Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-10, 23:21   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Er det forresten den med bildestabilisator du har (L-utgaven), eller den litt rimeligere utgaven?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:24   #22
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Makroobjektivet mitt er bare USM - uten bildestabilisator. 17-55 er med USM og IS.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:25   #23
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Vi har 17-55 med bildestabilisator, kort sagt, godt fornøyd. Har 40d, så er sammenlignbart ift hus også.
Har et makroobjektiv også, men det vil jeg ikke anbefale. Sitter på en 350d og brukes til festkamera. Fungerer til det bruket.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:17   #24
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Reiser til junaiten om en uke, så det kan jo være jeg kommer over noe der til en rimeligere pris enn her hjemme.

Dersom du har mulighet til det (stikke innom eller få levert til et sted mens du er der) så er B&H Photo det beste alternativet. Det er referansebutikken til de fleste superfotografene. De har en superstore i New York men sender over hele landet (og resten av verden).

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:16   #25
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Dersom du har mulighet til det (stikke innom eller få levert til et sted mens du er der) så er B&H Photo det beste alternativet. Det er referansebutikken til de fleste superfotografene. De har en superstore i New York men sender over hele landet (og resten av verden).

Siden jeg har kjente som bor der borte for tiden, skal jeg definitivt vurdere dette! Takk for tips! Men vet du om jeg må være tilstede selv når varene leveres, eller holder det at det signeres for av vedkommende som bor på leveringsadresse?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:10   #26
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Dette bøor kongeobjektiver. Jeg har lillebroren, 70-200 F4 uten bildestabilistator (synes det var dyrt nok den gangen jeg kjøpte det) Har ikke brukt det så mye, men det er nok ikke fordi det ikke er bra, mer fordi jeg har vært litt uinspirert.

Også min 105 mm Sigma-makro har en sånn knapp hvor man kan låse på makronivå eller ikke. Liker godt bildene fra denne, også det som ikke er makro.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:17   #27
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Siden jeg har kjente som bor der borte for tiden, skal jeg definitivt vurdere dette! Takk for tips! Men vet du om jeg må være tilstede selv når varene leveres, eller holder det at det signeres for av vedkommende som bor på leveringsadresse?

Det skal gå, send dem en mail. De har veldig god kundeservice sies det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 16:59   #28
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Blir det prisen som er oppgitt på produktene det jeg faktisk kommer til å betale da, eller vil det bli lagt på noe ekstra (moms, toll?) fordi jeg ikke bor der borte?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:01   #29
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

hvis du er der så betaler du vel bare prisen i kassa vil jeg tro. Vet ikke om du må ha noe utreisebevis for utstyret, den telelinsa er vel dyrere enn 'vanlig shopping' så den skal vel strengt tatt innberettes på en eller annen måte - men dette er jeg veldig usikker på. Uansett uflaks om de skulle finne det ut da.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:26   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Så lenge du pakker ut og bruker linsa før du skal hjem så er det vel ingen som merker forskjell på om du hadde den med inn i landet eller ikke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:43   #31
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Jeg har Canon 100 mm. 2.8 L IS USM og er superfornøyd med det. Tar supre portretter! I tillegg til det har jeg en 28mm. 1,8 og 50mm. 1,4 også fra Canon. Føler meg bra dekket og savner egentlig ikke noe! Lykke til med valget.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:16   #32
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Nå vet jeg ikke om du har handlet ennå, MokkMokk, men jeg ville nok gått for 24-70 i stedet for 17-55. Senere kan du også investere i et fastobjektiv som feks 50mm eller 85mm.
Med 50D-en vil du vel få en kroppingsfaktor på 1.6, så da er det kanskje like greit med 50mm.

Jeg må si meg meget fornøyd med både 24-70mm og 70-200mm, begge EF-objektiv med 2.8f.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:18   #33
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Canon EOS 50D og optikkanbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Så lenge du pakker ut og bruker linsa før du skal hjem så er det vel ingen som merker forskjell på om du hadde den med inn i landet eller ikke.

Dersom du ikke har registrert varene hos tollvesenet i Norge og har med exportpapirer på dem, kan du måtte betale toll for dem dersom du har varer for mer enn 6000 norske kroner når du reiser inn i landet.
Alt som betales med kredittkort, vil registreres av tollvesenet i Norge.
Men det er selvsagt mange som går på grønt og ikke blir stoppet.
Det er likevel en risiko. Blir man stoppet må man betale bot pluss at de fratar deg alt utstyret.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no