Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Beste instrumentallåter

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 21:44   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Beste instrumentallåter

Noen ganger vil man slappe av til musikk uten forstyrrende sang til . Jeg synes det er utrolig mye fin musikk som bare er instrumental. Hva er deres favoritter? Topp 5 for eksempel? Trenger nye impulser

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:58   #2
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Jeg vil som regel ha sang, så jeg klarer ikke å komme opp med 5 instrumentalfavoritter. Har egentlig bare en, men den er til gjengjeld så bra at jeg får tårer i øynene av å høre den. Og det er "Brothers" med Yngwie Malmsteen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:09   #3
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

1. One of these days - Pink Floyd
2. Chariots of fire - Vangelis
3. Introen på S&M albumet - Metallica
4. Röyksopp - Eple
5. Chronologie - Jean Michelle Jarre (Hele albumet er en sang ... )

Ellers anbefaler jeg Enigma.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:32   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Dette er de jeg aldri ser ut til å bli lei:

Spain -Chic Corea
Pont des arts -St. Germain
Visa från utanmyra -Jan Johanson
Shamal -Mich Gerber
The great gig in the sky -Pink Floyd -kan den kalles instrumental? Det er jo i høyeste grad ei stemme der, men hun synger ikke, hun gauler

Hvis ikke kan jeg bytte den ut med Played a live med Safri duo -eller Twin Peaks theme av Angelo Badalamenti & David Lynch

Og Svalbard-tema fra Orions belte! Var visst ikke nok med fem

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-10-06 kl 00:07.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:39   #5
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Fått tak i et skikkelig fett album fra den tyske DJ-duoen Blank & Jones som heter Relax vol 2.... 30 fete låter..

tviler på at man får tak i denne her i Norge da jeg rappa den fra en russisk trance-site (som desverre er nedlagt..)

Very nice, very smooth

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 23:24   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Fått tak i et skikkelig fett album fra den tyske DJ-duoen Blank & Jones som heter Relax vol 2.... 30 fete låter..

tviler på at man får tak i denne her i Norge da jeg rappa den fra en russisk trance-site (som desverre er nedlagt..)

Very nice, very smooth

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 23:35   #7
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

jeg husker nå ikke hva de heter jeg da, men noen av Gary Moores instrumentale låter er fine. Og en av låtene på soundtracket til Top Gun, der hvor kompiser er død og han går gjennom tingene hans etc. Nydelig melodi!

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 23:46   #8
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

The heart asks pleasure first (Tror jeg den heter?) fra filmen Piano

Henger meg med på The great gig in the sky
samme med Played Alive med Safri duo
Molde Canticle med Jan Garbarek
Children av Robert Miles

Og så har jeg rene Deep Forest/Enigma-perioder men det var vel ikke helt svaret på spm. Og jeg skulle vel også bare ta med 5.

Sita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 00:52   #9
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Lyst på da?? Hvor sende??

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 15:34   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Vel. Du har jo sånne ukjente størrelser som Mozart, Beethoven, Bach, Chopin osv.

Django Reinhardt o.l., f. eks Hot Club de Norvege. (Aner ikke hvor tøddelen skal være.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 15:58   #11
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Jeg hører noen ganger på:

Astor Piazolla (tango)

Leif Ove Andsnes har spilt in mange fine plater, jeg har blandt annet en med Grieg og Sibelius.

Har også en fin plate som heter Italienske mirakler en reise i vin og musikk med Aage Kvalbein, anbefales!

Før hørte jeg på Jan Garbarek (I took up the runes tror jeg en av de het, har den på LP hjemme hos mor).

Den siste plata til Kate Bush er jo ikke instrumental da, men veldig avslappende allikevel.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:40   #12
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Metallica's Orion fra Master of Puppets.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:45   #13
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Metallica's Orion fra Master of Puppets.

Det var den første jeg tenkte på også...

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:47   #14
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Min beste må vel være Watermark med Enya. Den rører fjell hos meg altså.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 00:07   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Django Reinhardt o.l., f. eks Hot Club de Norvege. (Aner ikke hvor tøddelen skal være.)

Åh elsker dem! (tror det skal være ett eller anna over den første e-en i Norvege. Som peker i en eller annen retning :teflonhjerne: )

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 00:13   #16
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Kenny G med wedding song.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:23   #17
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste instrumentallåter

Gammel og noe for enhver smak: Soft Rock Symphonies. Her kan du høre smakebiter fra nr 2: http://musik.tdconline.dk/servlets/2...trackid=319209

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no