Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-15, 22:32   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 07:50   #22
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Jeg dro alene til Amalfi for et par år siden for å gå i fjellene, og forelsket meg i det meste. Dette var siste uka i april, så turistsesongen var ikke startet opp for alvor, men det var godt og varmt. Basen min var et pensjonat i Amalfi by, - jeg reise very low budget - et lite loftsrom med utsikt over røde tak, av-og-på wifi og med kjøleskap. Derfra dro jeg hver dag - bortsett fra én hvor jeg tok båten til Positano - opp i fjellene. Først innom bakeren og kjøpe brød, så til den lille butikken og kjøpe parmesan, oliven og italiensk salami. Finnes ikke noe bedre niste!

Jeg vandret rundt oppi fjellene over Amalfi, ofte uten å treffe på et eneste menneske. Helt til jeg kom til neste lille landsby, da ble det gjerne en is og en espresso på piazzaen og litt prat med innehaveren av baren. Hver lille landsby hadde drikkefontener lett tilgjengelig, på piazzaen, ved kirka osv. Bare å fylle vannflaska med friskt, kaldt vann. Og så vandret jeg videre oppover. Gjennom skyggefull skog med små overraskende fossefall, og gamle steintrapper hvor det myldret av firfisler. Innimellom ut av skogen hvor utsikten nedover var fantastisk over alle terrassene med sitroner. Som forresten var modne og ble plukket allerede i april. Stopp ved neste landsby for å fylle opp vannflaska og prate litt. Spise niste på kirkemuren, på en stein i skogen sammen med firfislene eller finne et egnet utsiktsted.

Utenfor Ravenna kom jeg over et lite Limoncellobrenneri. Jeg ble nesten en time og pratet med eieren og smakte Limoncello. Smakte masse. Etterpå var det bare å roe helt ned på piazzaen med to-tre espresso mens jeg ventet på at beina skulle bli stødige nok til å takle stien og de par tusen trappetrinna ned til Atrani og videre til Amalfi. Et par dager etter tok jeg sekken på rygget og "klatret" opp til brenneriet igjen. Tre litre, per favore! Pluss den lille flaska der til å ha på rommet mens jeg er her. Sekken var betraktelig tyngre nedover enn oppover. Jeg var også innom et keramikkverksted og kjøpte et bittelite beger til det som skulle bli min(e) daglige Limoncellotår(er). Vel, etter et par gangers bruk ble det pakket ned, og jeg supte i stedet i meg denne gudedrikken rett fra flaska.

Det var god plass på stranda i Amalfi, men jeg gikk bare nedom etter fjellturene for å få meg en forfriskende slush a la limone. Sene ettermiddagtimer ble helst tilbrakt på piazzaen foran domen med en espresso og et kakestykke. De to siste dagene kom det ekstra espresso på bordet mitt. Gratis og servert med et smil.

Alene, litt utenom turistsesongen, ikke så veldig badeinteressert, leve enkelt og avslappende, minimalt med farting og sightseeng. Nydelig opplevelse!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 07:54   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Amalfikysten bør definitivt besøkes utenom sesong, synes jeg. Vi var der i høstferien for et par år siden (bodde i Positano), og det var sannelig ganske friskt med folk der selv første uka i oktober. Jeg vil helst ikke se hvordan det er der i juli/august.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 07:55   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

(Sa hun som skal på konferanse i Napoli i slutten av juli. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 08:15   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Toffskij: sånn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (362,5 KB, 25 visninger)
__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 08:28   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Retz:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 08:28   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Ikke overrasket, Candy.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 08:49   #28
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Litt bedre plass da jeg var der:









Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0531.JPG (382,8 KB, 2 visninger)
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 08:50   #29
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Det er latterlig vakkert der omkring, ja. Men aller finest når man få ha det i hvert fall litt for seg selv.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 13:26   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Takk for fine bilder, Retz!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 14:48   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Toffskij: sånn.

Det bildet er fra Vietri Sul Mare der vi var. Det så sånn ut bare i helgene når vi var der i slutten av juni.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 15:12   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i Roma: Amalfi? Toscana? Elba? Chianti? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det bildet er fra Vietri Sul Mare der vi var. Det så sånn ut bare i helgene når vi var der i slutten av juni.

Det så sånn ut den tirsdagen vi var der i juli.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no