Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefale hekk?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 16:17   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anbefale hekk?

Vi ønsker oss en hekk som skille mellom oss og naboen. Hekken bør være tett, passe høy og ikke kreve mye vedlikehold.

Noen som har forslag og gjerne bilder?

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 17:43   #2
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefale hekk?


Tuija (skrives det sånn)
De er penest, synes jeg.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 18:17   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Det har vi på forsiden av huset - og vil i utgangspunktet ha noe annet på baksiden...

Ellers takk, Line*!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 18:22   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Vi har en ligusterhekk, den er tett og fin. (Se bilde jeg fant på nettet).
Så har vi en liten baby-buksbomhekk - den vokser sakte, men blir veldig fin. Ville ikke valgt den hvis jeg trengte skjerming litt raskt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 18:26   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Barlind er veldig fint, men dessverre giftig (bærene) så jeg ville bare tipse deg om å ligge unna denne.

Tuja-hekk er ofte litt rimeligere, slik at man kan tjuvstarte og begynne med en som er litt høy. En stor fordel.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 18:28   #6
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi har en ligusterhekk, den er tett og fin. (Se bilde jeg fant på nettet).
Så har vi en liten baby-buksbomhekk - den vokser sakte, men blir veldig fin. Ville ikke valgt den hvis jeg trengte skjerming litt raskt.

Hey - den var fin!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 18:30   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Den er lettstelt også, og grønn om vinteren. Vår var her da vi kjøpte huset, vi klipper den bare litt på toppen en gang i løpet av sommeren. Akkurat nå blomstrer den med små hvite blomster, men det er en kort periode.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 18:31   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Barlind er veldig fint, men dessverre giftig (bærene) så jeg ville bare tipse deg om å ligge unna denne.

Tuja-hekk er ofte litt rimeligere, slik at man kan tjuvstarte og begynne med en som er litt høy. En stor fordel.

Giftige bær er nok ikke så lurt. Kan jo hende at det med tid og stunder blir flere barn på denne siden av hekken, og naboen har en på snart 2 år

Prøver å finne noe annet enn Tuja - synes den er så kjedelig og dessuten har jo "alle" det

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 19:19   #9
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi har en ligusterhekk, den er tett og fin. (Se bilde jeg fant på nettet).
Så har vi en liten baby-buksbomhekk - den vokser sakte, men blir veldig fin. Ville ikke valgt den hvis jeg trengte skjerming litt raskt.

Den hekken var kjempefin!
Vi er på utkikk etter hekk selv og jeg har ikke lyst på noe som "alle" har (dvs tuja).

Har desverre ingen tips til deg, Beathe. Men kommer til å følge med på tråden din.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 22:59   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Vi har brudespirea som hekk. Den ble kjøpt inn som 40 cm høye busker men etter et par år så er de 1,5 - 2 meter høye. Tåler det meste. Den blomstrer i mai. En rosespirea blomstrer senere. Men den er ikke vintergrønn hvis det er viktig for dere.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 23:05   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Vi plantet liguster for to år siden (som Maximilia har lagt inn bilde av). Jeg synes den er vanskelig å få tett, men den er veldig fin, også om vinteren. Vi plantet tuja samme år, og de har nok vokst dobbelt så fort. Jeg skjønner at Beate ønsker noe annet enn tuja, men jeg føler for å nevne det allikevel.

Ellers er det vel granhekker som er svært tette. Og eviggrønne. Fint til juletider - gørr om sommeren.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 23:05   #12
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Jålebeinet: Den er ganske bred, er den ikke? Lurer på om det kan være litt dumt.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 23:17   #13
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Tuija ville jeg aldri hatt. Jeg synes de er kunstige i Norge og mange har stygge brune områder.

Brudespirea er nyyydelige, men de blomstrer så tidlig og blomsterranskene etterlater seg brune tørre tjafser utover sommeren (selv skulle jeg gjerne hatt brudespirea om det ikke var for dette).

Hekken til Maximilia så fin ut!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 23:48   #14
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Vi har også Ligusterhekk og den er vi kjempefornøyd med . Tett og fin og veldig grønn og frodig. Jeg synes Thuja sorterer under "ikke pent".

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 09:40   #15
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi har en ligusterhekk, den er tett og fin. (Se bilde jeg fant på nettet).
Så har vi en liten baby-buksbomhekk - den vokser sakte, men blir veldig fin. Ville ikke valgt den hvis jeg trengte skjerming litt raskt.

Den var knallfin!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 09:56   #16
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Jålebeinet: Den er ganske bred, er den ikke? Lurer på om det kan være litt dumt.

Den blir fort bred, men etter blomstring så er det bare å klippe i vei.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 10:26   #17
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Vi har Etna, det er en type Laubærhegg.
Den er vintergrønn og blir opptil 2 meter.
Vi har i alle fall fått mye skryt av kjente og ukjente som går forbi og ser den...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 11:20   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Den var fin, SmarteSmelt. Vokser den fort?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 11:34   #19
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Vi har liguster, den kan formes så den ikke blir for bred, og den blir ikke stygg og brun som tuja har en tendens til. Vintergrønn må man ta med en klype salt - hos oss blåser bladene av i de verste vinterstormene. Men ja - den skal være vintergrønn. Jeg ville ikke hatt noe annet enn liguster. Men pass opp - jeg tror det finnes både vinterliguster og annen (sommer-???) liguster. Spør i et hagesenter.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 11:37   #20
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefale hekk?

Den ligusterhekken var jammen meg flott! Tror jeg skal vise mannen den, gitt.
Tuja er praktisk, men ja - kanskje litt kjedelig...

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no