Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 21:30   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Ok, nå spammer jeg interiørhjørnet noe helt kriminelt. Jeg skal holde opp, altså... utpå forsommeren!

Jeg hadde tenkt at veggene på rommet mitt skulle være grønne. Men så gikk det opp for meg at jeg har masse sengetøy og tepper og sånt som går i forskjellige rødtoner - vinrødt, postkasserødt, rødbrunt osv. Og et vinrødt speil.

Er det noen som vet om en grønnfarge som ikke er for mørk, og som går til brunt treverk, svart metall og tekstiler i forskjellige rødtoner? Hjelp meg å tenke litt nytt!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:31   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.895
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Acsa. Grått er og blir penest mot rødt, enten du liker det eller ei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:33   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Acsa. Grått er og blir penest mot rødt, enten du liker det eller ei.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:35   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Nehei!

Dessuten er dette ikke stua, men rommet mitt. Rommet mitt kan virkelig ikke være grått, altså.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:37   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.895
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Nehei! :tramper:

Dessuten er dette ikke stua, men rommet mitt. Rommet mitt kan virkelig ikke være grått, altså.

Men rødt og grønt er komplementærfarger. Det kan fort bli litt voldsomt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:38   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men rødt og grønt er komplementærfarger. Det kan fort bli litt voldsomt.

Ja, det var det som gikk opp for meg. Jeg kan alltids gå for enellerannen kaffe-med-melk-tone, noe litt varmt og lunt og ikke for mørkt. Men jeg er ikke klar for å gi opp grønt uten å ha vridd og vrengt på det. Hva med noe olivenaktig, da?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:43   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Rødt og grønt kan da bli fint sammen bare du finner den riktige grønnfargen.

Vanlig med rødt og grønt sammen før.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:44   #8
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Hva med turkis?

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:45   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.832
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Mange folkedrakter og flagg har rødt og grønt. :hjelpsom:

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:50   #10
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Jeg gleder meg til etter-bildene i oppussingstrådene dine, kjenner jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:51   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Men altså, noe lys olivengrønn-aktig burde kunne funke? Jeg kjenner at vi må se på fargekart en dag.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:52   #12
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Her er en artikkel til deg: http://www.klikk.no/bolig/oppussing/article827736.ece

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:52   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Sea foam. Google it.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 21:59   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Dette blir jo bare så knall Acsa. Hva om du inviterer til dugnad så kan vi alle ta hvert vårt rom og velge farge
Jeg elsker forøvrig alle grønnfarger.

Gleder meg sånn til bilder

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:35   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Med den rette grønnfargen så kan det bli rene julerommet!

Jeg vet at det er litt umoderne, men jeg liker de latteaktige fargene jeg. De passer fint til rødt og til brunt inventar.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:35   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.232
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Det kan bli litt voldsomt ja ... Tenker med gru tilbake på kommoden jeg hadde i tenårene som ble malt rød og grønn. Knallfarger altså! Man fikk litt vondt i øynene av å se på den!

Men dette så jo ganske fint ut da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:38   #17
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Noe slikt hadde vel funket bra?


Fargen er vel lys oliven.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:38   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.232
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:42   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Laurbær? Det ligger noen bilder av spisestua mi i bloggen min, men på de bildene ser den veldig grå ut. Er ikke det, men det kommer kanskje an på hvilke farger man setter den sammen med. Gråere enn bildet til Blåbær, men litt i den retningen.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:43   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.895
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg en grønnfarge som går til rødfarger!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, det var det som gikk opp for meg. Jeg kan alltids gå for enellerannen kaffe-med-melk-tone, noe litt varmt og lunt og ikke for mørkt. Men jeg er ikke klar for å gi opp grønt uten å ha vridd og vrengt på det. Hva med noe olivenaktig, da?

Ikke for å være vrang, men lattefarger og denslags har såpass med gult i seg at det kan bli litt feil mot rødt. Personlig synes jeg det ser litt gammelmodig ut, uten at jeg helt greier å sette ord på hva som blir feil. Gråtoner mot rødt blir helt annerledes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no