Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-10, 12:31   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Ønsker meg så inderlig et kamera som KAN ta bilder i skummring og av motiv når det er mørkt, feks av krysallerte bjørker i måneskinn.... Det duste-kameraet jeg har nå klarer iallefall ikke det!
hva kjøper jeg ? som ikke koster flesk.... max max6000 kr. helst endel billigere...

Trenger også nytt filmkamera.. hva er bra? og kjøper man med minnekort? er vel greiest?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 12:33   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Hva slags kamera har du nå?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 12:40   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

jeg har et canon ixus 950, er ikke helt fornøyd med det. synes bildene ofte blir uklare, og motivet mørkt..

filmakam. er 5år gammel, panasonic et eller annet med minidv....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 12:45   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Bruker du nattinnstilling da?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 14:52   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

har prøvt det meste synes jeg av instillinger... men det funker altså ikke desverre.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:15   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

ingen som er knallfornøyde med kameraet sitt her inne , og som kan gi meg et tips?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:35   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Hva med en canon 500D.
Det er et speilrefleks kamera med mulighet for å filme i HD kvalitet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 19:38   #8
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Hva med dette:

http://www.japanphoto.no/product/dig...-m-18-55mm-is/

eller dette:

http://www.japanphoto.no/product/dig...000-m-18-55mm/

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 19:49   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?


*studerer og funderer videre*

Hvilken tror du/dere er best?
(1000kr i forskjell, ja,ja det får jeg event rive i dersom det er et bra kamera det dyreste! jeg har det forhåpentligvis i mange år)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:24   #10
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Jeg har veldig lyst på den øverste og billig var den også.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 18:25   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Jeg har veldig lyst på den øverste og billig var den også.

Finner ingen omtaler om det nederste?
Det øverste får stort sett bra "karakter", men noen mener bildene blir uklare....?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 18:39   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Begge de kameraene er gode kamera. Men om du liker å filme ville jeg gitt litt mer å få den oppgraderte versjonen av 450D, som er 500D med filmmulighet.

http://www.elprice.no/nye-produkter-...-55mm-3820b021

Også fordi det er en oppgradert versjon. 450D begynner å bli noen år gammelt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 20:42   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Jeg har 500D og er fornøyd med det. Blir det ikke bra bilder, er det kun min skyld.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:53   #14
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Eller hva med å gå for det splitter nye Canon 550D. På det mener jeg at filmfunksjonen er vesentlig bedre enn på 500D. Da slipper du jo å kjøpe eget filmutstyr Du må nok lit opp i pris ift din maxgrense, men ikke sååå mye, tror jeg. Og så sparer du jo filmkamera, da!

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:56   #15
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Koster 7490,- på Japan Photo, ser jeg. Det er prisen for hus og 18-55 objektiv.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:23   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Eller hva med å gå for det splitter nye Canon 550D. På det mener jeg at filmfunksjonen er vesentlig bedre enn på 500D. Da slipper du jo å kjøpe eget filmutstyr Du må nok lit opp i pris ift din maxgrense, men ikke sååå mye, tror jeg. Og så sparer du jo filmkamera, da!

Hmmmmmmmmmm.......... Det var budsjettet da..... *vurderer enda*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:35   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Vil tro du kommer langt med 500D og. Får veldig god film med den, jeg har tatt ned kvaliteten fordi jeg ikke har behov for HD film.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 09:09   #18
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vil tro du kommer langt med 500D og. Får veldig god film med den, jeg har tatt ned kvaliteten fordi jeg ikke har behov for HD film.

Jada, det tror jeg også, men når det har kommet et nyere versjon og den koster bare bittelitt mer, ville jeg heller kjøpt den Særlig siden jeg har hørt at filmfunksjonen er bedre. Jeg har ikke testet det selv, men har lest kritikker der man mener at fokuseringen på filmfunksjonen ikke er helt topp på 500, men at det har blitt bedre på 550 Det er jo veldig vanlig at det er noen "barnesykdommer" når man lanserer helt nye funksjoner og de pleier man å luke ut til man lanserer neste versjon.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 11:32   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Kommer jo annpå om man har nesten 2000mer. Samme som å si at det er unødvendig å kjøe 450D fordi det finnes en 500D og 550D på markedet. Begge er jo nyere versjoner.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:37   #20
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg nytt kamera og filmkamera ... Hva?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Kommer jo annpå om man har nesten 2000mer. Samme som å si at det er unødvendig å kjøe 450D fordi det finnes en 500D og 550D på markedet. Begge er jo nyere versjoner.

Det koster ikke 2000 mer, men 600 mer (sjekk www.akam.no for laveste pris på hhv 500D og 550D kamerahus) og det ville i hvert fall jeg spandert for å få siste versjonen på markedet, ikke minst for å få med meg forbedringer av førsteversjonen av filmfunksjonen Men det kommer selvfølgelig an på om man har de 6 hundrelappene og om filmfunksjonen er avgjørende Personlig kjøpte jeg meg et brukt Canon 40D her på nyåret. For meg er det ikke så viktig å ha filmfunksjon på speilrefleksen, siden vi har en OK videokamera også. Forbedringen fra 40D til 50D er minimal og jeg hadde ikke råd til å svi av 12000 på den nye 7D som jeg egentlig hadde lyst på Ikke så dumt å sjekke ut bruktmarkedet f.eks. på foto.no. Man får jo mye for pengene om man kjøper brukt. Jeg betalte 4500 for hus og en kit-linse (17-85mm) og selgeren hadde betalt 11500 for dette for ett og et halvt år siden

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no