Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Aggressive Oslo-bilister

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-07, 19:35   #21
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

I gata her vi bor har noen låst en liten barnesykkel til en lyktestolpe, slik at forhjulet på sykkelen kommer litt ut i veien. Mange som har bråbremset her fordi de skvetter til. Men det skulle jo ikke være nødvendig da det er 30 sone og skolevei uten fortau. Men akk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:55   #22
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.461
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Fra Aftenposten i dag; Mor og barn på ett og tre år meid ned i fotgjengerfelt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 17:22   #23
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Ja, jeg ble rasende!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 19:47   #24
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Fra Aftenposten i dag; Mor og barn på ett og tre år meid ned i fotgjengerfelt.

Ja, det er forferdelig trist. Men dette var faktisk ikke i Oslo, det var i Lørenskog. Så det er nok ikke bare oslobilister som er hensynsløse og blinde, uten at det gjør saken noe bedre.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 20:17   #25
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Leste noe artig statistikk for en stund siden, hvor man viste til en klar sammenheng mellom økonomisk oppgang og økning i antallet trafikkbøter. Med dagens økonomiske situasjon kan man altså regne med mer grisekjøring.

Skulle likt å se de dra den statistikken enda lenger, og se om det er en sammenheng mellom grisekjøring og Audi-, BMW-, og Mercedes-sjåfører. Jeg er overbevist om at disse er grovt overrepresentert blant grisekjørerne.

  Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 20:58   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Så vittig! Jeg hadde akkurat samme fantasi - bare med en shoppingpose. Det er fristende å legge ut noen hindringer i veien for bilister som ikke stopper for fotgjengere. Vi får forsøke å holde oss i skinnet ....

Jeg opplevde at en taxisjåfør kjørte meg ned med vilje, fordi jeg ikke overholdt vikeplikten. Jeg mener bestemt at jeg hadde øyekontakt med ham før det smalt, men at han valgte å holde på retten sin for å vise hvem som hadde rett.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:09   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Så vittig! Jeg hadde akkurat samme fantasi - bare med en shoppingpose. Det er fristende å legge ut noen hindringer i veien for bilister som ikke stopper for fotgjengere. Vi får forsøke å holde oss i skinnet ....

Jeg opplevde at en taxisjåfør kjørte meg ned med vilje, fordi jeg ikke overholdt vikeplikten. Jeg mener bestemt at jeg hadde øyekontakt med ham før det smalt, men at han valgte å holde på retten sin for å vise hvem som hadde rett.

Dette er sikkert et kjempedumt spørsmål, men hvorfor stoppet ikke du når du hadde øyekontakt og vikeplikt?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:17   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette er sikkert et kjempedumt spørsmål, men hvorfor stoppet ikke du når du hadde øyekontakt og vikeplikt?

Jeg var i full fart, og han hadde ikke så stor fart og jeg regnet med at siden han så meg, så ville han stoppe. I stedet gasset han opp ...

Hvis man må bremse på sykkel, så mister man viktig moment ... :doven:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:19   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg var i full fart, og han hadde ikke så stor fart og jeg regnet med at siden han så meg, så ville han stoppe. I stedet gasset han opp ...

Hvis man må bremse på sykkel, så mister man viktig moment ... :doven:

Aha. Krasjet du på sykkel med en bilist? Lå du lenge på sykehus, eller?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:29   #30
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Aha. Krasjet du på sykkel med en bilist? Lå du lenge på sykehus, eller?

Nei, jeg ble bare dyttet overende, ingen fysisk skade.
Men så kom jeg på at jeg tross alt hadde skyld i ulykken, og jeg var ikke særlig keen på å skulle betale omlakkering av bilen hans, så jeg "faket" litt hysteri (det var ikke så vanskelig, under omstendighetene) og så stakk jeg avgårde mens jeg bannet og hyttet og skrek "Du så meg jo, er du helt GAL!" Dette er vel det nærmeste jeg kommer en kriminell løpebane ...
Men jeg har altså en sterk følelse av at taximannen (oppi årene, skjeggete, ølmave) hadde sett seg lei av frekke syklister (guilty ) og skulle gi meg en lekse ... og det fikk jeg jo forsåvidt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 07:21   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:48   #32
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Jeg er SUPERpåpasselig i trafikken. Stoler ikke blindt på grønn mann (eller grønt lys når jeg kjører selv). Jeg kjenner en 94 år gammel mann som ble påkjørt i fotgjengerfeltet, mens det var grønn mann. Vurderer sterkt å ha en pose klinkekuler i lomma til enhver tid, så jeg kan knerte frontrutene til de som ikke kjører forsvarlig.

Syklister er også et eget kapittel. Det er som om de er fredet for alt som gjelder av trafikkregler. En av idiotene jeg observerte en gang, syklet på fortauet (selvsagt..) ikledd en t-skjorte med teksten "Syklister ned fra fortauet".


"So many assholes... so few bullets."
Clinter'n.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 07:21   #33
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

En av idiotene jeg observerte en gang, syklet på fortauet (selvsagt..) ikledd en t-skjorte med teksten "Syklister ned fra fortauet".

Det er faktisk lov å sykle på fortauet. Syklister på fortau har vikeplikt for fotgjengere. Mange steder er dette omtrent eneste mulighet, da det ikke er satt av plass til syklister. Det er vel derfor man som syklist ønsker seg "syklister ned fra fortauet", eller som man også kan kalle det: sykkelstier.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 09:14   #34
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Sykkelstier later ikke til å fungere optimalt for alle. Jeg har måttet vike med barnevogn for syklister som sykler på fortauet - ved siden av sykkelstien. Da går jeg heller i sykkelstien, slik at den i det minste blir brukt. :løsningsorientert:

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no