Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

#nopoo (balsammetoden)

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 21:58   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

#nopoo (balsammetoden)

Er det noen krølltopper eller andre FP-ere som har prøvd dette?

Jeg er inni min 2. uke og er så langt bare brukt Neutral sin shampo og av og til litt honning i tuppene. Jeg kjenner jeg trenger noe som gir mer næring til håret, så jeg lurer på om det er noen med produktanbefalinger.

Etter tips fra en artikkel på nettet har jeg også kjøpt god gammeldags hårgele for stylingen. Den trengs for uten har jeg ikke fått frem krøllene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:11   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Jeg prøvde, men var egentlig ikke fornøyd med resultatet. Funket bra på hodebunnen min, men jeg var egentlig ikke fornøyd med håret. Og ingen av produktene jeg skulle bruke i håret kunne inneholde silikon, så jeg syntes at det var vanskelig å finne produkter jeg likte.

Jeg har prøvd å vaske håret med natron og eddik også, men det var heller ikke en stor suksess.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:47   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Holdt du på lenge da?

Jeg er greit fornøyd med håret, men det er like fint med shampo, ihvertfall første dagen. Nå varer krøllene litt lenger, og er villig til å gi det de 6 ukene som trengs. Tror jeg. Men jeg trenger egentlig et frisørbesøk nå. Vil det føkke opp prosjektet?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:51   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Jeg prøvde, men syntes ikke noe om det. Men nå har jeg ikke krøller heller da. Jeg har god erfaring med å bruke en blanding av egg og sitronsaft da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:59   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Holdt du på lenge da?

Jeg er greit fornøyd med håret, men det er like fint med shampo, ihvertfall første dagen. Nå varer krøllene litt lenger, og er villig til å gi det de 6 ukene som trengs. Tror jeg. Men jeg trenger egentlig et frisørbesøk nå. Vil det føkke opp prosjektet?

Ja, jeg holdt på i 3-4 måneder tror jeg. Ville gjerne at det skulle funke siden det jo fungerte for min veldig sensitive hodebunn.

Det skal ikke være noe problem å gå til frisør. Enten ber du dem bare om å ikke bruke noen produkter med silikon i eller så må du vaske håret med en shampoo som fjerner silikon og mineralolje etterpå før du går tilbake til kun balsam.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 23:17   #6
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Jeg brukte balsammetoden i trekvart år omtrent. Jeg ble superfornøyd med håret, men fant dessverre aldri en vaskebalsam som fungerte både for hodebunnen og håret mitt. Jeg brukte Neutral sin til vask, og den var lett nok til det, men jeg tror jeg reagerer på Sodium benzoate (?). Det konserveringsmiddelet er i omtrent alle billigbalsamer, og de jeg fant uten var for tunge til å bruke til vaskebalsam. I tilllegg kan det rett og slett være at hodebunnen min ikke likte å få så innmari mye fukt heller?

Som balsambalsam () brukte jeg TRESemmé Naturals Nourishing Moisture. Den likte jeg veldig godt, og bruker den fortsatt innimellom når jeg nå har gått tilbake til å bruke sjampo.

Hårgeletrikset har jeg beholdt, jeg synes det får frem krøllene fint. Og så tynger ikke gele ned håret på samme måte som jeg synes mange krølleprodukter gjør.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 13:17   #7
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Jeg prøvde i et halvt år - pent hår men hodebunnen ble irritert. Nå bruker jeg shampoo bare på hodebunnen, balsam i hele håret - men uten å gni det inn i hodebunnen. Penere/ mindre tørt utseende på håret generelt - og krøllene kommer mer fram. Bruker desert essence kokosbalsam.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 13:18   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

To spørsmål:

1. Hvordan renser dere håret før dere begynner å bare bruke balsam?

2. Forklar hårgeletingen step by step for dummies, gidder dere?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 13:48   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Det Maverick sa.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 16:55   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ja, jeg holdt på i 3-4 måneder tror jeg. Ville gjerne at det skulle funke siden det jo fungerte for min veldig sensitive hodebunn.

Det skal ikke være noe problem å gå til frisør. Enten ber du dem bare om å ikke bruke noen produkter med silikon i eller så må du vaske håret med en shampoo som fjerner silikon og mineralolje etterpå før du går tilbake til kun balsam.

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg brukte balsammetoden i trekvart år omtrent. Jeg ble superfornøyd med håret, men fant dessverre aldri en vaskebalsam som fungerte både for hodebunnen og håret mitt. Jeg brukte Neutral sin til vask, og den var lett nok til det, men jeg tror jeg reagerer på Sodium benzoate (?). Det konserveringsmiddelet er i omtrent alle billigbalsamer, og de jeg fant uten var for tunge til å bruke til vaskebalsam. I tilllegg kan det rett og slett være at hodebunnen min ikke likte å få så innmari mye fukt heller?

Som balsambalsam () brukte jeg TRESemmé Naturals Nourishing Moisture. Den likte jeg veldig godt, og bruker den fortsatt innimellom når jeg nå har gått tilbake til å bruke sjampo.

Hårgeletrikset har jeg beholdt, jeg synes det får frem krøllene fint. Og så tynger ikke gele ned håret på samme måte som jeg synes mange krølleprodukter gjør.

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Jeg prøvde i et halvt år - pent hår men hodebunnen ble irritert. Nå bruker jeg shampoo bare på hodebunnen, balsam i hele håret - men uten å gni det inn i hodebunnen. Penere/ mindre tørt utseende på håret generelt - og krøllene kommer mer fram. Bruker desert essence kokosbalsam.

Hvor kjøpte dere balsamene deres?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

To spørsmål:

1. Hvordan renser dere håret før dere begynner å bare bruke balsam?

2. Forklar hårgeletingen step by step for dummies, gidder dere?

Jeg er en enkel hårshopper og kjøpte bare Define sin renseshampo på den lokale Kiwien.

Hårgeletrikset er bare passe mengde hårgele uten silikon eller mineralojer i helt vått hår. Tørk. Jeg bruker Define sin her også. Den blir stivt mens det tørker, men når håret er helt tørt via lufttørking, er det ikke stivt mer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 16:55   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Fiffig. Verdt å teste. Defines renseshampoo, altså?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:00   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Jeg gjorde dette i 2009, men nå bruker jeg bare Wen. Funker vel så greit egentlig og håret mitt elsker det.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:10   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fiffig. Verdt å teste. Defines renseshampoo, altså?

http://www.define.no/?product=define...n-renseshampoo

Følger du meg på insta? Jeg har lagt ut prosessbilder der, men er altså bare i uke 2 nå. Jeg skal lete opp den svenske linken jeg leste først. Forresten den ligger på Facebook , jeg tagger deg i innlegget så kan du se der. Liker ikke å likne med ipaden og pcen min er syk ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:13   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

http://www.define.no/?product=define...n-renseshampoo

Følger du meg på insta? Jeg har lagt ut prosessbilder der, men er altså bare i uke 2 nå. Jeg skal lete opp den svenske linken jeg leste først. Forresten den ligger på Facebook , jeg tagger deg i innlegget så kan du se der. Liker ikke å likne med ipaden og pcen min er syk ...

Jeg vil gjerne se... Kan du prikke meg insta-nicket ditt?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:14   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Kan jeg spørre hvorfor man ønsker å leve shampofritt? Er det helt shampofritt, eller at man bare bruker en viss type?

Jeg har kjempetykt hår og vasker det med shampo ca en gang i uka, men skyller det og bruker balsam oftere. Om jeg ikke vasker det såpass får jeg ekkelt belegg i hodebunnen. Sikkert svette, skitt og døde hudceller. Funker kanskje best på folk med ganske tynt hår?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:30   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Noen velger der kanskje av miljøhensyn, men jeg velger å prøve det først og fremst fordi det skal gi penere krøller. :shallowhal:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:32   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Her er linken som ga meg ideen, men jeg hadde alt lest om det her inne før da.

http://www.klikk.no/mote/detnye/skjo...icle750794.ece

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 20:18   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Ah, takk for info. Jeg tror ikke det er noe for mitt hår. Jeg vasker håret såpass sjelden allerede og bruker ikke noe stylingprodukter i hverdagen utover kokosolje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:51   #19
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

Jeg gjorde dette i 1,5 år- til jeg klipte meg kort
Hodebunnen responderte veldig fint (har tørr hodebunn) og jeg fikk kjempefine krøller.

Jeg renset håret med knertens shampo fra babyline. Etter frisørbesøk eller når jeg hadde bomma på balsamflaska og tatt shampo så vasket jeg bare en gang med babylineshampo og fortsatte med vaskebalsam og balsambalsam.

Jeg gjorde dette nettopp fordi jeg ikke brukte noen stylingprodukter i håret, det ble aldri skittent av det, hvorfor skulle jeg da trenge å vaske det med shampo tenkte jeg.

Jeg prøvde mange typer balsam, både dyre og billige men jeg endte opp med first price sin balsam som vaskebalsam og den fra TreSemme som Ruslebiffen skreiv om, til balsambalsam.

Poenget med balsammetoden er vel at bruk av shampo forstyrrer hodebunnens naturlige evne til å regulere utskillelse av fett. Om man ikke bruker shampo og produkter med silikon, så vil hodebunnen regulere denne utskillelsen og de som er plaget med fett hår slipper det, mens de som er plaget av tørr hodebunn slipper det.

Jeg trengte heller ikke gjøre noe annet enn å spraye litt vann i håret og knipe opp krøllene igjen for å få dem fine.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 22:53   #20
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: #nopoo (balsammetoden)

For de som vurderer balsammetoden anbefaler jeg virkelig nettsiden lockig.se for informasjon.

Man kan egentlig bruke hvilken som helst sjampo som rensesjampo, bare den inneholder SLS (sodium laurel sulfate, fjerner silikon og mineraloljer) og ikke inneholder silikon eller mineraloljer. Det er en del sjampoer som kan brukes, f.eks Neutral og Coop änglamark. Lockig.se har en god oversikt over alle sjampoer som kan brukes til dette.

Når det kommer til videre vask og pleie med balsam samt bruk av stylingprodukter er det viktig at ingen av produktene inneholder SLS, silikoner eller mineraloljer (og sikkert noen andre ting jeg ikke husker i farten). Litt pes å finne ut av produkter og slikt til å begynne med, men etterhvert blir man vant hva man skal se etter. Skulle virkelig ønske jeg kunne fortsatt med balsammetoden, håret mitt ble virkelig supert!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no