Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-18, 20:10   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Nypensjonert hundevan dame er ute etter hund. En kosete hund som ikke bjeffer for mye ønskes. Ikke så stor og skal ikke trenge timeslange turer hver dag. Hunden skal være lett å ha sammen med andre hunder, men trenger nødvendigvis ikke å være supersosial.

Hun kan oppdragelse, men kan nok også være litt for snill.

Hva tenker du her?

Bichon Havanas er aktuell.


Sist redigert av Pelen : 20-06-18 kl 20:17.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 20:13   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Jeg tenkte Bichon havanais da jeg leste dette. Og så kom jeg til siste linje. Tror det ville være en god match.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 20:19   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

For meg er det også en stor fordel om det ikke er en for vilter rase (ettersom hun er hundepasseren min) og at hunden også er rimelig allergifri.

Det passer enda bedre med en Havanais.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 22:56   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Liten puddel?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 23:01   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Liten puddel kan være aktuell, men jeg er litt usikker på om de små bjeffer ganske mye? Det går forbi mye folk og hunder utenfor huset hennes.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 00:36   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg tenkte Bichon havanais da jeg leste dette. Og så kom jeg til siste linje. Tror det ville være en god match.

Akkurat samme her. Mamma har to.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 00:53   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Sealyham Terrier - rolige fine, røyter ikke, liker å sove er kjærlige og passer på eieren sin.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 14:00   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Tibetansk spaniel.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 16:44   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Jack Russell Terrier. Mine foreldre vurderer å skaffe seg en sånn.

https://www.europuppy.com/wp-content...k_25239001.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 16:57   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jack Russell Terrier. Mine foreldre vurderer å skaffe seg en sånn.

https://www.europuppy.com/wp-content...k_25239001.jpg

De er vel kjent for å være litt strie og egenrådig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 19:09   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Liten puddel kan være aktuell, men jeg er litt usikker på om de små bjeffer ganske mye? Det går forbi mye folk og hunder utenfor huset hennes.

Jeg har mellompuddel, og han et ikke bjeffefri, men han venner seg til lyder og lar da være å bjeffe på det samme

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 19:33   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

De er vel kjent for å være litt strie og egenrådig.

Ja, mamma omplasserte sin og skaffet bichon havanaise i stedet. Nå har hun to slike og en Phalene, og disse tre til sammen er mindre krevende enn Jack Russelen hun hadde. Men jeg mistenker den for å være ekstra stri altså.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 19:51   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Hvordan er en Phalene? Vår nesten-nabo prinsesse Astrid har en slik og den er rolig og fin, men den er litt eldre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 19:54   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvordan er en Phalene? Vår nesten-nabo prinsesse Astrid har en slik og den er rolig og fin, men den er litt eldre.

Rolig og fin ja, bjeffer på andre hunder, ellers veldig god (snakker om det ene individet jeg kjenner altså). Veldig intelligent, merker tydelig forskjell på denne og de to Havanaisene på det området. Spenstig og kan gå overraskende langt for sin lille størrelse.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 20:53   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

De er vel kjent for å være litt strie og egenrådig.

Ikke strie, de som jeg kjenner, men masse personlighet. (Som kanskje er det samme som å være stri i hundeverdenen. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 20:58   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Hva med en Cavalier King Charles Spaniel? Den ser ut til å kunne oppfylle kravene.

https://dyrebar.no/media/encyclopedi...10x625_q85.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 21:15   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hva med en Cavalier King Charles Spaniel? Den ser ut til å kunne oppfylle kravene.

https://dyrebar.no/media/encyclopedi...10x625_q85.jpg

Også kan den hete Elisabeth Taylor.

#SITC

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-18, 21:45   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Også kan den hete Elisabeth Taylor.

Akkurat, sånn må det nødvendigvis bli.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-18, 07:12   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Nope, ikke rase med så store helseproblemer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 14:52   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte hunderasen for eldre dame?

Har ikke du ganske lik voff som meg, bare at din er fra Russland, mener jeg å huske. Hvorfor anbefaler du ikke det da?

Vi har en Lhasa Apso. Han bjeffer så og si aldri og er kjemperolig. Garantert røytefri. Har beholdt sin glatte valpepels så han tover nesten ikke noe heller. Eneste ulempen er at han må/bør klippes hver 3.mnd. Det koster jo litt om man ikke gjør det selv.
Har ikke hatt noe helseproblem med han, men kjøpte han renraset og med lang stamtavle da. Vi bruker han ikke som utstillingshund. Kun for kos.

Valgte denne rasen fordi jeg jobbet sammen med en som hadde med samme type på jobben hver dag og den lå helt rolig på samme sted hele tiden og var så nydelig og grei. Min har akkurat samme lynne.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no