Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Aggressive Oslo-bilister

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-07, 18:43   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Aggressive Oslo-bilister

Når jeg triller babyen i bagvogn over fotgjengerfeltet med ene hånden og leier toåringen i den andre hånden, syns jeg det er vanvittig at bilene ikke stopper for oss slik de ifølge trafikkreglene skal gjøre. Det er unntaket heller enn regelen at bilene stopper opp og venter til vi er velberget over på andre siden.

Jeg kjenner at jeg får onde, onde tanker når bilene sneier den lille, myke gruppen traffikanter barna mine og jeg utgjør på vei hjem fra barnehagen; når vi altså krysser på fotgjengerfeltet.

Da fantaserer jeg om å ta med meg tom barnevogn ut i hovedstadens gater. Når jeg så står der og stikker beinet prøvende ut og inn i fotgjengerfeltet for å se om bilen som kommer i rasende fart har tenkt å stoppe, skulle jeg i tilfelle ingen stoppeminer hos bilene kjørt den tomme barnevognen ut over de hvite stripene i veien. Tenker det hadde gitt en og annen av disse *#* aggressive bilistene en lærepenge (og ikke minst en solid whiplash) for livet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:44   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Dette er nå ikke bare i Oslo. Jeg har fått ræven sneiet mer enn en gang. Bilene som stopper begynner ofte å kjøre når jeg har passert de med 2,5 mm og har ergo ikke sjans til å stoppe om jeg plutselig skulle snudd eller en unge skulle løsrevet seg og bakket.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:49   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Helt enig, dette er galskap. (selv om jeg synes regelen er at de/vi stopper, og ikke motsatt.)

En gang sparka jeg rett i siden på en bil som kjørte ut rett foran vogna og meg, dama stoppa pokkern ta ikke engang da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 19:35   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Her på vestlandet er jeg også fristet til, når barna er ferdige med barnevognene, og ofre den ene på en bil i fotgjengerfeltet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 19:59   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Det er jo helt vanvittig. Man kan lure på hva folk tenker med.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 20:02   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Har aldri opplevd noe lignende, men om det hadde skjedd tror jeg at jeg hadde gått amok. Eventuelt tatt bilnummeret og.. ja.. funnet på noe for å sette vedkommende på plass *ikke så kreativ i kveld*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 20:08   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

En gang sparka jeg rett i siden på en bil som kjørte ut rett foran vogna og meg, dama stoppa pokkern ta ikke engang da.

Hehe, det er ikke så rart, hun ble sikkert livredd deg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 20:12   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Jeg opplevde en bilist som sneia rett bak meg og vogna fordi han (voksen mann) på død og liv skulle til huset rett bak oss og vi hadde stoppet ved fortgjengeren.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 22:14   #9
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Jeg har holdt på å få en bil rett i siden på barnevognen to ganger. Fikk dratt den unna i siste liten.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 23:03   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Dette kan jeg faktisk ikke huske å ha opplevd, enda jeg har bodd i Oslo mesteparten av livet mitt.
Men jeg har opplevd at Flybussen var to cm unna å meie meg ned. I fotgjengerfeltet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 23:14   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Andre som glatt meier en ned er sykkelbud. De er gærne.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 17:44   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Aggressive Oslo-bilister

Jepp, det er mye villmannkjøring, særlig da i rushen.
Sykkelbudene også ja, de er gale.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 11:53   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Fotgjengerfelt er et felt for å skremme fotgjengere i. Det vet da alle som kjører bil

Jeg deljer til biler som ikke stopper, tross alt må jeg komme meg unna på et vis. En gang gikk paraplyen min rett i panseret til den nye, metalliclakkerte Mercedesen. Men da gikk jeg på grønt lys og hun svingte med bilen. Blei litt rask i hjerteslagene. Hun blei rasende, skulle ha navnet mitt for å levere en herverkanmeldelse . Men jeg var ikke eneste fotgjengeren der, så de andre skjelte henne ut.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 13:27   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Dette har irritert meg også. Det er spesielt en episode der en taxi holdt på å kjøre på barnevogna med lillesøster i en fotgjengerovergang. Da var jeg sinna da!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 13:40   #15
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Ja, det er blit helt ille. Kjører på rødt gjør de også, og blinklys er det ingen som gidder å bruke lenger, de må jo ha en hånd til mobilen må vite!

Men vi var på Malta i høstferien, og der var det om muligenda verre. Holdningen der var at hvis Gud vil går det jo bra, så da slipper jo jeg å ta ansvar for mine handlinger :kokko: Vi ble påkjørt da vi skulle av bussen en dag, PÅ fortauet! Bilde prøvde å kjøre forbi bussen på innsiden, oppå fortauet. Heldigvis ble ingen skadet, men det var bare flaks.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 14:48   #16
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Jeg kan ikke si at jeg har opplevd dette så ofte. Men, så har jeg lang erfaring i å bo et sted hvor biler ikke tar hensyn til myke trafikanter. Hvor man ser seg til begge sider for det kan jo komme en i motsatt retning bare fordi det var kø på andre siden....

Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 16:08   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

I dag holdt jeg på å bli kjørt ned i fotgjengerfeltet med grønn mann - for første gang. Det var ikke en aggresiv bilist som var synderen, men en svært svært gammel en. Han trodde nok han hadde oversikten over trafikken, og så litt overasket ut da jeg veivet forbannet til han.

.. men trafikkfarlige eldre bilister er vel strengt tatt en annen diskusjon?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 16:24   #18
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Jeg har gått lite i Oslo, men kjørt....Ja de er aggresive. Opplever ikke slik i andre byer....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 16:39   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Ikke bare i Oslo, nei. Slik er det overalt, tror jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 17:12   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aggressive Oslo-bilister

Jeg må si meg helt enig. Og vurderer å melde meg inn i klubben som skal ofre en vogn når jeg ikke trenger den mer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no