Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket kamera skal vi velge?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 23:19   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hvilket kamera skal vi velge?

Jepp, jeg trenger noen råd ...

Speilrefleksen vi hadde tok natta på en sydentur i høst, ved et uhell. Vi vet enda ikke om vi får det på forsikring, men nytt trenger vi okke som. Det var et Canon EOS400D.

Vi hadde også et kompaktkamera som rett og slett bare er blitt borte, et Canon Ixus 75.

Jeg/vi var veldig fornøyde med speilrefleksen, men ikke fullt så nøyd med Ixus - treigt i utløsning, mye uskarpe bilder synes jeg osv.

Nå trenger vi i første omgang ETT nytt kamera, og jeg tenker da i retning et kamera som dekker mange behov - et kompaktkamera som er så nært et speilreflekskamera som mulig, kanskje!?? Er det Canon PowerShot??

Vi har ikke råd til å kjøpe to nå, og kan ikke vente på forsikringsoppgjør heller ettersom vi veldig snart skal ut og reise, så jeg tar veldig gjerne imot gode tips her!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 08:20   #2
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kamera skal vi velge?

Nå har jeg ikke rukket å fremkalle bilder enda, men jeg fikk et etterlengtet kompaktkamera til jul av mannen i år, Canon Powershot S90 og hittil er jeg veldig fornøyd med det i alle fall.
Hvis jeg bare skulle hatt ett kamera nå ville jeg nok ha valgt et kompaktkamera først, selv om jeg elsker speilrefleksen og alle mulighetene der innrømmer jeg glatt at det i perioder knapt blir tatt bilder fordi jeg ikke orker å drasse på utstyret over alt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 14:36   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kamera skal vi velge?

Takk for tips. Skal undersøke.

Ei venninne har PowerShot G9, bittelillebroren til G11 som selges nå - kanskje det også er verdt å sjekke ut??

Jeg tenker som deg altså, derfor jeg vil gå for et kompaktkamera nå, men da kunne vi kanskje strekke oss så langt som til det nærmeste vi kommer speilrefleks - kanskje det tilfredsstiller alle behovene våre, enn så lenge!?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no