Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Får ikke åpnet excel-filer fra Mine Dokumenter

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-10, 18:06   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får ikke åpnet excel-filer fra Mine Dokumenter

Jeg har installert og avinstallert noen småprogrammer og også vært og rotet under administrative verktøy på pc-en på grunn av mye dritt i oppstart og sånn, og nå får jeg plutselig ikke åpnet excel-filer fra Mine
Dokumenter. (Får beskjed om at navnet eller filbanen er feil, selv om jeg nettopp lagret det der). I excel åpnes filene helt greit, men jeg vil jo helst ha mulighet til å åpne dem fra Mine Dokumenter.

Jeg har prøvd å avinstallere og reinstallere office-pakken, men det hjalp ikke.

Word-dokumenter åpnes helt fint, så det et bare excel som har problemet.

Noen som kan hjelpe?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 00:11   #2
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får ikke åpnet excel-filer fra Mine Dokumenter

Prøv å sjekk i Utforskeren, under menyen verktøy - mappealternativer - filtyper, og bla deg fram til xls-filer. Deretter ser du om det er satt opp så disse filene åpnes i excel. Kan være at det er feil her.

Litt kjapp forkaring dette, og basert på at jeg har XP. Håper du finner ut.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 10:24   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke åpnet excel-filer fra Mine Dokumenter

Takk for svar shg, men det hjalp dessverre ikke.

Mannen fant løsning til meg på en eller annen nettside i løpet av natten, så jeg skriver den her tilfelle andre plutselig får samme problem:

Åpne Excel (2007). Klikk på Officeknappen og velg Excel Options (nederst på menyen). Gå til Advanced og fjern haken ved "Ignore Other applications that use Dynamic Data Exchange (DDE)".

Jeg aner ikke hvordan dette har blitt haket av hos meg, og programmet har jo funket fint helt frem til helgen, så det må ha skjedd da jeg installerte eller avinstallerte ettellerannet.

__________________
02 10

Sist redigert av Fluke : 23-02-10 kl 10:30.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 10:26   #4
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ikke åpnet excel-filer fra Mine Dokumenter

DDE bør ikke ignoreres.

Bra det løste seg.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no