Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-14, 21:54   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Hva ville du prioritert?

Jeg planlegger å overraske søster med tur til london i palmehelga. Hun fyller førti og har aldri vært der gale damen Fredag ettermiddag til tirsdag. Hva ville du gjort, hvor ville du spist og hvor ville du bodd?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 22:03   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Hoxton Holborn er nettopp åpnet og ligger midt i smørøyet uten å ha ALTFOR høy pris. Skal bo der om halvannen uke og kan skrive mer da.

Hop on - hop off sightseeing kan være lurt, god måte å få sett byen uten å bruke altfor mye tid. Tower of London er nok topp 1 for meg. Afternoon tea er et must, Harrods også. Og, og, og...

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 22:09   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Spørs hva slag type hun er.

For meg hadde Tower, Sightseeing buss, afternoon tea og British Museum vært topp prio.
Camden Market og Borough Marked er også steder jeg kunne ha prioritert.

Harrods og andre shoppingsteder hadde nok hatt motsatt effekt på meg enn hos en del andre.


Sist redigert av Guava : 12-11-14 kl 22:14.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 22:09   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Shopping i Oxford street og Regent's street, Covent Garden. London Eye. Camden market. Båttur på Themsen. Hyde Park, St. James' park. St. Paul's, Westminster Abbey. Kommer veldig an på hva hun vanligvis liker. Rusle, caféer, shoppe, muséer, sightseeing?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 22:37   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Ikke nødvendigvis shopping i stor grad.Afternoon tea blir det definitivt. God mat og må jo se noe av de kjente landemerkene. Camden market og notting hill tenker jeg er fint.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 22:47   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Mest mulig sightseeing, god mat og lite shopping.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 22:54   #7
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

British Museum
Tower
Westminster Abbey
Rusle langs South Bank
Borough Market
... er min topp 5, sånn ca.

Om tiden tillater det:
National Portrait Gallery et fint, og litt undervurdert, lite museum.
Omvisning i Parlamentet (egentlig på topp 3, men er ikke alltid tilgjengelig, og muligens litt for spesielt interesserte).
St Paul's er selvsagt flott, men jeg synes Westminster Abbey er uendelig mye mer fascinerende, så ville gått for WA om jeg bare hadde tid til én.

Og for Guds skyld, IKKE Madame Tussaud.

For Afternoon Tea synes jeg Duke's er fantastisk - utrolig stemningsfullt! For en litt mindre formell, men fortsatt veldig stilig, versjon kan The Wolseley anbefales.

Det er mange steder jeg ville spist , men om du kan nevne type mat og prisklasse dere er ute etter er det lettere å være mer spesifikk.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 23:02   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Tate modern, Notting Hill, Camden market, noen parker hvis det er fint vær, komme seg litt utenfor de travleste strøkene. Jeg har vært mye rundt Maida Vale og gått derfra til Notting Hill blant annet, og på teaterpub langs kanalen. British Museum er flott, men jeg ville valgt ut noen utstilinger, for det er stort. Kanskje et show i West End hvis dere liker det? Hva er hun interessert i? Det er mange koselige mindre museer, f.eks. et fotomuseum nær Tottenham Court Road, og The Barbican har flotte fotoutstilinger. Ellers er Spittalfield Markets veldig fint og ikke så stappa som en del av de andre. Jeg må til London igjen snart, merker jeg. :abstinens:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 23:13   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Åååå hvor jeg gleder meg!! Jeg har vært hakkasan og kunne gjerne tenkt meg dit igjen. Skikkelig god indisk og libanesisk kunne jeg tenkt meg. Har ikke prøvd det biffsteder som mange snakker om, men som jeg ikke husker navnet på.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 08:50   #10
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Åååå hvor jeg gleder meg!! Jeg har vært hakkasan og kunne gjerne tenkt meg dit igjen. Skikkelig god indisk og libanesisk kunne jeg tenkt meg. Har ikke prøvd det biffsteder som mange snakker om, men som jeg ikke husker navnet på.

Skikkelig god indisk og libanesisk er høyt på min liste i London også.

Den aller beste indiske maten jeg har spist har jeg fått på Quilon - helt fantastisk! Benares er også veldig bra.

For libanesisk mat anbefaler jeg Fairuz. Om du liker mezze er TAS (tyrkisk) også bra; det er en kjede som finnes flere steder i byen. Rett ved Fairuz ligger forresten en annen favoritt, for mer europeisk type mat: L'Autre Pied.

Jeg antar biffstedet du tenker på er Hawksmoor?

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 08:51   #11
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Jeg pleier forresten å anbefale kanalbåttur fra Little Venice (gangavstand fra Notting Hill) til Camden, eller motsatt vei, suverent om det er fint vær. Nydelige herskapshus og hager med fantastisk vårblomstring da vi var der i april et år!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 08:51   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Det jeg liker best med London, er forstedene - hvor det er mer hverdagsliv og londonere. Det kan være gode shoppingmuligheter likevel, og mer av de mindre, unike butikkene. Inne i sentrum er det så mye kjedebutikker.

En sightseeingbuss for å få med seg highlightsa er bra. De fleste er det egentlig nok å bare ha sett, synes jeg.

Ellers har London veldig mange spesialmuseer og spesialbutikker på de smaleste ting, det er interessant hvis man har en eller annen interesse. Mange av dem er ikke så godt kjent, så en god reiseguide eller litt googling gjør susen.

Charlie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 08:51   #13
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Restaurant Gilgamesh i Camden har nydelig asiatisk cross-over.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 09:17   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Tusen takk for gode tips! Dette kommer til å bli helt supert. De jobber så utrolig mye og har tre barn så dette blir en topp gave!! Har alliert meg med barnevakter og hennes sjef. Hun er glad for overraskelser så gleder meg stort til å 'kidnappe' henne!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 10:20   #15
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

For en utrolig flott overraskelse - heldig søster!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:09   #16
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg pleier forresten å anbefale kanalbåttur fra Little Venice (gangavstand fra Notting Hill) til Camden, eller motsatt vei, suverent om det er fint vær. Nydelige herskapshus og hager med fantastisk vårblomstring da vi var der i april et år!

Det er også fint å gå langs kanalen fra LV til Camden. Tar ikke lange tiden. DAafår man gått forbi alle kanalbåten og se dem gli forbi på kanalen.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:07   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Tower er et must synes jeg. Og i hvert fall nå med den fantastiske valmueinstallasjonen.

Jeg er veldig glad i disse guidete turene: http://www.walks.com/. Veldig gode guider og man blir tatt med på litt steder man ellers ikke ville tenkt på. Mannen og jeg har gått mye på kveldsturene deres der man også er innom forskjellige puber. Og så har jeg fremdeles veldig gode minner fra morgenturen i det gamle jødiske kvartalet.

Sist jeg var i London var vi i handleområdet Seven Dials (der det også ligger en Hawksmoor restaurant). Der hadde jeg aldri vært før, men det var veldig hyggelig, masse små butikker og god stemning.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 10:08   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Jeg var nylig i London for første gang. Jeg var med barn og måtte legge opp mye etter dem.

Jeg ville sett Big Ben og området rundt. Helst ville jeg sett minst en av de store kirkene, det prioriterte vi ikke nå. Tower fikk vi heller ikke sett, der skulle jeg gjerne vært på omvisning. Vi var på Natural history museum og det kunne jeg funnet på uten barn også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 10:20   #19
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Nå nærmer det seg altså! Gleder meg. Har booket overnatting i Southwark. Har aldri bodd i det området før. Ikke så langt unna London Brigde station. Noen gode restauranttips i det området?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 10:43   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Det er masse bra steder i Bermondsey! For eksempel Zucca.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no