Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 20:10   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Mine favorittfilmer!
Her en oversikt over filmer jeg virkelig liker og som jeg har sett mange ganger!

Alle filmene til Q. Tarantino og da Pulp Fiction, Kill Bill og Reservoir Dogs spesielt. Tilsvarende med filmene til Kevin Smith (det er han med Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma... - jeg hyler av Jay og Silent Bob). Mike Leigh (Naken, Hemmeligheter og løgner m.fl.) og Peter Greenaway (Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker, Drowning by numbers m.fl.) er også filmskapere jeg liker godt. For ikke å glemme David Lynch - "Wild at heart" er superb! The Straight Story er også helt fantastisk. Blue Velvet liker jeg også.

Liker også Krzysztof Kieslowski's filmer; Blå, Rød og Hvit, samt Veronikas to liv har jeg sett om og om igjen.

Matrix- og Ringenes herrefilmene har jeg også sett mange ganger. Liker også Natural Born Killers, Kalifornia, True Romance, Love & .45, Strange Days osv.

Breaking the waves av Lars von Trier er en stor film! Andre store filmer er Tilværelsens uutholdelige letthet, Dangerous Liaisons, Betty Blue, Gas Food Lodging, Down by law, Der himmel über Berlin, Ghost Dog, Night on Earth, Henry & June, Bagdad Cafe m.fl.

To "nyere" filmer jeg også synes er kjempebra er Brokeback Mountain og Walk the Line.

Her er flere:
Magnolia
Kadosh
Angel Baby
Trainspotting
Bladerunner
RumbleFish
La vita e bella
Mitt liv som hund
Requiem for a Dream
The Crow
Nikita
Leon
Betty Blue
A clockwork orange
Doberman
Taxi Driver
Don Juan De Marco
Apocalypse Now
Fight Club

Og jeg kunne fortsatt og fortsatt - det finnes utrolig mye bra film (og uanstendige mengder med ren søppel)!

Avslutningsvis får jeg vel også si at jeg virkelig lar meg underholde av filmer som the Rock, Con Air, Resident Evil, og ikke minst filmer som er basert på tegneserier jeg liker slik som X-men (Wolverine er jo bare sexy), Constantine, FF, DareDevil, Spiderman osv.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:16   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett "St Elmos Fire" ca. 25 ganger.

Jeg liker egentlig ikke å se filmer om og om igjen. Det samme kan ikke sies om mannen min. Han så nemlig Titanic 13 (!) ganger på kino det året den kom.

Det var samtidig som jeg begynte å høre rykter om at han var skaphomo – lurer på hvorfor ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:19   #3
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Star Wars, LOTR og Harry Potter-filmene blir jeg aldri lei av. Men in Black- filmene. Jurrasic Park-filmene! Alt som er bygget rundt en fantasiverden.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:21   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange filmer jeg gjerne ser flere ganger.

Gladiator
Ringenes Herre
Pulp Fiction
Cast Away
Gudfaren
Kings Knight har jeg sett uhorvelig mange ganger, ikke spør meg hvorfor!
Love Actually er filmen jeg setter på når jeg ikke får sove fordi jeg tenker vonde tanker. Da kommer jeg ut av mønsteret.

...

Kommer ikke på flere nå jeg, skal fylle opp senere. Ammetåke!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:31   #5
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mange gode filmer nevnt der, ja!

Jeg er ikke flink til å se så mye film, men det er noen jeg har sett meg nødt til å ha i hylla:

Monty Pythons samlede
LOTR

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:09   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Wall og The Doors.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:10   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har sett "St Elmos Fire" ca. 25 ganger.

Jeg har sett den en del ganger jeg også. Men det begynner heldigvis å bli noen år siden jeg syntes Rob Lowe var verdens kjekkeste.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:14   #8
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Harry Potter, Ringenes herre og Jurassic Park.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:24   #9
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Dette er de filmene jeg kommer på sånn i farten, som jeg har sett gjentatte ganger (allikevel ikke nødvendigvis favorittfilmene):
Little Women
Twelve Monkeys
Heavenly Creatures
Harold and Maude
Groundhog Day

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:34   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Monty Python ja, såklart! Det var det nærmeste man kom religionsdyrkelse i min oppvekst.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:39   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Fifth Element"
"Twelve Monkeys"
"The Wall"
"Amadeus"
"Ringenes Herre"
"Pulp Fiction"
"Lock, Stock and Two smoking barrels"
"Shooting Fish"

Og sikkert fler...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:39   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For eksempel Casablanca, alle Monty Python-filmene, Groundhog Day, Lord of the Rings-filmene, Armageddon, de fleste Pixar-filmene og det meste av klassisk Disney, The Big Lebowski, Matrix (bare eneren!), Sense and Sensibility, Moulin Rouge, den originale Star Wars-trilogien, Léon, The Shawshank Redemption. (Disse filmene er stort sett ganske popcornvennlige og til å bli i godt humør av. Det er masse filmer som er bedre enn mange av disse, men som jeg ikke "alltid" ville orke å se.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:47   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse kan jeg fortsatt se igjen noen ganger:

-The Blues Brothers
-The Boondock Saints
-Tilsammans
-Pulp Fiction
-La vita e bella
-Flåklypa Grand Prix
-Livets lyse side
-Nattsvermeren
-Ondskapens Hotell
... og sikkert mange flere som jeg ikke kommer på i farta.

Så er det noen jeg har sett om igjen og om igjen i perioder da jeg var litt yngre, som har mistet litt av glansen med årene. Som for eksempel:
-Young Guns
-Dirty Dancing
-Pretty Woman
-En offiser og en gentleman
... ja dere skjønner hvilke filmer det dreier seg om


Det er mange filmer jeg synes er store uten at det kunne falle meg inn å se dem igjen. Som jeg rett og slett blir deperimert av. For eksempel:
-Dancer in the dark
-Breaking the waves
-Lilja 4-ever
-Schindlers liste
og en del andre som er veldig bra, men bare rett og slett for tunge til at jeg har behov for å se dem flere ganger.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:50   #14
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Alle Harry Potter filmene (Spesielt nr. 3), Ringenes herre-triologien, Kill Bill filmene, Monty Pythons klassikere og Dirty Dancing.

Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:50   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, det er så mange at jeg ikke kan ramse opp alle. MEn noen kan jeg:

Grease
Dirty Dancing
Pretty Woman
Sleepless in Seattle
Notting Hill
You've got mail
Bridget Jones dagbok
Sound of Music
Tilsammans
Buddy
Detektor
When Harry met Sally

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 22:06   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker naturligvis å se filmer om igjen. Og naturligvis kan det gjerne være Austen-filmatiseringer, f.eks. Emma (både BBC og Gwyneth), Persuasion og ikke minst den aldeles strålende filmatiseringen av Mansfield Park fra 1999. (Nå tar jeg ikke med P&P, for det er jo en serie.)

Ellers har vi f.eks. Singin' in the Rain, Brent av solen, Tampopo, Ringenes herre-filmene, Star Wars-filmene, Lawrence of Arabia, Lost in Translation, Amélie.

Romantiske komedier når man er skikkelig sliten: Clueless, When Harry Met Sally, Sleepless in Seattle.

Hver jul: Den klassiske sovjetiske komedien Skjebnens ironi.

Og Karsten og Petra er bestevenner, da, selvsagt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 22:07   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Mange, jeg elsker å se filmer om og om igjen - jeg liker å sitte å glede meg til favorittscenene mine.

<Breakfast club - klassisk 80-tall
<Dirty Dancing - ingen kommentar
<Saving Grace
<Harry Potter filmene
<Bridget Jones
<Pride and Prejudice (BBC versjonen)
<Jack and Sarah
<Shipping News
<As good as it gets
<Änglagård

... listen er åpen for ny inspirasjon

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:21   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Love actually
4 weddings and a funeral
Parenthood
Groundhog Day
Secrets and Lies

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:25   #19
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på en serie fra 80-tallet var det vel som jeg ikke har sett igjen, men veldig gjerne skulle sett.

Den syngende detektiv. Noen som husker den?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:28   #20
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

hmmm
for å nevne noen
fjolls til fjells
gladiatoren
istid
tarzan
vinterkyss

kommer ikke på flere akkurat nå

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no