Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på peppermyntekuler?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-14, 12:12   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Oppskrift på peppermyntekuler?

Har noen en god oppskrift på peppermyntekuler?

Helst detaljert! :-)

Andre ting jeg kan bruke peppermyntedråpene i?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 13:36   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

Minstenger!

Mulig det er samme oppskrift som dine peppermyntekuler.

50g hvetemel
1dl melk
1/2 kg melis
6 peppermyntedråper
1 pl kokesjokolade
50g delfiafett
ca 3/4 pose kokosmasse

Bland melk og mel i en gryte og varm det over svak varme
til det blir tykt.
Avkjøl.
Bland melis og peppermyntedråper i deigen.
Trill til stenger og del i passe lengder.
Sett de kjølig til de blir harde.
Smelt sjokoladen sammen med delfiafettet.
Dypp stengene først i sjokoladen
og rull de så i kokosmasse.
Sett de kaldt til de stivner før du pakker de i tett boks
og oppbevarer de på et kjølig sted (kjøleskap/matbod)

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 13:47   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

Ja, jeg tror min oppskrift er lik, og jeg bytter på å lage kuler og stenger. Jeg synes forresten kakestrøssel er bedre på enn kokosmasse. Jeg får ikke kokosmasse og peppermynte til å passe sammen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 14:06   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

Enig med Niobe, jeg synes også kokosmasse er helt malplassert her og bruker aldri det når jeg lager mintkuler eller mintstenger (bruker samme oppskrift som over her, men med soyamelk). Jeg bruker ingenting på, men kakestrøssel var jo lurt. Eller knuste polkagriser kanskje, om det ikke blir mint-overload da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 14:08   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Enig med Niobe, jeg synes også kokosmasse er helt malplassert her og bruker aldri det når jeg lager mintkuler eller mintstenger (bruker samme oppskrift som over her, men med soyamelk). Jeg bruker ingenting på, men kakestrøssel var jo lurt. Eller knuste polkagriser kanskje, om det ikke blir mint-overload da.

Jeg har forsøkt knuste polkagriser på, og det ble pent, men smakte ikke så godt. Det overdøvde sjokoladen, som da burde vært tykkere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:08   #6
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

Men hvis jeg har mintsmakende polkastrøssel, da? Importert från Sverige?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:10   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Men hvis jeg har mintsmakende polkastrøssel, da? Importert från Sverige?

Nå bare skryter du.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 21:12   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

As always! Min favorittsyssel!

Men kan du ikke lage noen til meg, da? Mine ble nemlig ikke bedre av fæntæstik strøssel, makan til søl! Flate kuruker med brunfarget polkastrøssel. Herlig.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 22:33   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

Hm, jeg som akkurat bestemte meg for å droppe dem i år...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 22:36   #10
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Oppskrift på peppermyntekuler?

Jeg liker disse:

Peppermyntekonfekt

250 gr melis
ca 1 eggehvite (bruk egg i størrelsen M)
1 knivsodd tragant (fås kjøpt på apotek)
ca 2-3 dråper peppermynteolje (fås kjøpt på apotek)
Kokesjokolade til pynt på toppen

Bland alt unntatt kokesjokoladen på bakebordet. Deigen knas godt, tilsett mer melis om nødvendig. De må ikke bli for tørre, de skal også stå å tørke når de er ferdig rullet, før de legges i en kakeboks uten lokk (de må ha fri tilgang på luft). Husk å ikke tilsette for mye peppermynteolje, den er veldig sterk.

Rull til kuler og legg de på et tynt dekke av melis. Strø gjerne litt melis på et brett dekket med bakepapir. Trykk litt ned i midte av kulene slik at de får et lite søkk. I dette søkket har du en dråpe smeltet kokesjokolade, evt en mokkabønne.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no