvisning i gamle jerngruvene hvor «søpla» om ble lagret der er utstilt.
Idylliske Merdø - en øy i havgapet hvor det går ferge fra sentrum hver time og en kan rusle mellom hvite sørlandshus, ligge på flotte hvite strender eller gå ut på svaberg og rullesteinstrand på utsiden.
Raet nasjonalpark: https://raetnasjonalpark.no/

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 01:49   #79
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Vestland: Tønnegarden tønnefabrikk, som har bøkkere som viser hvordan man lager ekte tretønner på gammelt vis. De har også gårdsbutikk med utsalg av lokalmat.
https://tonnegarden.no/

Jettegrytene i Eikelandsosen: https://ut.no/turforslag/1111031/jettegrytesti

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 09:42   #80
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Jeg ønsker meg tips for den delen av Vestland som tidligere var Sogn og Fjordane.. Anyone? Gjerne de skjulte perlene, som ikke er nedrent av folk!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no