Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sengetøy til 220-dyner

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-18, 07:23   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvordan er sateng å legge seg i på kaldt rom? Er det som silke eller er det mykt som bomull? 😎

Det er deilig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 07:24   #22
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Husk at flanell heller ikke bør tromles.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 08:22   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvordan er sateng å legge seg i på kaldt rom? Er det som silke eller er det mykt som bomull? 😎

Jeg bruker sateng året rundt, og synes ikke det er kaldt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 08:23   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Husk at flanell heller ikke bør tromles.

DET blir verre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 11:09   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Jeg tromler, og det hender det går noen håndklær med i vasken samtidig. Syns ikke flanellen er ødelagt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 12:34   #26
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Jeg synes sateng er like godt som vinteren som om sommeren, av bomull selvfølgelig.

Flanell hos oss både tromles og vaskes med håndklær. Jeg synes ikke det har gjort noe med den.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 12:47   #27
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tromler, og det hender det går noen håndklær med i vasken samtidig. Syns ikke flanellen er ødelagt.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Flanell hos oss både tromles og vaskes med håndklær. Jeg synes ikke det har gjort noe med den.

Hm. Kanskje jeg skal blåse i vaskeanvisningen og teste det ut, jeg også.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 13:10   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Jeg har heller aldri vasket flanell på noen spesiell måte, det går i maskina på 60 grader med alt anna av sengetøy og håndklær, og rett i trommelen etterpå. Den blir litt mindre pusete med tiden, men det gjør vel flanell uansett hvordan den blir vasket.

Ser de har en del fine til halv pris på Princess nå, lurer på om jeg skal kjøpe ungene hvert sitt nye sett til jul ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 13:31   #29
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Mitt ene flanellssengesett ble vasket med frottehåndklær, og er fullt av små nupper, jeg merker stor forskjell på det, og det som er vasket for seg selv. Det første er ikke ubrukelig, men det siste er vesentlig bedre i bruk, og er foretrukket av alle.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 14:33   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Jeg vasker sengetøy på 90, kanskje det er derfor? Flanellen er liksom litt grov og hard.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 16:26   #31
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Supert!

Jeg har nemlig kikket på Kid nå, og jeg finner ikke noe som passer for jentungen. Hun har mye rødt og hvitt på rommet, og røde Unikko-gardiner. Sengetøyet bør derfor være nokså nøytralt/ ensfarget, men helst ikke hvitt, for hun tilbringer masse tid i senda også om dagen, og sengetøyet blir skittent. Jeg ser for meg noe i gråtoner eller noe.

Bruker hun sengetøyet på dagtid? Hva med sengeteppe og pledd i stedet for?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 16:46   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Bruker hun sengetøyet på dagtid? Hva med sengeteppe og pledd i stedet for?

Joda, har forsøkt det. Ingen av ungene tar det på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 20:06   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tromler, og det hender det går noen håndklær med i vasken samtidig. Syns ikke flanellen er ødelagt.

Samme her. Vi har bare billig flanell fra Kid siden det bare er Hiawata som liker det, men det er fløffi og greit det, selv etter både vask og tromling med håndklær.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvordan er sateng å legge seg i på kaldt rom? Er det som silke eller er det mykt som bomull? ��

Sateng er en vevemåte og kan derfor både være laget av silke og bomull.

Sitat:

Sateng (fra arabisk Zaytuni vía fransk satin) er et tekstil som typisk har glatt, glinsende rette og matt vrange. Sateng er ikke en type stoff, men en betegnelse på hvordan stoffer er vevd/konstruert. Sateng kan veves av bomull, polyester, nylon, ull eller lignende.

https://no.wikipedia.org/wiki/Sateng

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 20:37   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Mannen har kjøpt den Mikael-flanellen fra Kid som vist over her. Virket fin! Jeg ser riktignok at den tiltrekker seg alt mulig bare på utsiden av stoffposen den ble levert i, så jeg lurer på om jeg skal insistere på sengeteppe. På den andre siden har vi nok av viktigere kamper å ta..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 20:52   #35
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Joda, har forsøkt det. Ingen av ungene tar det på.

Kjenner til det.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 21:06   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Kjenner til det.

I tillegg ligges det både med og uten klær både under og over dyna til alle tider av døgnet. Jeg har ikke mulighet til å følge det opp, selv om jeg egentlig hater klær i senger. Jeg har innført forbud mot å spise i senga da, men jeg vet at eldste har syndet mot det noen ganger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 23:51   #37
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

I tillegg ligges det både med og uten klær både under og over dyna til alle tider av døgnet. Jeg har ikke mulighet til å følge det opp, selv om jeg egentlig hater klær i senger. Jeg har innført forbud mot å spise i senga da, men jeg vet at eldste har syndet mot det noen ganger.

Har vi samme unge??

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 07:56   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Har vi samme unge??

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 08:32   #39
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

I tillegg ligges det både med og uten klær både under og over dyna til alle tider av døgnet. Jeg har ikke mulighet til å følge det opp, selv om jeg egentlig hater klær i senger. Jeg har innført forbud mot å spise i senga da, men jeg vet at eldste har syndet mot det noen ganger.

Jeg ligger gjerne i senga, under dyna, med klær på og spiser.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 09:31   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy til 220-dyner

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg ligger gjerne i senga, under dyna, med klær på og spiser.

Så lenge du ikke har flanell, så.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no