Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

17. mai-kaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 21:52   #41
Kalima
Aktiv
 
Kalima sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 106
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du har ikke noe druer eller bær liggende da? Kiwi? Appelsin? Jeg pyntet noen av mine slik:



Disse var kjempefine! Har dessverre hverken druer eller kiwi. Men har appelsiner liggende, så da kan jeg jo pynte litt med dem. Skal jammen sjekke om jeg ikke har noen frosne bær også kanskje, det blir enda mer "pynta" ser jeg.. Takk for tipset! Kom liksom bare på at jeg kunne hatt kiwi eller druer oppå.

Har laget med kiwi-gele for første gang i dag. Gleder meg til å smake! (Var iallefall god før den stivna, måtte jo smake på slikkepotten...)

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 23:14   #42
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Jeg har lagd Verdens beste.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 23:20   #43
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Jeg har laget en ganske ordinær bløtkake, men pyntet den med å lage det norske flagget i blåbær, krem og bringebær. Litt seigmenn med flagg i hendene er det også på den, de står på "gress" av grønnfarget kokos, utpå siden av flagget.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 23:22   #44
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Jeg har laget Dronning Maud kake. Har bare laget puddingen før, så det blir spennende å se hvordan kaken er i morgen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 23:28   #45
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Jeg har laget en diiger ostekake med rød gele-lokk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 13:32   #46
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Vi bakte blåbæryogurtfromasjekake. Kjeksbunn, fromasje av 4 beger blåbæryohurt, krem og en pakke blåbærgele (med 3 dl vann). Etter en natt i kjøleskapet fikk kaken lokk av 1 pakke blåbærgele og et lass m. frosne blåbær. -Kjempegodt!


Sist redigert av Kaija : 18-05-08 kl 09:59.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 20:46   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Vi bakte blåbæryogurtfromasjekake. Kjeksbunn, fromasje av 4 beger blåbæryohurt, krem og en pakke blåbærgele (med 3 dl vann). Etter en natgt i kjøleskapet fikk kaken lokk av 1 pakke blåbærgele og et lass m. frosne blåbær. -Kjempegodt!

OJ! Den skal bakes snarest, høres fantastisk ut! Mon tro om den skal bakes til navnefesten, for alle i slekten min elsker blåbær, og dette er jo en idiotsikker kake!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 21:22   #48
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Æææsj, marsipanlokkmetoden min var ikke vanntett. Med masse konditorfarge ble marsipanen så klissete at den hang fast i bakepapiret flere steder, så det ble et stort hull i marsipanlokket nesten midt oppå... men jeg dekker det med pynt, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 10:01   #49
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

OJ! Den skal bakes snarest, høres fantastisk ut! Mon tro om den skal bakes til navnefesten, for alle i slekten min elsker blåbær, og dette er jo en idiotsikker kake!

Den er kjempegod, og stort sett eter familien min opp rubb og stubb. De er også blåbærelskere. Men pass på å bruke skikkelige blåbær, og ikke de store og litt smakløse pyntebæra en får kjøpt i butikken.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 10:27   #50
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Jeg laget fransk sjokoladekake i går. Alltid en høydare som dessert. Den er lav, veldig fuktig inni og litt stiv langs kantene. Ikke så rennende som en fondant, men helt på grensen til flytende.

Pynter med store blåbær, bringebær og jordbær. Serveres som den er, eller med is eller vaniljesaus.

Og det beste av alt, den er utrolig enkel og kjapp og lage.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 11:00   #51
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg laget fransk sjokoladekake i går. Alltid en høydare som dessert. Den er lav, veldig fuktig inni og litt stiv langs kantene. Ikke så rennende som en fondant, men helt på grensen til flytende.

Pynter med store blåbær, bringebær og jordbær. Serveres som den er, eller med is eller vaniljesaus.

Og det beste av alt, den er utrolig enkel og kjapp og lage.

Oppskrift?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:15   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Det ligger mange oppskrifter på slike franske sjokoladekaker på www.detsoteliv.no, her er noen (de er knallgode, jeg har laget dem maange ganger). Det er omtrent samme oppskriften som går igjen og igjen i alle sammen:

Arne Brimis sjokoladekake

Black Magic

Bocca Nero

Og så har du jo alle brownies-variantene. Jeg lager alltid brownies som er skikkelig rå inni, de er såå gode!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:46   #53
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Her er i allefall oppskrift på "min" franske sjokoladekake. Jeg synes bringebær er helt utrolig godt til sjokoladekake forresten.

200 g mørk sjokolade (70%)
200 g meierismør

Smeltes sammen og avkjøles litt.

4 egg
2 dl. sukker

Piskes til eggedosis

2 dl. hvetemel
2 toppede ts bakepulver
2 toppede ts vaniljesukker

Alt blandes forsiktig.

Stekes midt i ovnen ca. 15-20 min. 180 grader. Kaken skal "skjelve" i midten, og være fast i kantene.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 00:15   #54
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai-kaker

slik ble kaka vår når eldste hadde pyntet



(og oppspist ble den i går!)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 00:20   #55
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Så flink kakepynter du har da PrinsesseChiefen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:38   #56
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg har laget Dronning Maud kake. Har bare laget puddingen før, så det blir spennende å se hvordan kaken er i morgen.

Var den god? Har du oppskrift?

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:45   #57
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Var den god? Har du oppskrift?

Den var god ja.
Fant oppskrift inne på www.detsoteliv.no . Du søker bare på Dronning Maud Kake.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 21:07   #58
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Jada, kan jo fortelle om mine kaker på 17. mai også. Lagde Chocolate Chunk Cheesecake og den ble sånn:


Ble fornøyd med resultatet sånn utseendemessig, men det var ikke spesielt fantastisk god smak, så den gidder jeg ikke lage mer... Takke meg til Oreokake istedet.

Lagde også sjokoladepai og den ble slik:

Denne ble jeg fornøyd med.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 21:51   #59
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Jada, kan jo fortelle om mine kaker på 17. mai også. Lagde Chocolate Chunk Cheesecake og den ble sånn:


Ble fornøyd med resultatet sånn utseendemessig, men det var ikke spesielt fantastisk god smak, så den gidder jeg ikke lage mer... Takke meg til Oreokake istedet.

Lagde også sjokoladepai og den ble slik:

Denne ble jeg fornøyd med.


Følger det med en oppskrift til sjokoladepaien?
Det var utrolig flotte kaker!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 09:30   #60
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-kaker

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Følger det med en oppskrift til sjokoladepaien?
Det var utrolig flotte kaker!

Takk for det.
Oppskriften finner du her

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, oppskrift


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no