Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Lær meg om hva det koster å ha en bil

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-12, 10:29   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Lær meg om hva det koster å ha en bil

F.eks en liten Yaris. Nå tenker jeg ikke på billån, men hva det koster månedlig, sånn ca.

Dieselbil, kjører ca tre mil daglig, fem dager i uken. Hvor mye bør jeg regne hver uke/måned i diesel? Hva koster årsavgift, veiavgift osv? Forsikring antar jeg vil komme på ca 500 i måneden (forsikres i min manns navn). Hva med EU-kontroller og sånn? Er det lurt å sette av et lite beløp månedlig til uforutsette greier?

Vurderer bilkjøp om noen måneder, og er fullstendig blånn.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:37   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Det er vel statistikker som sier noe om dette, og en liten bil, som kjører ca 15 000 i året koster vel i gjennomsnitt 2500 kroner i måneden (dette er ut i fra husken).
Da tror jeg veiavgift, forsikringer og muligens servicer er tatt med i beregningen.

Jeg skal se om jeg finner den statistikken. Jeg fant bare noe om litt større biler nå, og der er kostnaden satt til 3 100 pr måned

(verditap på bilene er ikke tatt med i beregningen)

Sitat:

Kalkyler foretatt av Opplysningsrådet for Veitrafikk (OFV) viser at den gjennomsnittlige norske bilisten kan regne med en årlig driftsregning på 38.000 kroner. Da tas det utgangspunkt i en bil til 220.000 kroner og en årlig kjørelengde på 15.000 kilometer.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:38   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

"Uforutsette greier" avhenger veldig av om du snakker om en ny bil med garanti eller en gammel bruktbil.

Årsavgiften er på 2885. Hvis du kjører på vei med bomstasjon koster dette også noe, da lønner det seg å ha abonnement fremfor å betale hver gang du passerer. Diesel kan du sjekke literpris og gange med bilens forbruk og kjørelengde.

Ellers kommer jo utgifter som nye dekk, vindusviskere og denslags innimellom.


Sist redigert av Filifjonka : 25-06-12 kl 10:45.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:40   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Jeg kjører omtrentlig 1.5 mil daglig og fyller jevnt over hver 14. dag. Kjører VW Tiguan. Selvfølgelig avhengig av dager/helger hvor det kjøres mer, så fyller jeg 2 ganger pr. mnd.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 25-06-12 kl 10:52.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:47   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Jeg har en Toyota Aygo 2007 modell (bensin), og det går vel greit å sammenligne med den.

Bilen har gått 30 000 km akkurat. 10 000 av de er kjørt det siste året, av meg.

Kostnader knyttet til bilen:

- 1100 kr forsikring pr måned
- Årsavgift på ca 3000 kr (husker ikke eksakt)
- Bensin for ca 400-600 kr pr måned
- EU-kontroll 450 kr

Må også bytte litt deler nå, og det kommer på ca 4000 kr totalt.

Regner ca 25 000 kr pr år.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:48   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Så hvis jeg regner 3500-4000 pr måned (settes inn på egen konto, med eget kort til) så burde jeg være relativt safe, både til bensin og årsavgift og sånn? Prøver å finne et tall å budsjettere med, nemlig. Må ha noe å argumentere med.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:51   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Så hvis jeg regner 3500-4000 pr måned (settes inn på egen konto, med eget kort til) så burde jeg være relativt safe, både til bensin og årsavgift og sånn? Prøver å finne et tall å budsjettere med, nemlig. Må ha noe å argumentere med.

Ja, det skulle en tro. En realativt ny liten Toyota regnes som relativt driftsikker og er billig i drift.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:53   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

3500-4000 kroner bør dekke absolutt alle driftutgifter du har på bilen en yarris iløpet av året.
Drivstoff, service (verksted), veiavgift, forsikringer, EU-kontroll, og litt andre saker.

Men da tenker du at billånet betales utenom?
Eller skal billånet ligge i den summen også?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:53   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Tenker å eventuelt kjøpe en som er tre-fire-fem år gammel. Regnes det som "relativt ny"?

Jeg er virkelig idiot når det kommer til noe sånn.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:54   #10
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

3500-4000 kroner bør dekke absolutt alle utgifter du har på bilen iløpet av året.
Drivstoff, service (verksted), veiavgift, forsikringer, EU-kontroll, og litt andre saker.

Flott! Da har jeg et tall å slå i bordet med. Blir det overskudd, så er jo det bare supert.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:57   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Flott! Da har jeg et tall å slå i bordet med. Blir det overskudd, så er jo det bare supert.

Det blir aldri overskudd når det kommer til bil.
Kanskje blir det overskudd det første året, også kommer en uventet verkstedregning som tømmer det som står igjen på kontoen. For det har jeg på følelsen av at det alltid gjør.
Eller så lar mannen din bilen stå i en nedoverbakke mot en klynge trær i fri.

3-4 år gammel bil regnes som relativt ny, ja.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:58   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Tre-fire-fem år er en relativt ny bil, men hvor mye den har gått er selvfølgelig også en del av bildet. Endel slitedeler må man regne med å bytte ut etter et visst antall kilometer, og når det ikke lenger er garanti på bilen så KAN de skje dyre ting også med relativt nye bruktbiler. Det er det som er litt uforutsigbart. (Been there done that..)

Service er også viktig å få med i regnestykket ja, det kan koste ganske mange tusen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 11:02   #13
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Lurt å sjekke hva servicer vanligvis koster for den biltypen du velger. Vi betalte nylig 9000,- for vår 3 år gamle bil. Da var det service, samt skifte av bremseklosser på 2 hjul. Dyrt med andre ord.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 11:04   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Jo, men om hun setter av 3500-4000 kroner i måneden på en konto som skal dekke drift, så skal det dekke det meste, altså. Uventede verkstedregninger og alt.
Om hun kjøper et monster av en bil som sluker bensin og må ha spesialbestilte deler fra den hemmelige fabrikken lengst øst i japan, så blir det selvsagt noe annet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 11:09   #15
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Klart det, men det skader ikke å undersøke hva det vanligvis koster for det merket hun ønsker seg. Vi kjører ford og ble faktisk litt overasket over hvor dyrt det var i forhold til da vi kjørte VW.

Du bør også undersøke når bilen skal på service neste gang. Om 2 mnd eller 1 år. Vesentlig mtp. utgifter du har spart opp til eller ikke.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 11:36   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Service kan også utføres hos i Sverige. Vi sparer mange tusen på det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 13:54   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

En liten bil koster mellom 50–80 000 i året, har jeg hørt, avhengig av hvor ny den er og hvordan den brukes. Da er både driftsutgifter og avskrivninger med i regnestykket.

Dette er en ganske oversiktlig artikkel om prisen på bilhold.
http://www.abcnyheter.no/bil/faktain...er-ved-bilhold

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 13:58   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Avskriving ville jeg ikke tatt med i regnestykket, men det er vel fordi jeg ser på bil som en forbruksvare.
Det er driftsutgiftene som er interessante for de fleste, tror jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:04   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Avskriving ville jeg ikke tatt med i regnestykket, men det er vel fordi jeg ser på bil som en forbruksvare.
Det er driftsutgiftene som er interessante for de fleste, tror jeg.

Det er jo penger man bruker like fullt da, selv om man ikke merker noe til dem før man skal kjøpe ny bil.

SIFO sier at en familie med to barn kan forvente en utgift på 2350 kr pr. måned i driftsutgifter til bil, hvis husholdningen har én bil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:04   #20
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om hva det koster å ha en bil

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Service kan også utføres hos i Sverige. Vi sparer mange tusen på det.

Det fant jeg også ut etter sist service. Kommer helt klart til å gjøre det neste gang. Desverre bor ikke alle slik til at det lett lar seg gjøre.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no