Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-15, 21:17   #41
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Jeg eeeelsker Mandal. Det er byen i mitt hjerte, så jeg må anbefale deg det. Nydelige rolige gater å vandre i. Overraskende mange gode steder å spise. Nydelige strender å vandre langs. Splitter nytt kulturhus med kino. koselige mennesker.
Om du melder meg kan jeg gi deg navnet på ei som har et nydelig lite hus hun leier ut på sommeren og høre om utleien har startet når du skal dit. Bitteliten bakgate, rolig strøk, to min å gå til byen, tre min å gå til sjøSanden.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:47   #42
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg eeeelsker Mandal. Det er byen i mitt hjerte, så jeg må anbefale deg det. Nydelige rolige gater å vandre i. Overraskende mange gode steder å spise. Nydelige strender å vandre langs. Splitter nytt kulturhus med kino. koselige mennesker.

Mandal !! Rett og slett verdens hyggeligste lille by. Vakre strender, koselige spisesteder og perfekt sommeridyll. (Og koselig resten av året og, når jeg tenker etter.)

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:50   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

50 minutter fra Kristiansand til Grimstad, da kjører du sakte. Jeg bruker 40 minutter fra Arendal til Kristiansand, både til sentrum og til flyplassen.

15 minutter til Grimstad og 30 minutter til Lillesand sentrum med bil.

Hehe, tidligere kollega som bruker 50 minutter til jobb, morgenrush.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:52   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

40 min fra Arendal til Kristiansand må vel være litt over fartsgrensen, LaBanga?

Ja, det er det nok. Så fort går det ikke. Det er tross alt ca syv mil, litt mer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:54   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du må først og fremst velge et sted toget faktisk stopper. De har jo bygget sørlandsbanene slik at den ikke skulle bli tatt av tyskerne eller noe sånt, så den ligger stort sett utenfor allfarvei. Kristiansand er ganske sjarmløs. Det er fint der, men kjedelig. Arendal mye hyggeligere.

Hvorfor er Arendal hyggeligere? Har masse familie i Arendal, stort sett de fleste, så det er et sted jeg er godt kjent og har tilbragt mye tid. Pollen en sommerdag er koselig, men byen er da mye tregere enn Kr.sand? Det skjer mye mindre der enn i Kr.sand. Næringslivet går ikke like bra heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:56   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Klart du vil til Grimstad! Et veldig koselig sentrum, akkurat passe lite. Små butikker i gamle trehus. Gode fiskekaker fra Fiskeutsalget. Flere fine steder å drikke kaffe eller spise også, Platebaren er smekkfull og serverer god mat til lunsj, på Cafe Ibsen får du bord med duk, den gamle sørlandsstemningen og lekre kaker, vil du spise knallgod og kortreist mat(og forbausende rimelig), velger du prisbelønte Smag&Behag nederst i gågaten.
Du bor koselig på Rica Hotel Grimstad på torvet, ellers har jeg hørt veldig bra ting om Café Ibsens bed&breakfast også. Jeg ville styrt unna Vertshuset hvis jeg var deg, mange er misfornøyde.
Den ultimate strandfølelsen får du forresten på Strand Hotell Fevik, men da bør du ha bil, du bor i en sving utenfor det meste, men altså rett på den vakre stranden og på funkishotellet der Roald Dahl tilbrakte mye tid.
Du kommer i starten av sommeren? Vet ikke hva som skjer i mai, men i starten av juni er det Kortfilmestivalen med byen full av sortkledte kule filmmennesker med solbriller (i juli blir det Skralfestival på Groosestranden(jippi!) og i august har vi den fantastiske Ibsen og Hamsun litteraturfestival).
Grimstad, ass.

Så fantastisk skildring! Mamma er fra Arendal, men sier at om hun skulle valgt en annen by å bo i enn Kr.sand måtte det blitt Grimstad. Det er en utrolig koselig by!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:57   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Det er visst noen svært bra kles-og skobutikker i Mandal.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:57   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Du trenger ikke bil for å bo på Strand hotel fevik. Det går masse busser forbi i begge retninger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 21:59   #49
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvorfor er Arendal hyggeligere? Har masse familie i Arendal, stort sett de fleste, så det er et sted jeg er godt kjent og har tilbragt mye tid. Pollen en sommerdag er koselig, men byen er da mye tregere enn Kr.sand? Det skjer mye mindre der enn i Kr.sand. Næringslivet går ikke like bra heller.

Nei, men næringslivet trenger jo ikke Kirsebær bekymre seg for der hun skal sitte og kikke utover sjøen?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 22:00   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Strand Hotel Fevik og stranden er så nydelig! Vi kjørte alltid den veien da vi skulle til besteforeldre i Arendal, før den nye veien kom. Det kan jo kombineres med Grimstad tenker jeg. Lillesand er også en svært koselig by.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 22:01   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, men næringslivet trenger jo ikke Kirsebær bekymre seg for der hun skal sitte og kikke utover sjøen?

Hehe, det har du rett i.

Jeg hadde valgt Grimstad fremfor Arendal tror jeg. Velger hun Arendal hadde jeg tatt båten ut til Merdø, om den går så tidlig i sesongen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 08:52   #52
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Arendal! Ingen tvil!

Så tar jeg deg med en tur i båten. En deilig sommerdag ute på en holme ... Finnes ikke noe bedre.

Har også en seng ledig, om du ikke kommer helgen 24.mai. Da har vi nemlig konfirmasjon her.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 09:09   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.474
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Arendal er fint. Der har jeg vært før jeg fant ut at det bodde forumdamer der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 09:14   #54
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Den fineste St.hansaften jeg har hatt er i Arendal, i skjærgården. Fantastisk.:hjerter;

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:22   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Ja, Arendal har nydelig skjærgård!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:05   #56
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Mandal eller Grimstad hadde jeg valgt.
Mandal er en utrolig koselig by.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 13:58   #57
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Mitt tips er Grimstad, Lillesand eller Mandal , med besøk inn til Kristiansand/Arendal.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 14:04   #58
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Jeg ville definitivt valgt Grimstad selv, jeg synes det har mye mer sjarm enn de andre sørlandsbyene.

Arendal og Kristiansand er fine byer å besøke en dag, men jeg ville ikke valgt dem som base.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 21:50   #59
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Grimestad og Mandal.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 22:37   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg hvor på Sørlandet jeg skal feriere

Nesten Sørlandet er Kragerø. Der synes jeg det er fint.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no