Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-10, 13:56   #1
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Vi har et canon 350D etter svigerfar han kjøpte det vel ny i 2006?!?Og med det har vi en DEL linser eller heter det objektiv? :føler meg blond i dag:
origina 18-55?!? har vi aldri bruk for den har ikke bilde stab, så svigerfar kjøpte et 28-70 tokina som vi bruker til allround. Det er ikke noe lett objektiv og så har vi ekstra batteribakke på den(2 canonbatteri i den så er lang leve tid. jeg synnes kamera blir så rart å holde i uten den). Så jeg synnes det er et tungt kamera å drasse på. Den passer ikke i sånn "liten" veste med tokina objektive på. så skal vi ha det med må vi ha hele sekken med.. hVi bruker det til spesielle ting.
Jeg hadde et canon powershot 60etteller annet?! men det ble så tregt og gammelt så fikk et nytt i fjor, canon powershot e1...men jeg liker ikke bildene det kamera gir, blie veldig lyse hvite bilder ofte . Vet ikke helt hva jeg gjør feil. for kamera har jo fått flere best i test i for osv det er sånn ha med overalt kamera...

Så har jeg sett på et Canon 500D Virker så mye lettere og er med 18-55 objektiv.
Hun på fotobutikken var ikke sikker på om jeg kunne bruke de vi har fra før. har org canon, tokina og sigma til.

Så på et Signa 28-70?!? og den var og lett.

Eller en casio exilim ex-h10. Som hendy kompaktkamera...

Så HVA SKAL JEG gjøre?
Eller hva skal jeg ønske meg i bursdaggave?
Nyt kompaktkamera eller nytt speilrefleks?

Eks på bilder med powershoten:

Folk blir hvite i ansikte, eks snoopy og mann. Men blir greit ute. Se så fin snøbil
åh bildene av snoopy var på en snurr får være sånn til senere :løpe ut døra nå:
Og se bort fra røde øyne, har ikke redigertbildene bare smokket de inn

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 30-05-10 kl 17:40.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 14:09   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Honda er litt vingepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Ingen som har noen som helt mening?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 14:14   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honda er litt vingepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg digger mitt speilrefleks og ville ikke valgt det bort. Jeg har et enkelt kompaktkamera i tillegg. Bruker begge deler nesten like mye. Men det er mye mer moro å ta bilder med speilreflekskamera.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 14:57   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg har speilreflekskamera, og ville aldri vært det foruten. Vi har et ganske bra kompaktkamera i tillegg, men bildene blir så mye dårligere at jeg bare blir sur og lei av det. Men greit å ha med i badeland...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 16:08   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Speilrefeks! Har 500D og det kan jo ikke sammenlignes med et kompaktkamera.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:14   #6
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg tror ikke 500D er så mye mindre og lettere enn 350D? Er ikke de ganske like i størrelse? Det er klart 350 blir diger om man har på ekstra batterigrep, men det kan man jo greit kutte ut dersom man ikke har behov for veldig mye ekstra batterikapasitet. Jeg tror du raskt vil vende deg til å bruke det uten, om du begynte med det. Og 500D eller det nye 550D er utvilsomt en stor forbedring fra 350D. Jeg vil tro du kan bruke det meste av objektiver etc som har funket greit på 350D.

Dersom jeg måtte velge enten eller ville JEG sevfølgelig valgt speilrefleks, men det er jo fordi jeg synes fotografering er morsomt og synes det er avgjørende å ha muligheter for ulike innstllinger. Og så har jeg et lite kompktkamera når jeg bare skal dkumentere og vil ha med noe lite og lett. Om man ikke gidder å sette seg inn i litt grunnleggende fototeknikk og bare bruker helautomatikk, tror jeg at det kan være like greit med et skikkelig bra kompaktkamera. Det er jo liten tvil om at det er enklere å ta med seg og det finnes jo mange supre av den slags på markedet.

Såååå for å si det kort fotointeressen og forventet bruksområde bør avgjørde hvilket kameravalg, mener nå jeg

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:37   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Jeg tror ikke 500D er så mye mindre og lettere enn 350D? Er ikke de ganske like i størrelse? Det er klart 350 blir diger om man har på ekstra batterigrep, men det kan man jo greit kutte ut dersom man ikke har behov for veldig mye ekstra batterikapasitet. Jeg tror du raskt vil vende deg til å bruke det uten, om du begynte med det. Og 500D eller det nye 550D er utvilsomt en stor forbedring fra 350D. Jeg vil tro du kan bruke det meste av objektiver etc som har funket greit på 350D.

Dersom jeg måtte velge enten eller ville JEG sevfølgelig valgt speilrefleks, men det er jo fordi jeg synes fotografering er morsomt og synes det er avgjørende å ha muligheter for ulike innstllinger. Og så har jeg et lite kompktkamera når jeg bare skal dkumentere og vil ha med noe lite og lett. Om man ikke gidder å sette seg inn i litt grunnleggende fototeknikk og bare bruker helautomatikk, tror jeg at det kan være like greit med et skikkelig bra kompaktkamera. Det er jo liten tvil om at det er enklere å ta med seg og det finnes jo mange supre av den slags på markedet.

Såååå for å si det kort fotointeressen og forventet bruksområde bør avgjørde hvilket kameravalg, mener nå jeg


Bruker nesten aldri automat innstillinger
Har holdt på med speilrefleks siden ungdomsskolen. Kart var litt rusten da vi "arvet" digital speilrefleksen da svigerfar døde.

Har tatt av batteripakken når jeg endelig fant dekslet for å sette på det vanlige batteriet.
Svigermor var borte en dag så jeg "gjore innbrudd" for å lete etter det ilag med fototingene svigerfar har.

Men det som iriterer meg mest er at 18-55 canon tingen ikke er noe god.

Så var det jeg spekulerte i kjøpe en ny 18-55 eller nytt kamera.

28-70 tokina er ganske tungt, så kunne ha tenkt meg en lettere linse å ha på når vi har bare kamera med på tur.

Er vel egentlig det jeg har kommet frem til at jeg skulle ha hatt en lettere linse.
Har reparert canon powershot kamera

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:08   #8
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Honda er litt vingepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg vil bare si at du kan bruke linsene til 350D på et 500D.

Jeg ville helt klart valgt speilrefleks, kommer aldri til å bruke noe annet jeg.

At linsene er tunge er bare bra.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:05   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Honda er litt vingepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg bytta ut mitt 350D med 500D og angrer ikke et sekund.

Nå har jeg kjøpt et 50mm objektiv også så nå er jeg helt nyforelsket. Kit objektivet er ikke spesielt godt nei.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:42   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Honda er litt vingepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg bytta ut mitt 350D med 500D og angrer ikke et sekund.

Nå har jeg kjøpt et 50mm objektiv også så nå er jeg helt nyforelsket. Kit objektivet er ikke spesielt godt nei.

Hvilket merke?Fra hvor?

Mann blir gal snart av meg. ene dagen ønsker jeg meg nytt og neste .. neeej gidder ikke bruke så mye penger

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:51   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Honda er litt vingepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Sigma sitt kjøpte jeg. f/ 1,4. Men det var fordi ingen hadde canon sitt inne. Hadde planer om å kjøpe den. Den er ganske tung, men ikke spesielt stor.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 08:35   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Honda er litt vingepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Sigma sitt kjøpte jeg. f/ 1,4. Men det var fordi ingen hadde canon sitt inne. Hadde planer om å kjøpe den. Den er ganske tung, men ikke spesielt stor.

Ok. Jeg testet det på butikken på canon kamera og alt var 2 gang lettere en det ene vi bruker nå

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 23:29   #13
Abeline
Aktiv
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 102
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Dersom du ikke bryr deg om muligheten til å ta bilder i RAW eller bytte av objektiv, tror jeg du faktisk vil bli veldig fornøyd med et godt kompaktkamera.

Du må kjenne litt etter om du orker å drasse rundt på mye utstyr, eller ønsker å ha et kamera som passer i lomma.

Selv har jeg speilrefleks og er kjempefornøyd med det, særlig når jeg tar bilder som jeg har lyst å jobbe videre med på PC'n.

Blir spennende å se hva du velger

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 09:49   #14
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg kan ikke forestille meg å ta bilder med kompaktkamera igjen, men jeg elsker fotografering, og å ha muligheten til å designe bildene helt selv.
Jeg drasser som regel rundt på en hel sekk full av utstyr, ofte sett med et kamera over hver skulder.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 09:53   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg syns det blir litt som å spørre om man skal ha bil eller scooter - det kommer veldig an på hva du har tenkt til å bruke det til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 09:56   #16
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg har valgt å vente litt. Til vi får litt bedre råd.
. Driver å leiter etter en veske som jeg bare kan ha kamera i, men finner bedre her til 700 kr. Og det nekter jeg å betale :/ For kamera og 28-70 objektivet er ganske stort.
Men jeg har plukket av batteripakken, når jeg endelig fant luka. Men batteri pakken ligger i sekken om man en gang skulle få bruk for den.

Kompakt kamera har jeg enda. Må jo ha noe å ta bilde med på eks 17 mai og spotan turer. Det kamera ligger bestandig i veska mi, og etter litt endring og lesing(når jeg endelig fant bruksanvisning på norsk) så ble det faktisk veldig bra


Å drasse på hele sekken til 350`en går ikke. For den er så tung at man må være vektløfter for å ha den på ryggen mere en 3 min

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 13:08   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg har en liten sykkelsekk på 12L fra Bergans, den er tykk i alle kanter som en pc/kamera sekk. Den har ikke innlegg til kamera da, men jeg synes ikke det er så viktig.

Veldig greit å få kamera på ryggen istedenfor på en skulder.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 02:30   #18
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Ja, for frakt må kameraene ligge i sekken. Men når man aktivt bruker dem må de nok henge over skuldra.

Vi har investert i skikkelig sekk med plass til begge kameraene og flere objektiver min 3-4. Den er ganske god å bære og rommer det viktigste.
Men det er klart det er litt ekstra å drasse med seg i en hver situasjon.
Vi har liggende et nokså godt kompaktkamera, men det har ikke vært i bruk det siste halve året i hvertfall. Før det ble det kun brukt som undervannskamera, og kamera vi dro med oss ut i de store bølgene.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 08:53   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har en liten sykkelsekk på 12L fra Bergans, den er tykk i alle kanter som en pc/kamera sekk. Den har ikke innlegg til kamera da, men jeg synes ikke det er så viktig.

Veldig greit å få kamera på ryggen istedenfor på en skulder.

Jeg synnes ikke det er greiest å ha den på ryggen
Men så er kamrasekken vår tung .med kamera 8(av og til 10) objektiv, batteri pakke ++++

Jeg har aldri kamera over skuldren når vi går noen plass. Bruker jeg det så er det i handa.
Over skulda ser man ut som turist og det er lett at noen prøver å stjele det.

Jeg vil bare ha en sånn "kamera pose" for å kunne eks ha kamera i vogna når vi brukte det eller ta den med oss å "slenge" den i bilen i full fart når vi skal noe, eks på besøk eller ut. Bare sånn beskyttelse.



Kompakt kamera bruker vi neste hver dag :Fnis:
Ungen tar bilder med det osv

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 09:02   #20
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

He-he, men jeg har gjerne to kamera med og da funker det ikke å begge i hånda.
Bruker ofte å montere på 24-70mm på 5D og 70-200mm på 7D, litt avhengig av hvor og hva, men da har man i grunnen dekket det aller meste. I sekken ligger gjerne et par portrettlinser, et teleobjektiv og en makrolinse i tillegg.

Til ungene har vi et Canon D20 som de kan disponere fritt.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no