Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 20:21   #61
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke flmer kan du se om og om igjen?

- Ghost
- Sling Blade med Billy Bob Thornton
- Istid
- Harry potter
- Forrest Gump
- Shrek
- Dum dummere
- De fleste Eddie Murphy filmene fra 90 tallet.

carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:24   #62
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke flmer kan du se om og om igjen?

Filmer som jeg har lyst til å se om igjen er feel-good filmer som
Shooting fish
Muriels wedding
Stekte grønne tomater
Tilsammans
Monty Pythons Meaning of life og Life of Bryan og Live at Hollywood bowl

Men så er det også et par "tunge" filmer som jeg kunne tenke meg å se igjen, for jeg tror jeg hadde fått mer utbytte av dem nå. Som for eksempel:
Breaking the waves
Pan
Magnolia (som jeg ikke forsto et kvekk av da jeg så den første gang, 21 år gammel, men som alle jeg har snakket med har genierklært...)

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:25   #63
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke flmer kan du se om og om igjen?

The Boondock Saints
Dirty Dancing
LOTR-trilogien
Matrix-trilogien

Sita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 16:57   #64
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Jeg er skikkelig bløthjerta og kan se "Titanic" igjen og igjen.
Ellers er jeg fryktelig dårlig på å huske filmtitler.
Norske klassikere som "Fjols til fjells", "lån meg din kone" osv kan også sees noen ganger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:10   #65
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Dirty Dancing
Strictly Ballroom
Moulin Rouge

...aner dere en rød tråd?

Jeg husker vi lo oss skakke av en film som het "Gudene må være gale", det var iallefall to eller tre. Lurer på om de er like morsomme i dag?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:12   #66
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Titanic kan jeg forresten ikke se uten å flire etter å ha sett French & Saunders parodi...

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:38   #67
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg husker vi lo oss skakke av en film som het "Gudene må være gale", det var iallefall to eller tre. Lurer på om de er like morsomme i dag?

De filmene husker jeg! I hvert fall ener'n, var det ikke der han gutten fant en Colaflaske? Han som smattesnakket?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:03   #68
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

De filmene husker jeg! I hvert fall ener'n, var det ikke der han gutten fant en Colaflaske? Han som smattesnakket?


Nettop , også måtte de levere den tilbake til gudene fordi det ble så mye krangling om den Colaflaska.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:17   #69
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Disse er de første jeg kommer på i farten.

"Åndenes hus" basert på boka av samme tittel er absolutt min yndlingsfilm og den har jeg sett flere ganger og ikke minst lest boka like mange ganger.

"Pretty Woman" Har sett den så mange ganger at det nesten er pinlig.
"Dirty Dancing"
"Blomster av stål" Nydelig film.
"4 bryllup og en begravelse" Sett den så mange ganger at det begynner å bli nok. Men super er den.
"La vita e bella"

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 19:17   #70
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Tilsammans
Amelié
Dirty Dancing
Forrest Gump
Monsterbedriften
Mens du sov
Den eneste ene
Stekte, grønne tomater
Livet er herlig

Det er utrolig mange filmer jeg kan se igjen og igjen kjenner jeg. Er veldig glad i Svenske og Danske filmer

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 22:45   #71
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Stekte, grønne tomater
Forrest Gump
Lidenskapens Pris (vi hadde en del av filmusikken i vielsen vår...)
Kill Bill 2
Istid (den norske versjonen)


Blant annet...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 23:12   #72
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke flmer kan du se om og om igjen?

Skulle til å svare at "du har god smak du". Og det har du jo! Også så jeg plutselig at det var deg, Majsa, og kjenner jo hverandre og har mye til felles!




Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Walk the Line kunne jeg også sett igjen. Og mange av David Lynch-filmene blir jeg aldri lei av, uansett hvor mange ganger jeg ser dem.

Ellers:

  • La vita e bella
  • De fleste danske filmene jeg har sett
  • Et par Barbra Streisand-filmer
  • Pretty Woman klarer jeg nok ikke å se flere ganger,
    men det er fordi jeg har sett den sikkert 15 ganger,
    i hvert fall deler av den.
  • Broene i Madison County - samme som over
  • Notting Hill
  • Lost in Translation
  • Rød, Hvit og Blå, kanskje særlig Blå
Og mange fler.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 23:17   #73
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg husker vi lo oss skakke av en film som het "Gudene må være gale", det var iallefall to eller tre. Lurer på om de er like morsomme i dag?

Ah, den husker jeg også - vi låå slengt rundt og lo!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 23:25   #74
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Oj, det er så mange at jeg ikke kan ramse opp alle. MEn noen kan jeg:

Grease
Dirty Dancing
Pretty Woman
Sleepless in Seattle
Notting Hill
You've got mail
Bridget Jones dagbok
Tilsammans
Buddy
Detektor
When Harry met Sally

Samt Stekte grønne tomater.

Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 23:26   #75
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Stekte, grønne tomater
Forrest Gump
Lidenskapens Pris (vi hadde en del av filmusikken i vielsen vår...)
Kill Bill 2
Istid (den norske versjonen)


Blant annet...

Mm. Kill Bill 2 var best, så 1'ern på tv igår og det var såå bra, et gledelig gjensyn - så jeg gleeeder meg til å å se 2'ern igjen.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 11:06   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Opprinnelig lagt inn av Amelie

Mm. Kill Bill 2 var best, så 1'ern på tv igår og det var såå bra, et gledelig gjensyn - så jeg gleeeder meg til å å se 2'ern igjen.

VOLUM 1 og 2. Det er ikke film og oppfølger, det er én film delt i to. :Purist:


Forøvrig enig i at det er en glimrende film!

:rusler til flisespikkerforumet:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 11:09   #77
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

KillBill gjorde det lissom ikke helt for meg. Kul film, sier ikke det, men Tarantino har da gjort så mye bedre før!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 11:34   #78
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

KillBill gjorde det lissom ikke helt for meg. Kul film, sier ikke det, men Tarantino har da gjort så mye bedre før!

Jeg ble veldig skuffet. Hadde ikke sett den før den gikk på tv her om dagen, men hadde høye forventninger. Startet med to øyne på skjermen, men fant fort frem laptopen og FP. Så resten av filmen med et halvt øye, men ser nok aldri del 2. For meg ble det en tullefilm, på linje med Matrix, som jeg kun orket å se 15 min av.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 11:36   #79
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Jeg har forresten så dårlig hukommelse når det gjelder film at når det har gått et år, så har jeg glemt det meste av handlingen. Derfor kan jeg se de fleste filmer om igjen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 11:38   #80
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg ble veldig skuffet. Hadde ikke sett den før den gikk på tv her om dagen, men hadde høye forventninger. Startet med to øyne på skjermen, men fant fort frem laptopen og FP. Så resten av filmen med et halvt øye, men ser nok aldri del 2. For meg ble det en tullefilm, på linje med Matrix, som jeg kun orket å se 15 min av.

Går ikke an å sammenligen en totalt ubrukelig møkkafilm som Kill bil med The Matrix!

Hehe.. NEida - jeg skjønenr godt det er smak og behag. KB er for meg en helt vanvittig grusom og kjedelig film. Matrix er utrolig spennende, stilig, vakker og intelligent - men det kommer litt an på hva slags interesser man har også. Jo mer man kan om data, jo mer spennende er den filmen tror jeg, for man får med seg så mye mer enn dersom man bare ser den som en underholdningsfilm.

Sita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no