Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-14, 12:03   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Jeg har hatt Acer laptop ved to anledninger nå, og opplever det samme denne gangen som den forrige; batterilevetiden er utrolig kort, ladepluggen blir slarkete, pc'en er treg og jeg er generelt ikke veldig fornøyd.

Nå har jeg behov for noe som er lettere å ta med seg enn min Acer Aspire 15,4. Den føles som et drog å måtte ta med, og må alltid ha ladeledningen plugget i.

De som er Applebrukere forteller meg alltid at det er så problemfritt og at det er det jeg må velge. Samtidig så er dette et ganske mye dyrere valg. Derfor lurer jeg på; er det sånn? Er Apple så mye bedre? Jeg ser på en MacBook Air 11-tommer 128 GB http://store.apple.com/no/buy-mac/macbook-air.

Jeg har behov for å ha Officepakke på den, er det en utfordring på MacBook?

Dersom jeg skal kjøpe den i USA (mannen reiser dit om to uker), er det noe spesielt jeg må ta hensyn til, eller er det problemfritt?

På forhånd takk for hjelpen, hilsen en som burde ha mer datakunnskap...

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 12:07   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Dattera mi på 17 har hatt macbook pro i 3,5 år. Vi har skifta batteri 2 ganger, lader 1 gang og harddisk 1 gang. Nå er den kaputt igjen...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 12:13   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Nei, jeg tror ikke de er mer problemfri.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 12:18   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Det er elektroniske apparater, så helt problemfrie er de selvsagt ikke. Jeg synser dessuten litt om at Air ofte har det litt mer problematisk enn MacBook Pro (obs! synseføling).
Jeg har, pga pris, hatt bærbare windows-produkter noen år. Jeg opplevde utrolig mye tøys og levetiden har vært svært begrenset. I høst kjøpte jeg MacBook Pro (13¨) og har ikke hatt noe tøys. Jeg kjøpte den dessuten via apple sine nettsider og de har en god service-ordning synes jeg. (har benyttet det i forbindelse med tøysete iPad).

Jeg er dog glad i epler og har et yrke som gjør at jeg har blitt utsatt for dem i stor grad i mange år. Jeg bruker også eple-relaterte programmer i størst grad (Keynote, Numbers, Pages i tillegg til InDesign og Photoshop). Windows 8 var for meg spikeren i kista for slike produkter (så får det heller bare være rimeligere).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 12:26   #5
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Jeg husker at da jeg vurderte kjøp av macbook for 10 år siden, var det som avgjorde valget at mac bruker færre prosesser på en kommando enn pc. Det blir jo da en mindre mulighet for at ting går skeis.
En pc bruker 21 prosesser fra den får en kommando til den kommandoen er utført. Mac bruker 7 prosesser på den samme kommandoen.

Jeg hadde min mac i 7 år, og byttet fordi jeg ble student og måtte ha nyere operativsystem som var kompatibelt med bla office.

Iløpet av de 7 årene var det aldri noe tull. Batteriet er flatt da, og jeg hadde problemer med laderen men det vet jeg er utbedret i ettertid.
Jeg kjøpte som sagt pc for snart 3 år siden, og jeg angrer- veldig. Har hatt masse trøbbel med denne, og håper nå at den varer ut studietiden før den får pensjonere seg.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:17   #6
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Dattera mi på 17 har hatt macbook pro i 3,5 år. Vi har skifta batteri 2 ganger, lader 1 gang og harddisk 1 gang. Nå er den kaputt igjen...

Bekymringsfullt...

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:18   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Du er ganske selektiv i måten du prosesserer tilbakemeldinger på eller?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:25   #8
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Skal ta alle de positive etterhvert! Sitter og googler pc'er som er små og gode samtidig, for å ha et sammenligningsgrunnlag. Men ofte er det jo de som bruker data mye (dere!) som kan gi meg et grunnlag for å se hva jeg skal lete etter.

Så jeg er i grunnen ute etter hva jeg kan velge i stedet for eple-produkter, eller hva jeg absolutt skal unngå, i tillegg til å høre erfaringer med Apple.

Min 17-åring (med MacBook Pro) kom nettopp forbi, og ba meg om å ikke velge Apple. Overpriset, var hans dom.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:28   #9
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er elektroniske apparater, så helt problemfrie er de selvsagt ikke. Jeg synser dessuten litt om at Air ofte har det litt mer problematisk enn MacBook Pro (obs! synseføling).
Jeg har, pga pris, hatt bærbare windows-produkter noen år. Jeg opplevde utrolig mye tøys og levetiden har vært svært begrenset. I høst kjøpte jeg MacBook Pro (13¨) og har ikke hatt noe tøys. Jeg kjøpte den dessuten via apple sine nettsider og de har en god service-ordning synes jeg. (har benyttet det i forbindelse med tøysete iPad).

Jeg er dog glad i epler og har et yrke som gjør at jeg har blitt utsatt for dem i stor grad i mange år. Jeg bruker også eple-relaterte programmer i størst grad (Keynote, Numbers, Pages i tillegg til InDesign og Photoshop). Windows 8 var for meg spikeren i kista for slike produkter (så får det heller bare være rimeligere).

Er Office helt greit å ha på Mac? Eller må jeg bruke andre tekstbehandlingsprogrammer? Mye av databruken min, i tillegg til nettbruk, er lesing og skriving av dokumenter.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:31   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Husholdningen har tre Macer, en Macbook og to Air. Aldri problemer med noen av de.

iPhonen jeg hadde, derimot...

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:31   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Ingen problemer med Office, nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:36   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Dersom jeg skal kjøpe den i USA (mannen reiser dit om to uker), er det noe spesielt jeg må ta hensyn til, eller er det problemfritt?

Nei, ikke helt, for du får ikke norsk tastatur hvis det er en bærbar du skal ha. Men hvis ikke det er viktig for deg så er det problemfritt. Du må ha en adapter til strømledning, det er piece of cake.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:41   #13
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Me har her i huset hatt både asus og acer i "alle" år, og med unnatak av ein som fekk slarkete ladeledning (heilt sikkert min feil, etter den behandlingen dei får her) har me ikkje hatt noko problem. Og me har kjøpt til ca halve prisen av mac. Per i dag har me to asus og ein acer, ca to år gamle, utan noko problemer på nokre av dei.

Hadde me brukt like mykje på ein "vanleg" laptop som på ein Mac hadde me kanskje vore endå meir nøgde, for mitt største problem i alle fall er at eg ikkje har nok lagringsplass og det går litt treigt når eg har oppe mange tabs + office + photshop samtidig.
Eg kjenner ikkje mindre enn to personar med mac, den eine har vore hyppig gjest på eplehuset (men får bra service da), den andre har ingen problemer han/ho snakkar om.

Eg tykkjer vel sånn generelt sett at om du vurderer å bruke X antall penger på ein mac, så bør du samanlikne den med andre produkter i ca samme prisklasse.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 13:55   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Jeg tror også mange sammenligner type billige laptoper med mac og det er jo selvsagt urettferdig. Man får jo stort sett det man betaler for og en HP til 1999,- er ikke heeeelt det samme som en til 12999,- for eksempel.

For meg som bruker InDesign og Photoshop mye er macen bedre, men til vanlig kontorjobbing er det ikke nødvendigvis noe poeng. Det er dog helt uproblematisk med Office på mac, er min erfaring.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:01   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Hvis du ser på PC-er, så kan jeg anbefale min nye Dell XPS. Fjærlett, bra (nok) batteri og strømforsyninga er mye mindre enn de har vært før også. Men jeg tror den er ganske dyr, sikkert i prissjiktet for Mac-er omtrent.

Men jeg tror ikke den nødvendigvis er bedre enn Mac - det er vel en smakssak.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:21   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Haha, nei! Vi har hatt en del trøbbel her i huset.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:23   #17
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei, ikke helt, for du får ikke norsk tastatur hvis det er en bærbar du skal ha. Men hvis ikke det er viktig for deg så er det problemfritt. Du må ha en adapter til strømledning, det er piece of cake.

Jeg kan vel få Æ-Ø-Å på hurtigtast ett eller annet sted? Jeg skriver touch og det vil være et minus om det er mye arbeid å få fram norske bokstaver.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:24   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Jeg husker at da jeg vurderte kjøp av macbook for 10 år siden, var det som avgjorde valget at mac bruker færre prosesser på en kommando enn pc. Det blir jo da en mindre mulighet for at ting går skeis.
En pc bruker 21 prosesser fra den får en kommando til den kommandoen er utført. Mac bruker 7 prosesser på den samme kommandoen.

.

Dette er bare tull. Det er akkurat samme prosessorer som brukes i Mac og PC, så det trengs akkurat like mange instruksjoner for å kjøre de samme kommandoene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:24   #19
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvis du ser på PC-er, så kan jeg anbefale min nye Dell XPS. Fjærlett, bra (nok) batteri og strømforsyninga er mye mindre enn de har vært før også. Men jeg tror den er ganske dyr, sikkert i prissjiktet for Mac-er omtrent.

Men jeg tror ikke den nødvendigvis er bedre enn Mac - det er vel en smakssak.

Hva heter den mer enn Dell XPS? Jeg fant flere, men ingen som var veldig lette. En som var gått ut (10 tommer), men den er sikkert ikke ny.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 14:26   #20
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tror også mange sammenligner type billige laptoper med mac og det er jo selvsagt urettferdig. Man får jo stort sett det man betaler for og en HP til 1999,- er ikke heeeelt det samme som en til 12999,- for eksempel.

For meg som bruker InDesign og Photoshop mye er macen bedre, men til vanlig kontorjobbing er det ikke nødvendigvis noe poeng. Det er dog helt uproblematisk med Office på mac, er min erfaring.

Jeg ønsker å sammenligne Mac med den tilsvarende prisklassen, eventuelt finne ut at jeg får det jeg har behov for uten å betale så mange tusen for det som jeg må gi for en Mac.

Som sagt er det hovedsaklig dokumenter og nett den skal brukes til.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no