Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hyacinths hundetråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-13, 21:25   #101
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Jeg synes man skal holde hundene borte fra barnehager. Alle hundeeiere påstår jo at det ikke er deres hund som bæsjer, eller at de alltid plukker opp etter sin hund. Merkelig nok, så vet jeg de må ut og sjekke uteområdet for hundebæsj før barna går ut, i en barnehage her i omegn. Selv om de nå har satt opp skilt med "Forbudt for hunder":

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:41   #102
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Vi har vært i sånn hundepark i dag. Ved Vannassen. Der fikk hun treffe andre hunder. Sikkert viktig for henne. Hun piper hvis noen er veldig pågående, men er også veldig nysgjerrig selv. Hun liker godt de rolige hundene.

Ellers går det greit her hjemme. Lite piping. Hun spiser imidlertid helt sykt lite. Knapt noe, føler jeg, men noe må det da være, hun bæsjer en del. Hun liker seg når alle er hjemme, men piper nesten ikke noe ellers heller. Er rolig og virker tilfreds. Jeg stresser nok mest. Det mest stressende er trappa mellom oppholdsrommene våre. Tør ikke gå fra henne oppe, er hun nede og bi oppe, piper hun og vil opp, det er mer stress å opp og ned slik vi pleier ellers. Hun er også så liten at vi lett tråkker på henne.

Hun sover godt om natta, men det er tidlige morgener for mannen. 5.10 i dag. Hun sovner etterhvert, men ikke alene etter dette. Da hadde hun sovet fra før 23 i buret.

Alt i alt framgang. Ikke øvd mye på alene hjemme ennå. Får privatinstruktør her neste uke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:59   #103
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Vi har Ikea-trappegrind oppe. Veldig praktisk! Den trengs ikke skrus fast så hvis det kun er for en kort periode så slipper du å lage hull. Kanskje noen kan låne deg en?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 22:57   #104
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes man skal holde hundene borte fra barnehager. Alle hundeeiere påstår jo at det ikke er deres hund som bæsjer, eller at de alltid plukker opp etter sin hund. Merkelig nok, så vet jeg de må ut og sjekke uteområdet for hundebæsj før barna går ut, i en barnehage her i omegn. Selv om de nå har satt opp skilt med "Forbudt for hunder":

Jeg påtar meg ikke noe ansvar for andre, og så lenge det ikke er forbudt her ser jeg ikke problemet med det. Vi går på gangstien her også (barnas skolevei) og veldig mange plukker ikke opp bæsj nei, men det kan jeg gjøre lite med. Det irriterer meg like mye som alle andre.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:00   #105
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Vi har Ikea-trappegrind oppe. Veldig praktisk! Den trengs ikke skrus fast så hvis det kun er for en kort periode så slipper du å lage hull. Kanskje noen kan låne deg en?

Vi har trappegrind både oppe og nede. Jeg synes bare det er så stress. Ser jeg henne ikke, tygger hun gjerne på noe ulovlig. Og er jeg alene hjemme og rydder og går opp og ned hele tiden, må jeg bære henne med meg, eller så piper hun eller spiser noe opp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 10:17   #106
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Da vi hadde valp nr to måtte jeg innføre timeout for han, for han fikk ikke nok ro til å sove ellers. Det vil si at han ble lagt i buret sitt og døren ble stengt. Vi hadde da buret på soverommet, og de dagene vi var hjemme på dagtid så fikk han sovetid i bur på formiddagen. Ellers ble han overtrøtt med mye mas og surking og piping og herjing.

Det kan være at dere må prøve på det samme sånn at hun får sovet nok? Da får også du fri til å gjøre ditt uten å passe på henne hele tiden, og hun venner seg til å sove der hvor hun skal sove når du er på jobb.

Om du lager deg en langline av tynt snøre/tau og trener innkalling med det så er det ansett at hunden er i bånd. Hunder skal også kunne være løse mens de er i trening/opplæring.

Jeg er sikker på at dere finner ut av dette sammen altså.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 10:20   #107
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Da vi hadde valp nr to måtte jeg innføre timeout for han, for han fikk ikke nok ro til å sove ellers. Det vil si at han ble lagt i buret sitt og døren ble stengt.

Sånn har vi gjort flere ganger, vi ser rett og slett at hun må sove.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 10:20   #108
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Tusen takk for alle svar!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 12:31   #109
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Jeg våknet i dag med to hunder under dynen, en katt oppå dynen og en 10-åring på armen.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 13:17   #110
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Jeg bruker ikke flexibånd, det krever en hel del jobb forå få hunden til å ikke trekke i båndet. I tillegg så er han ikke så snusende nå når han er kastrert så han er mest interessert i å gå ved siden av meg enn å gå foran/andre steder. Jeg ser alt for mange hunder som blir vant med at de lønner seg å trekke når man har (flexi)bånd og dom ikke jobber ok med det som Mjau har gjort. Jeg jobber hardt med min hund og han trekker som regel ikke, men jeg syns det er for tidlig å gi ham tillatelse å trekke (som han får i flexibånd). Derfor ha jeg valgt å ikke bruke det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:33   #111
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Høres ut som at ting går seg til nå. Så bra. HUn trenger nok litt tid på rutiner og å bli kjent.

Ang. det at hun våkner så tidlig, går det an å gjøre noe med det/venne han til andre vaner, tro? Mens hun fortsatt er så liten..
Mormoren til en kompis av yngstemann har voff som de passer innimellom og mamman klager fælt over av at den har blitt vendt til å våkne og må ut og tisse ved 05 tiden...

Det kan ikke være noen ønskesituasjon altså.

Vår voffs er så trøtt på morgenen så jeg kan liste meg opp uten at han våkner. Når han etterhvert våkner så snur han og går og legger seg igjen nå når det er mørkt ute.
I helger ligger den like lenge som meg, rikker seg ikke før jeg står opp, selv om gutta er våkne. Det er deilig å ha en sånn hnd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:40   #112
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Håper det går seg til av seg selv, jeg tenker at hun må på do på den tiden, etter å ha sover i timesvis. Men det er vsnskelig å få henne til å sove videre.

I dag har hun igjen diltet, pepet, hult litt og sovet lite og lett. Mulig det er fordi det er mandag. At alle er ute av huset igjen. Hun er alltid rolig når vi alle er hjemme. Mest urolig når bare en er hjemme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 09:40   #113
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Hvordan går det med bilkjøringen nå?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 17:02   #114
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

En smule bedre. Ikke mye hyling, men litt piping.

Ellers går det greit nok her, selv om jeg ikke kan fatte hvorfor vi gjorde dette. Det er dilting og piping hele tiden. Ikke når vi er flere hjemme, men når jeg er alene med henne hrle dagen. Sover godt i bur til 4 om natta. Da er det tydeligvis morgen, og hun bjeffer og hyler hvis hun ikke får komme ut.

Er veldig forvirret og usikker på råd. Det er i hovedsak to leire: De sol sier "la henne hyle og ikke la henne bestemme og ikke gi etter". Og så har du de som sier at trygghet er viktigst og vær der for henne etc.

What to do.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 17:13   #115
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Moren min så akkurat det samme, kunne ikke fatte og begripe at de hadde skaffet seg denne hunden.
De er ikke kjempeunge heller.
Men som sagt, gi det TID.
Hunden er så herlig og trygg nå, og de var ganske strenge.
Mamma var drittlei så det ble ikke så mye "dill" fra henne, men nå derimot.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 17:58   #116
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Hadde dere en trener hjemme sist uke?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 20:53   #117
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hadde dere en trener hjemme sist uke?

Jepp. Han er fra de som kaller seg "100% positive" og tok egrntlig bare 1600 for å si at vi kun bør forsterke positiv atferd og belønne det vi vil ha mer av hrle tiden. Ikke korrigere og ikke gi kommandoer.

Fint det, men jeg greier ikke følge det opp. Det blir også korrigering. De fleste jeg har snakket med sier "la henne hyle og gå i butikken", men i natt lot vi henne hyle, og hun både tisset og dreit i buret. Tydelig stressa. Noe sier meg at det er feil, men de fleste sier at hun må lære at hun ikke ksn hyle seg ut av buret.

Vurderer å kjøre en mellomting, men det var også det der med konsekvens. Faen, dette her er ikke lett...

Ting går bedre mtp at hun sover 4-5-timersøkter om natta, men hun prøver å stå opp klokka fire og lager et satans leven. Hun vil ligge på sofaen med mannen, noe han har gjort en stund på morgenkvisten for ikke å vekke alle andre. Vi har knapt sovet de tre-fire siste ukene, og ihvertfall ikke sammenhengende.

Det mest belastende synes jeg imidlertid er den konstante diltinga og pipinga. Jeg er vant til å gå rundt i huset i raskt tempo og ordne, men hun sitter alltid 50 cm fra beina mine og piper og ser på meg med bedende øyne. Hvis jeg ikke setter meg ned, da. Da stopper hun. Men jeg sitter aldri ned i løpet av formiddagen.

Og ja, vi har hundevakt når jeg er på jobb. Tør ikke gå fra hylende hund, er redd jeg ødelegger henne helt. Folk sier vi bare må gå, oppdretter også, men jeg er redd vi ødelegger henne. Noen sier at jeg skal gå inn og ut til hun ikkr gidder å dilte mer, men det har jeg gjort 10000 gsnger og det er ingen framskritt der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 20:55   #118
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

P.S. Alle sier hun virker særdeles trygg, hundeeksperten også. Han sa at pudler kan være litt utrygge, men at hun ikke virket sånn i det hele tatt, og at dette var en hund som fint kunne være alene hjemme etterhvert.

Vel. Jeg vet ikke jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 22:36   #119
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Kanskje dere "gjør for mye ut av det"? La henne pipe litt og se hva som skjer. Om alle sier hun virker veldig trygg, så tror jeg ikke det gjør henne utrygg. Det som vil gjøre henne utrygg er om dere i morgen drar på jobb og blir borte i 8 timer, ikke det å overse piping hjemme (når dere likevel er hjemme). Hver forsiktig med å gi oppmerksomhet for piping. Vi har en "piper" i hus. Overtok han i sommer og eneste måten han kan kommunisere på er å pipe. Kjeder han seg? Piper. Sulten? Piper. Hvis han må ligge når han ikke vil? Piper. Gå tur og må vente mens vi kler på klær? Piper. Kaldt? Piper. Varmt? Piper. Vil stå opp? Piper. Har klart å snike seg inn i en seng uten lov og ikke klarer det senere? Piper. Ja, du skjønner tegninga? Etter 5-6 mnd holder jeg på å bli gal! Så vi overser, overser og overser (til og med sult-piping). Han får INGENTING av å pipe. Han har blitt bedre her enn i forrige hjemmet, men det tar tid.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 23:12   #120
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Takk, Avatar!

Ja, vi må bare roe ned. Men det som er pyton er at vi overser pipinga, men hun gir seg likevel ikke. Jeg blir smågal av det, men kan holde ut litt mer hvis det gir seg. Jeg gir null oppmerksomhet på piping, men noen ganger kan man belønne uten å ville det, som når jeg går ned trappa fordi jeg SKAL ned, og så stopper pipinga fordi det var nettopp det hun ventet på...

Piping om natta eskalerer til hyling og desperate lyder. Det er litt fælt, synes jeg. Det samme skjer når jeg går ut døra, men snart må jeg jo faktisk gå på jobb uten hundevakt. Jeg jobber bare litt, så hun blir aldri alene mer enn tre-fire timer uansett, og ikke hver dag heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no