Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

USA om to år - ankomststed?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-15, 18:10   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.928
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

USA om to år - ankomststed?

Kanskje bør jeg komme meg til USA en gang i livet. En god anledning er å dra i august 2017 og bli der til rett etter 21. august. Jeg er helt uvitende om USA. Hvor er det overkommenlig å fly til i nærheten av denne banen? Jo kortere reise jo bedre, altså kanskje øst i landet fremfor vest. Jeg må begynne å psyke meg opp snart hvis jeg skal sette meg på et fly over dammen, kjenner jeg. Aller helst ville jeg flydd med stopp på Island (både for å være litt på Island og for å lage mer overkommenlige del-reiser), men det er kanskje litt upraktisk?

Jeg lurer på om jeg kommer til å tørre...

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 18:14   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Hvis det er lengden på reisen som skremmer så synes jeg direktefly til New York er det aller, aller enkleste. Med en gang du skal mellomlande så blir det en mye lenger reise. Transit tar tid.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 18:17   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.928
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Men New York - det er kjempelangt fra dit jeg vil.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 18:23   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.939
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Jeg var innom Charleston i sommer og det var en ytterste sjarmerende by.

Mitt forslag er å fly til Orlando, og så gjøre det til en tur. Det er helt overkommelig å kjøre fra Orlando og til Charleston på en dag. Men jeg anbefaler dere å stoppe i Savannah på vei nordover.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 18:31   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Er du redd for å fly lenge over åpent hav? Om du ser på en globus flyr du ikke lenge over havet. Flyene går over Island, Grønland og ned kysten av Canada, det er det som er rett over. Det bare ser ikke sånn ut på et flatt kart. Iceland Air flyr via Reykjavik med stopp. Det er helt ok, det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 18:38   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men New York - det er kjempelangt fra dit jeg vil.

Men dit du vil er liksom ikke helt verdens navle. Så nesten uansett vil du måtte ta et innenriksfly når du er fremme i USA. Jeg trodde du var ute etter beste måte å komme seg fra Norge til USA. Om du flyr fx Iceland Air så vil du få to mellomlandinger i stedet for en.

En mulig rute er Oslo - NY - Atlanta. Atlanta er en stor hub. Den kan du vel også enkelt nå fra Tyskland, med Lufthansa. I Atlanta er du ikke så langt unna South Carolina. Det var vel stedet som var lengst øst av den banen du ville nær.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 18:43   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Du kan nok også fly til Memphis med en mellomlanding enten i USA eller i Europa. Det har jeg gjort. Om du vil nærmest de to punktene som var merket av på banen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 18:47   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Å kjøre fra New York til Paduca, KY (som er midt i mellom de to punktene) tar ca 14 timer. Kan jo være en fin roadtrip! Å kjøre til Charleston tar 12 timer fra New York. Fra Atlanta tar det 5 timer til Charleston. Fra Memphis til Paduca tar det 2 timer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 19:01   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.928
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er du redd for å fly lenge over åpent hav? Om du ser på en globus flyr du ikke lenge over havet. Flyene går over Island, Grønland og ned kysten av Canada, det er det som er rett over. Det bare ser ikke sånn ut på et flatt kart. Iceland Air flyr via Reykjavik med stopp. Det er helt ok, det.

Hav eller ikke spiller ingen rolle, men jeg stresser sånn mens jeg sitter i flyet så en oppdeling i et par etapper hadde hjulpet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 19:14   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hav eller ikke spiller ingen rolle, men jeg stresser sånn mens jeg sitter i flyet så en oppdeling i et par etapper hadde hjulpet.

Da vil jeg tro at via Reykjavik er det beste. Det er hvertfall eneste måten jeg ser for meg at du slipper unna sju timer i ett strekk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 19:17   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.928
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Men dit du vil er liksom ikke helt verdens navle. Så nesten uansett vil du måtte ta et innenriksfly når du er fremme i USA. Jeg trodde du var ute etter beste måte å komme seg fra Norge til USA. Om du flyr fx Iceland Air så vil du få to mellomlandinger i stedet for en.

En mulig rute er Oslo - NY - Atlanta. Atlanta er en stor hub. Den kan du vel også enkelt nå fra Tyskland, med Lufthansa. I Atlanta er du ikke så langt unna South Carolina. Det var vel stedet som var lengst øst av den banen du ville nær.

Det er verdens navle akkurat den dagen, så det så.



Ja, jeg tenkte på Atlanta. Men jeg tror jeg må finne et fly som går direkte fra Europa dit i såfall. Innenriksfly i USA utgår - det fikser jeg bare ikke (helt sikkert irrasjonelt).

Men Charleston var jo også kanskje en idé. Eller en roadtrip. Poenget må være at på 21. august må vi være i banen et sted.

Charleston, Atlanta, Memphis... Her må det gjøres research på hva man kan gjøre i et par uker i forkant. Og overnatting må sikkert egentlig bookes umiddelbart eller nokså snart antagelig. Eller kanskje er det ikke så kritisk der. Det er jo ikke akkurat Svalbard, dette.

Så Savannah er verdt å besøke? Andre tips innafor en delstat eller to rundt disse nevnte byene?

Hvis jeg gjør dette kommer jeg til å trenge massiv opp-psyking sommer'n 2017, altså, bare så dere er forberedt. Det blir mitt livs reise.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 19:32   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Du kommer deg direkte til både Atlanta og Memphis fra Europa. Med det tar rundt 7-8 timer, altså. På det ene flyet.

I Atlanta finnes cocacola-museet, et riktig så artig propagandaapparat hvor du kan smake coladrikker fra hele verden. Kjører du fra New York kan du dra innom Smithsonian (som har en stor space-avdeling) i Washington DC, samt Capitol Hill, White House, FBI etc. Det er også mange flotte naturopplevelser i områdene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 22:09   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Jeg ville flydd direkte til Florida og leid bil derfra og kjørt nordover.
Mellomlanding spiser så mye ekstra tid og jeg tviler på om flyppplevelsen blir noe bedre uansett.
Vi var i både Charleston og Savannah i sommer, anbefales!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 22:17   #14
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Atlanta nås via Amsterdam. Delta og KLM har ok underholdning ombord som oftest.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 22:31   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: USA om to år - ankomststed?

Å, den frykten må du bare overvinne altså! Det er så mange flotte steder på østkysten av USA som du må få med deg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no