Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor henger man bilder av barna?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-20, 09:55   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Får melde meg som en med portretter av barna på veggen i stuen. Har aldri tenkt på oss som et "portretthjem" av den grunn. Men jeg skjønner jo at dere ikke ønsker dere det, så da er vel kjellerstue et fint alternativ? Vi har en ganske stor vegg ved trappen som på sikt skal brukes til den type bilder, siden vi snart får litt mer kunst til stueveggene.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 09:57   #22
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Vi har den typen bilder i trappa, og kunne også hengt opp noe sånt i gangen mellom soverommene. I stua henger det ingen bilder av oss, det får holde at vi er der fysisk.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:01   #23
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Vi har ganske stor stue, og på en ene veggen over en diger sjenk har jeg hengt opp bilder av barna. Et i A3 med litt forskjellige bilder på, og et i A4 som er 10.klasse bildet deres. De har da et stort og et mindre hver. Jeg syns det er litt koselig å ha jeg da.

På kjøkkenet har jeg to små familiebilder på veggen mellom to vinduer. Akkurat midt på enden av spisebordet.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:08   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Jeg har aldri helt fått til det der med å ha hoder hengende på veggen.
Og A3 er ikke akkurat lite og usynlig heller.. Kjellerstue/loftstue/hytta/rommet til barna/.. Jeg ville valgt noe slikt.
Og når det i tillegg er litt påtvunget dere så får giver også ha litt forståelse for at dere kanskje bruker litt tid på å finne ut hvor det kan henge.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:08   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Jeg har hengt portrettene sammen i gangen/trappa. Jeg er glad i bilder av familien på veggen. Jeg hadde blitt glad for et slikt bilde selv om jeg ikke hadde valgt det selv. Så synes jeg både soverommet og kjellerstua kan være passe steder å henge bildet. Jeg synes feks soverommet er en hedersplass for et stort bilde av barna.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:11   #26
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Her også har vi mange bilder av barna, har mye veggplass da, så det har plass til kunst også, men jeg også syns det er koselig å ha bilder av barna framme, så vi er sikkert et typisk portretthjem

Hvis de har kosta på både fotografering hos fotograf og innramming er det en gave i mange-tusenkronesklassen. Skjønner at det er invaderende at svigermor skal bestemme hva dere skal ha på veggene, men her har dere jo hatt mulighet til å si i fra på forhånd, dere visste vel om fotografbesøket?

Kjellerstua er et bra sted, evt henge det i stua hver gang svigermor kommer på besøk...

Galathea er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:15   #27
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har aldri helt fått til det der med å ha hoder hengende på veggen.
Og A3 er ikke akkurat lite og usynlig heller.. Kjellerstue/loftstue/hytta/rommet til barna/.. Jeg ville valgt noe slikt.
Og når det i tillegg er litt påtvunget dere så får giver også ha litt forståelse for at dere kanskje bruker litt tid på å finne ut hvor det kan henge.

Det er kanskje ikke A3 jeg har? For SÅ store er de ikke. De er større en de portrettbildene da men.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:15   #28
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Jeg har bilder av barna både på vegg og på hyller. Men det er bilder jeg selv har valgt og plassert ut. Jeg hadde blitt seriøst sur om noen ga meg A3 bilder og krevde jeg skulle henge det opp. Tror jeg hadde hengt dem på do i protest.

Man gir aldri bilder - fotografier eller kunst - i gave, om man ikke spesifikt har fått beskjed om hvilke bilder.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:19   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Vi har flere bilder av gutta på vegge. Bak sofaen har vi et stort brylllupsbilde av oss selv, og et ganske stort bilde av gutta når minsten var på 1 års fotografering. Vi har også flere bilder av de. Jeg synes det er hyggelig. Vi har enten kunst eller bilder av gutta. Men har strengt talt lite veggplass til bilder.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:23   #30
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Ingenting galt i å ha bilder på veggene, altså, for de som har det. Jeg synes det er kjempekoselig. Kjenner flere folk med trappevegger stappet fulle med bilder fra alle tider - og jeg liker veldig godt å se på slikt (tanten min sin vegg er fantastisk, likeså en gammel gård noen venneforeldre bor på, med bilder fra kamera ble oppfunnet, omtrent). Men vi har ikke så mye veggplass og er ikke så flinke med slik.

Barna skal få sine egne bilder, dog i mindre størrelse, sier hun, så rommene deres er alt dekket på portrettfronten, hehe.

Det kan jo hende hun har surret med størrelsen, og at det ikke er a3 i størrelsen, kanskje. Vi kunne jo sagt fra at vi ikke var interessert, men hun presenterte det som at hun hadde en drøm om å få tatt barna til fotograf og om det var ok (vi sa ja), og etterpå sa hun at vi selvsagt skulle få et bilde gave til jul, men det var en så dyr gave så det blir ikke så mye annet (vi sa ok) og nå som alt er bestemt nevnte hun størrelsen. Hun er en person som har fasiten på hvordan alle bør ha det (så konservativt og museumsaktig som mulig), så lite å gjøre med det.

Da tror jeg bildet kommer opp i kjellerstue eller nederst i en trapp.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:29   #31
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Jeg har ingen innspill, men gleder litt til å høre hvordan dere løser det og om dere liker bildet og sånn *innser jeg har covidliv uten innhold*

(men må jo innrømme at jeg nok har fått litt hetta av det samme - både det at noen andre bestemmer over hva man skal ha på veggene og noe med å ikke skuffe noen som har hatt gode intensjoner osv osv)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:33   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Jeg synes det er kjempekoselig med portrettbilder jeg, men er jo enig med alle mann alle i at dette er noe man må kunne velge selv.

Vi har fått fine bilder (ikke-portretter) som vi har hengende opp og jeg har vunnet bilder også, som jeg ikke har plukket ut selv, som vi har funnet bra plasser til, synes jeg. Så det GÅR an å gi bort bilder altså. Men man bør kjenne mottakeren godt da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 10:47   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det er kanskje ikke A3 jeg har? For SÅ store er de ikke. De er større en de portrettbildene da men.

A3 er dobbelt så stort som et vanlig A4 ark.
Jeg har to A3 bilder i gangen i tillegg til flere små bilder, og så har jeg noen bilder på rommet mitt. Bare kunst i stua. Så veldig planlagt er det ikke, det har bare blitt sånn.

Kjellerstue må da være et greit sted for et sånt bilde tenker jeg

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 11:07   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Vi har konfirmasjonsbildene i stua, men det relativt store brudebildet av oss selv (jadda) har havnet i en gang i andre etasje der det ikke akkurat er blikkfang.
Mannen vil gjerne ha bildene i stua, men jeg skal sannelig foreslå gangen, for de henger ikke helt optimalt der de er. (Men vi har plukket de ut selv!)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 11:08   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Kan dere ha det på soverommet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 11:10   #36
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Haha! Det er jo herlig at de vil mene noe om hva dere har på veggen.
Vi har masse bilder på veggene også A3 av ungene.
Men bilder gitt på slike premisser ville sannsynligvis havnet på veggen i boden.

Kjellerstua er vel et godt kompromiss.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 12:29   #37
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Hvis du synes det er ok å henge det opp i kjellerstuen eller nederst i trappen er det jo greit, men synes ikke dere skal føle dere forpliktet til å henge det opp i det hele tatt.



Her fikk vi etter bryllupet vårt et gigantisk maleri av oss fra mannens bestemor. Hun fikk malt et av bryllupsbildene våre på ferie i Spania, og det målte minst 50x70. Det kom aldri opp på veggen, og vi kastet det i år da vi ryddet i kjelleren, det var virkelig ikke vår stil og helt uaktuelt å ha på veggen.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 12:37   #38
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

"Noen må ta ansvar for at dere får mer på veggene".

Du bør kanskje bite deg merke i denne, etter tydeligvis manges mening, noe invaderende holdningen, og nevne at du synes det er litt ugreit av dem å tenke slik? For hva blir det neste jul og til kommende bursdager; innrammet A3-bilde med svigermor og svigerfar på bryllupsreise? Svigerfar på saueskinn med nisselue?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 12:37   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Det kommer jo litt an på plass også. Jeg har mye jeg kunne tenke meg å ha på veggene, men jeg har for få av dem! Det som får henge oppe er nøye utvalgt (og dessverre for barna er ikke de i den kategorien. ).

De henger på stueveggen hos sin far, det får holde.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 12:50   #40
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor henger man bilder av barna?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hjelpes.

Vi har ikke portrettbilder av familien noen steder. Jeg er glad i barna mine, menveggene mine får de virkelig ikke.

Kjellerstua er sikkert fint.

Samme her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no