Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-14, 11:38   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Jeg har ansvaret for Facebook-siden til arbeidsgiveren min. Fra tid til annen kommer det meldinger fra publikum til denne siden. Når vi svarer på disse, står det Arbeidsgiver som avsender av meldingen selv om vi er innlogget som oss selv. Meldingsfunksjonen ser imidlertid ut til å være litt annerledes og mer begrenset for slike firma-/gruppesider - jeg finner ingen funksjon for å starte en meldingsutveksling med firmaet som avsender. Noen som har peiling på dette (og som skjønner hva jeg mener)?

Vi tenkte å invitere en utenlandsk forfatter til å holde et foredrag hos oss, og har fått nyss om at han helst forholder seg til henvendelser via Facebook. Da hadde det vært greit og formodentlig tillitvekkende om firmanavnet kunne stå som avsender, og ikke en privatperson (en av oss ansatte).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 11:56   #2
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Jeg skjønner hva du mener, og har lett etter samme funksjon selv - uten å finne. Liten hjelp i meg der, altså.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 12:00   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Jeg tror ikke det går... men jeg har tenkt at det er helt innafor å poste som seg selv så lenge man skriver en skikkelig signatur med tittel og det hele. Også må man passe på at mesteparten av profilen sin er stengt for offentligheten.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 12:37   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Jeg prøvde litt nå, og valgte å bruke FB som arbeidsgiver i nedtrekksmenyen til høyre. Da fortsetter jeg å være arbeidsgiver også utenfor siden. Men det ser ikke ut som jeg får opp meldingknappen til andre, slik at jeg kan starte en dialog (jeg prøvde deg Bluen).

Det kan hende det er for å forhindre spam?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 12:50   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg prøvde litt nå, og valgte å bruke FB som arbeidsgiver i nedtrekksmenyen til høyre. Da fortsetter jeg å være arbeidsgiver også utenfor siden. Men det ser ikke ut som jeg får opp meldingknappen til andre, slik at jeg kan starte en dialog (jeg prøvde deg Bluen).

Det kan hende det er for å forhindre spam?

Ja, det kan nok hende - det er en viss logikk i det. Jeg prøvde også dette med å velge arbeidsgiveren som bruker.

Takk for svarene! Da tror jeg vi konkluderer med at dette ikke er mulig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 12:51   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Så rart, jeg testet nettopp med vår side, og her svarer jeg som arbeidsgiver.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 12:52   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Så rart, jeg testet nettopp med vår side, og her svarer jeg som arbeidsgiver.

Ja, å svare som arbeidsgiver går, men ikke å opprette en ny dialog, så vidt vi kan skjønne.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 12:55   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, å svare som arbeidsgiver går, men ikke å opprette en ny dialog, så vidt vi kan skjønne.

Åjasånnja, jeg misforstod visst litt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 13:01   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende Facebook-melding med et firma som avsender?

Det er jo litt merkelig å kun kommuniserepå fb da, men i den bransjen finnes det jo nok av merkeligheter. Kan du oppfordre vedkommede til å ta kontakt med firma? Kan du lage en samtale der du personlig inviterer vedkommede og firma, så kan du fortsette å svare som firma? Man kan vel sende melding uten å være venn?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no