Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjemmelagde julegaver..

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 17:27   #1
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Hjemmelagde julegaver..

Lager dere mange av julegavene selv? I år er jeg fryktelig på etterskudd, men ellers pleier jeg å være flink til å gi hjemmelagde ting..

Lagde disse 2 idag, kanskje de kan brukes som gave til noen?..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 17:38   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

I år har jeg strikket mange julegaver selv, skjerf, blånisseluer, babytepper, gensere, jakker.

Prøver å få laget endel hjemmelaget til de jeg vet setter pris på å få hjemmelagede gaver.

Skal også lage endel marsipan, brente mandler, karameller og ha i pyntede glass.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 18:29   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

I år har jeg strikket mange julegaver selv, skjerf, blånisseluer, babytepper, gensere, jakker.

Prøver å få laget endel hjemmelaget til de jeg vet setter pris på å få hjemmelagede gaver.

Skal også lage endel marsipan, brente mandler, karameller og ha i pyntede glass.

Oj så flink du er Tinka!!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 18:55   #4
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Er vanligvis ikke min sterkeste side, MEN i år! :nytt & bedre menneske:
Har heklet skjerf, luer og grytekluter. I tillegg har jeg laget ripssyltetøy, eplemos og hermetiserte pærer som jeg skal gi bort.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 18:55   #5
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Lager dere mange av julegavene selv? I år er jeg fryktelig på etterskudd, men ellers pleier jeg å være flink til å gi hjemmelagde ting..

Lagde disse 2 idag, kanskje de kan brukes som gave til noen?..

Hva er forresten det der?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:33   #6
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Rødme

Sv: Hjemmelagde julegaver..

.. det er et hjerte og en prinsessekrone, på lerret. (fjær)

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:51   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Du er veldig flink Cilen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:54   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Kunsten din var ikke helt min stil, Cilen. Men det er jo akkurat det som er kunst at vi synes forskjellig om forskjellige ting.

Jeg strikker ofte presanger til slekta. Må ærlig innrømme at noen setter større pris på det enn andre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:59   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.


Jeg strikker ofte presanger til slekta. Må ærlig innrømme at noen setter større pris på det enn andre.

Det er min erfaring også. Jeg har lært hvem som setter pris på det og ikke i årenes løp. Noen sier at dem håper dem får noe hjemmelaget fra meg/oss når dem har burdag og til jul. Da er det gøy!

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:08   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Jeg gjorde akkurat ferdig kasjmir-vanter. Skrytebilder vedlagt. Jeg har masse garn igjen, så det blir nok to skjerf også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg begge_etter.JPG (49,8 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg etter.JPG (28,6 KB, 10 visninger)
__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:54   #11
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Jeg er ikke flink til å lage ting så det blir lite hjemmelagde gaver her i år.. men skal strikke tøfler til min lillebor og lillesøster

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:58   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Hjemmelagde julegaver er undervurderte. Det burde vært flere av dem.
Jeg lager ikke ting selv, men det er kjekt å få.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 00:13   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.118
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Jeg elsker å få og gi hjemmelagede gaver.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 00:29   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Jeg pleier aldri å lage julegaver selv. Jeg pleier heller ikke å få hjemmelagde julegaver, og det er helt i orden for meg. Unntaket er mammas hjemmestrikkede votter og hansker, som jeg alltid må ha et par par av, og så ting som pappa dreier, for han er virkelig flink og dessuten kreativ til å lage morsomme og pene ting.

Det er ellers veldig koselig de gangene farmor greier å finne på noe jeg faktisk ønsker meg som hun kan lage, men det er ikke så lett. Hun er fryktelig flink med sying og hekling og nupereller, og forklærne hun sydde til oss for noen år siden er veldig fine, men jeg greier ikke å komme på ting hun kan lage til oss nå. (Hun er litt overgitt, stakkar, over at jeg faktisk ikke ønsker meg hekleduker, som hun er så flink til og glad i å lage, men jeg synes det ville være rent synd å lage et flott håndarbeid til oss bare for at det skal bli liggende i skapet.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 00:30   #15
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Jeg pleier å lage en del, både fordi det er hyggelig og fordi vi har lite penger.

Brente mandler lager jeg hvert år, noen år lager vi bokser med litt forskjellig, i fjor var det mandler, marsipan, shortbread og smultringer.

Strikker litt småterier, sokker og votter for det meste.

Til venner og familie har vi også gitt bort opplevelser; kino og teaterbiletter, men også personlige gaverkort som en god hjemmelaget middag (Mannen er kokk og FLINK ), hjelp til oppussing eller en barnefri helg (alltid populært!).

Prøver å tenke litt alteranativt til de voksne, de har nok av ting fra før.

Barna får det de ønsker seg; jeg er ikke så god til å lage ninja turtles, så det kjøper vi i butikken

Et år lagde jeg foressten Kaptein Sabeltann drakt, det var veldig populært (og mye billigere og finere en den dyre fra lekebutikken).

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 00:31   #16
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Jeg har også store planer, men det er foreløpig på idéstadiet da. Men regner med at det blir noe iallfall. Puter med påtrykte bilder, kanskje noe klær, skjerf/luer/pannebånd, vesker. Det skorter iallfall ikke på idéer, så jeg får se hva jeg rekker.

Har du noen spesielle ønsker eller, søs?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 01:57   #17
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Jeg er ikke akkurat så veldig hendig at jeg kan lage noen julegaver selv, føler ikke at jeg har tid til det eller. så her er det ut å kjøp..
Synes det er veldig koselig å få hjemmelagede gaver.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 08:26   #18
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Nei, jeg lager ingen julegaver selv. Det vil si jeg lagde hjemmelaget konfekt et år, men himmel for en jobb det var! Og hjemmelagde såper har jeg gitt, første og siste gang jeg laget det. Jo og så har jeg malt på glass, men det er maaange år siden. Men sånn egentlig pleier jeg ikke å gi hjemmelagde gaver nei. Hadde jeg kunne strikke eller hekle så hadde jeg nok gjort det, men bare til personer jeg vet ville satt pris på slike ting.

Jeg syns dere er så tøffe som gir hjemmelagde gaver. Jeg lagde et bilde til foreldrene mine sin sølvbryllupsdag, de har det hengende i stuen, og jeg kjenner jeg blir litt flau hver gang jeg ser det. Det er litt i overkant symbolsk og klissete.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 09:10   #19
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Kunsten din var ikke helt min stil, Cilen. Men det er jo akkurat det som er kunst at vi synes forskjellig om forskjellige ting.

Jeg strikker ofte presanger til slekta. Må ærlig innrømme at noen setter større pris på det enn andre.

De bildene er til soverommet til småjentene.. (Ikke akkurat kunst dette da )

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 09:55   #20
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg pleier aldri å lage julegaver selv. Jeg pleier heller ikke å få hjemmelagde julegaver, og det er helt i orden for meg. Unntaket er mammas hjemmestrikkede votter og hansker, som jeg alltid må ha et par par av, og så ting som pappa dreier, for han er virkelig flink og dessuten kreativ til å lage morsomme og pene ting.

Det er ellers veldig koselig de gangene farmor greier å finne på noe jeg faktisk ønsker meg som hun kan lage, men det er ikke så lett. Hun er fryktelig flink med sying og hekling og nupereller, og forklærne hun sydde til oss for noen år siden er veldig fine, men jeg greier ikke å komme på ting hun kan lage til oss nå. (Hun er litt overgitt, stakkar, over at jeg faktisk ikke ønsker meg hekleduker, som hun er så flink til og glad i å lage, men jeg synes det ville være rent synd å lage et flott håndarbeid til oss bare for at det skal bli liggende i skapet.)

Heklede sengetepper er nydelige. Men litt av en jobb.
Man rer vel ikke opp sengen så ofte heller, så det kommer til sin rett.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no