Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Akrylnegler eller gelenegler?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-12, 21:29   #1
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Akrylnegler eller gelenegler?

Hva anbefaler dere og hvorfor? Noen som kan forklare meg forskjellen? Takker på forhånd

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 21:49   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Etter det jeg tror jeg har fortstått så er det litt individuelt hva som sitter best på forskjellige mennesker. Selv har jeg akrylnegler, og er veldig fornøyde med de.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:02   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Og jeg har gelénegler og er meget fornøyd med det!

Jeg går i Bio Sculpture-salong, neglene mine har aldri vært så fine som nå!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:08   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Eg har berre prøvd acryl men har vore veldig fornøgd med det. Forskjellen ane eg ikkje i grunn?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:10   #5
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Har heller ikke peiling, men jeg har shell-lack og synes det sitter bedre enn akrylnegler iallefall .. Iom at jeg da lakker mine egne negler med hard lakk som ikke skaller av

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:14   #6
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Akryl er mye hardere, nesten umulig å knekke.
Den sitter så godt at du minster egen negl dersom du faller ol.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:16   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Og jeg har gelénegler og er meget fornøyd med det!

Jeg går i Bio Sculpture-salong, neglene mine har aldri vært så fine som nå!

Enig!
Jeg har forsterket mine egne med samme type gele i fem år nå, kjempefint

Har hørt at gele er bedre for neglene, enn akryl....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:56   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Gelé er mer skånsomt for neglene ja, men jeg kan nok absolutt tro at hos noen så sitter akryl bedre. Shellac er en slags mellomting, men det sitter ikke like godt/lenge som gelé og/eller akryl.

Hos meg er forøvrig akryl håpløst, det sitter dårlig og ødelegger mine egne negler fullstendig, så det er helt uaktuelt å prøve igjen.

Gelé vs. shellac: http://www.tv2.no/underholdning/happ...r-3468987.html

Merk at jeg steller neglene hver 3-4. uke, stort sett hver 4. uke, så gelé holder lenger enn shellac dersom den er lagt riktig, i alle fall BSG gjør det.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:19   #9
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Gele løsner for ett godt ord hos meg, så det utgår. Mine egne negler er ett sørgelig kapittel, de revner helt nede på neglplata, og knekker bare jeg så vidt butter borti ett eller annet, så jeg tror jeg kommer til å fortsette å ha akrylnegler en periode nå. Det er litt hyggelig å føle at man kan vise frem hendene sine uten å skjemmes.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:45   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Ja, det er visst ganske personavhengig det der, kan være i alle fall. Hormoner og hva man skiller ut i neglene og ikke, har betydning for hvor godt gelé, akryl eller _hva har du_ vil sitte. Hos noen er det ingenting som sitter godt nok.

Jeg har helt fullstendig dilla og er avhengig. Egne negler er et like sørgelig kapittel som det du beskriver Marit, bare at mine flasser av lag for lag og ryker i sidene. Det er MYE som prioriteres bort før stell av neglene, om det skulle stå på krona!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:09   #11
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Takk for svar alle sammen. Jeg har lest her og googlet, men er litt usikker ennå. Ser ut som det er smak og behag ja :-) men etpar steder har jeg lest at det var så vondt å legge negler ?? Hva er det som gjør vondt egentlig?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:15   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Jeg valgte-by mistake- gelish på en pedikyr i fjor, da var neglene fine i en liten evighet men det var et helvete å få av lakken.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:20   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akrylnegler eller gelenegler?

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Takk for svar alle sammen. Jeg har lest her og googlet, men er litt usikker ennå. Ser ut som det er smak og behag ja :-) men etpar steder har jeg lest at det var så vondt å legge negler ?? Hva er det som gjør vondt egentlig?

Noen synes det gjør vondt når geléen herdes i UV-lys. Hvis man har tynne negler som gjerne er ytterligere filt ned for å lage et godt grunnlag for feste av geléen, så kan det gjøre litt vondt ("brenne") når det blir varmt. Men det går evt. veldig fort over, det er bare akkurat med én gang man legger hånden inn i lyset, sånn omtrentlig. Det hender meg av og til, men det er langt fra så vondt at det skremmer meg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no