Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-15, 14:50   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Med den kystlinjen burde det jo være lett å finne flotte strender? Jeg har lyst til å dra til Italia i år igjen, men orker ikke sånne solseng tett i tett-opplegg. Den fineste strandferien vi har hatt var på Menorca. Der ligger strendene langstrakte og øde, uten et menneske å se. Jeg skjønner jo at det er mer folk i Italia, men finnes det en mellomting?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 15:00   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Vi var på Sinis-halvøya på Sardinia i fjor. Der bør det være øde nok selv for de mest ekstreme. Generelt vil jeg tro Sardinia er et av de beste stedene i Italia å få flotte strender for seg selv.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 15:02   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi var på Sinis-halvøya på Sardinia i fjor. Der bør det være øde nok selv for de mest ekstreme. Generelt vil jeg tro Sardinia er et av de beste stedene i Italia å få flotte strender for seg selv.

Takk for tips! Sardinia er veldig høyt på lista vår, men vi må via Oslo da. Jeg glemte å nevne at vi har funnet billige billetter til Roma igjen. (Har riktignok ikke kjøpt dem ennå.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 15:05   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

HVIS vi velger Sardinia, hvor ville du bodd? Vi liker, som nevnt i uttallige tråder tidligere, natur, kultur, god mat og vin, strender og koselige byer. Det er greit at det skjer noe, vi har brent oss på å velge øde og kjedelige steder, men pakketuriststed er ikke så gøy. Bil er et must.

(Menorca var vakkert, men drar ikke tilbake på en stund. To uker der ble i overkant kjedelig mot slutten.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 15:10   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Jeg har vært på farten på strekningen Pescara - Bari. Der var det slett ikke like folksomt som en del andre steder. Maten var nydelig og det var nok å gjøre i tillegg til å bade. Jeg må si at jeg ble veldig fascinert av Sør-Italia som jeg oppfattet som svært forskjellig fra den nordlige delen. Det er fint begge steder, men overraskende forskjellig.

Men det er jo et stykke fra Roma.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 15:12   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har vært på farten på strekningen Pescara - Bari. Der var det slett ikke like folksomt som en del andre steder. Maten var nydelig og det var nok å gjøre i tillegg til å bade. Jeg må si at jeg ble veldig fascinert av Sør-Italia som jeg oppfattet som svært forskjellig fra den nordlige delen. Det er fint begge steder, men overraskende forskjellig.

Men det er jo et stykke fra Roma.

Vi var såvidt innom den sørlige delen av Italia i fjor. Det er som du sier, et markant skille. Det var fascinerende å se den brå overgangen sydover på A1. Det så veldig ...mafiaaktig ut. Forfallent, men på en sjarmerende måte. Litt mer "dødt". For oss som kom rett fra Firenze-området, var det en stor overgang. Man skulle nesten tro det ikke var samme land.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 16:42   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Jeg var på kurs i Nederland med endel Italienere i fjor, rett etter at jeg hadde vært i Italia. Jeg bemerket den stooore forskjellen nord og syd for Roma. De kom fra nord alle sammen, og de følte ikke noen samhørighet med syd i det hele tatt. De mente det var som to forskjellige land de og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 16:49   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Italia slik det er nå er faktisk relativt nytt. Italia har lenge vært delt i to, nord og sør med Vatikanstaten i midten.

Jeg var reiseleder for italienere på ferie i Norge under studietiden, og en gang hadde jeg en todelt gruppe, den ene var fra Milano og den andre fra Sicilia. De var fullstendig ulike i oppførsel. Sicilianerne kom konsekvent en halvtime for sent til middag, mens de fra Milano satt pliktoppfyllende og ventet. Det hjalp ingenting at jeg alltid sa at middagen ble servert akkurat på det tidspunktet vi skulle møtes. De fra nord var like fortvilet og irriterte over dem som jeg var, og trøstet meg med at de var to ulike folkeslag.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 16:52   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

På Sardinia går det ihvertfall fint an å finne fine strender som ikke er stappa med solsenger osv. Vet ikke om vi var på noen direkte øde, men fine og med god plass.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 17:12   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg var på kurs i Nederland med endel Italienere i fjor, rett etter at jeg hadde vært i Italia. Jeg bemerket den stooore forskjellen nord og syd for Roma. De kom fra nord alle sammen, og de følte ikke noen samhørighet med syd i det hele tatt. De mente det var som to forskjellige land de og.

Ja, skillet kom like sør for Roma.

Er Amalfi også sånn?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 17:13   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Amalfi er stappa, stappa full av turister, og ligner ikke på noe annet i Italia. Vakkert, da, for all del.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 17:37   #12
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

De fleste strendene er øde i mai, men det er gjerne norske badetemperaturer!

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 18:09   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, skillet kom like sør for Roma.

Er Amalfi også sånn?

Vi bodde i Vietri Sul Mare, som er den siste byen fra sør FØR Amalfikysten. Der synes jeg ikke det var stappa egentlig. Det var jo italienere der, og i helga var det mange. Men i ukedagene var det ikke så ille. Hvis vi skal tilbake så blir det til samme by. På kveldene var det ikke noen som kunne engelsk der omtrent.

Jeg trodde det skulle være mer "fancy" på Amalfikysten. Men det var som sør ellers, slitent. Ikke alle steder da selvfølgelig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 19:00   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har vært på farten på strekningen Pescara - Bari. Der var det slett ikke like folksomt som en del andre steder. Maten var nydelig og det var nok å gjøre i tillegg til å bade. Jeg må si at jeg ble veldig fascinert av Sør-Italia som jeg oppfattet som svært forskjellig fra den nordlige delen. Det er fint begge steder, men overraskende forskjellig.

Men det er jo et stykke fra Roma.

Pescara er en lett kjøretur over fjellet på ca tre timer, men kysten nås også fra Bologna på to timer, men da sikkert best fra Oslo.

Vi ferierte i Silvi Marina i fjor, kanskje en mil nord for Pescara. Der var det stille selv i italiensk høysesong. Det var godt med plass på stranda. Passer viderekommende italia reisende, da 99% ikke forstår engelsk, strandselgeren fra Bangladesh ble et hyggelig treff. Området var rimelig, bar litt preg av dårlige tider, men gammeldags sjarmerende slik Italia var før. Det er heller ikke typisk feriested med alt på ett sted, litt spredd mellom butikk, bakere, iskiosk og restauranter. Bil et must. Og kysten er nok vakrere nord mot Ancona og øst i fjellene. Pineto og Giulianova sier naboene er godt familisted. Pesaro lengs nord i Abruzzo tror jeg blir neste.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 19:02   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mulig å finne øde strender i Italia?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

De fleste strendene er øde i mai, men det er gjerne norske badetemperaturer!

Vel, to lærere med to skolebarn må dra i juli.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no