Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Høsttur til en av øyene i oslofjorden - for dummies

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-17, 10:32   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høsttur til en av øyene i oslofjorden - for dummies

Det er flaut å innrømme, men jeg har faktisk aldri brukt osloøyene, så i dag tenkte vi å kanskje legge søndagsturen dit. Kanskje hovedøya? Andre anbefalinger? Kan man tenne bål i fjæra der? Andre Lure Ting?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-17, 11:03   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høsttur til en av øyene i oslofjorden - for dummies

Her kan du lese om de ulike øyene. Det er ikke lov å tenne bål på flere (muligens alle). https://www.oslo.kommune.no/natur-ku...-temperaturer/

Jeg har tatt med engangsgrill. Det er mulig de mener «ulovlig om sommeren», slik det er i naturen ellers, men jeg hadde ikke gamblet på det.

Hovedøya er min favoritt. Masse historie, ruiner, variert vegetasjon (som er fredet), fine lekeområder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-17, 12:03   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høsttur til en av øyene i oslofjorden - for dummies

Alle er flotte! Bleikøya og Nakkholmen er mest hytteøyer, jeg ville dratt til Hovedøya, Langholmen eller Gressholmen for piknik. Ikke bål, engangsgrill bør gå bra. Huakbat det er ingen av cafeene eller kioskene som er oppe nå, så alt av mat og drikke må medbringes. God tur!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-17, 12:03   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høsttur til en av øyene i oslofjorden - for dummies

Vi tok båten til alle øyene, for så å hoppe av på Hovedøya. Den er fin som Tallulah sier. Gressholmen er koselig med kro og fin badeplass lengst sør, gammel flyplass, og har et navn jeg har glemt. Kaninene tror jeg er borte. Langholmen var så full av gjess og avføring at vi tok første båt derfra. Pluss noen godt voksne berusede mennesker på kroa som ikke akkurat var barnevennlig.

For langtur går det båt til Steilene, Drøbak, Son og så over til Hurum. På Akershus billett.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no