Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flettemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-16, 10:29   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Flettemaskin?

Funker det, eller er det bare tull? (Jeg er håpløs på fletter, og har et barn med langt, nokså tynt men krøllete hår.) Og barnet skal stille på danseforestilling med "to tette fletter".

http://www.elkjop.no/product/styling...maskin-tw1100e

BM
Desperat

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:08   #2
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flettemaskin?

Den lugger, fungerer kun på små tynne fletter, og ligger ubrukt i skapet her...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:13   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Funker det, eller er det bare tull? (Jeg er håpløs på fletter, og har et barn med langt, nokså tynt men krøllete hår.) Og barnet skal stille på danseforestilling med "to tette fletter".

http://www.elkjop.no/product/styling...maskin-tw1100e

BM
Desperat

Har hun ikke venninner som kan gjøre det? Har inntrykk av at det er hovedsyssel blant en del jenter på den alderen, særlig når de er på tur. Å flette håret til hverandre.

Fikk tilsendt en mms fra en medfølgende mamma da jenta mi var på sitt første turnstevne da hun var 9 år. Ca 10 jenter, mellom luftmadrasser, soveposer og hauger av klær og rot i et klasserom, stod bak hverandre på rekke, i pysjen, og flettet håret på hverandre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:15   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Har hun ikke venninner som kan gjøre det? Har inntrykk av at det er hovedsyssel blant en del jenter på den alderen, særlig når de er på tur. Å flette håret til hverandre.

Det tenkte jeg også - eller så ville jeg ha fridd til en venninnes mor. (For ikke å si min mann, som faktisk har lært seg fiskebeinsfletting.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:17   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det tenkte jeg også - eller så ville jeg ha fridd til en venninnes mor. (For ikke å si min mann, som faktisk har lært seg fiskebeinsfletting.)

Joa, mulig noen andre kan ordne opp, men det var nå ikke det jeg spurte om, da.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:18   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Har hun ikke venninner som kan gjøre det? Har inntrykk av at det er hovedsyssel blant en del jenter på den alderen, særlig når de er på tur. Å flette håret til hverandre.

Fikk tilsendt en mms fra en medfølgende mamma da jenta mi var på sitt første turnstevne da hun var 9 år. Ca 10 jenter, mellom luftmadrasser, soveposer og hauger av klær og rot i et klasserom, stod bak hverandre på rekke, i pysjen, og flettet håret på hverandre.

"Flettering" var et ord som ble uttalt som en selvfølge etter at vesla hadde vært på håndballcup og jeg spurte hvordan i alle dager 3 voksne hadde klart å flette håret på over 20 jenter som skulle være klare klokka 9 om morgenen. De står bak hverandre i en ring og fletter. jeg hadde aldri hørt ordet før.

Det er ikke et svar på spørsmålet, altså, jeg ser jo det. Sorry.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:19   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettemaskin?

Problemet til min generasjon er at da vi var 10 år gamle, på første halvdel av 80-tallet, hadde ingen jenter langt hår. Så vi har et hull i kompetanseutviklingen der.

Men jeg har lært meg det senere altså.

Sånn flettemaskin hadde jeg aldri vurdert å kjøpe uansett. Den tvinner dessuten, den fletter ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:20   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Joa, mulig noen andre kan ordne opp, men det var nå ikke det jeg spurte om, da.

Jeg tok utgangspunkt i de andre svarene, det skal innrømmes - også at maskina etter sigende ikke virker.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:50   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettemaskin?

Den koster jo 29 kroner nå da, så.....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:55   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg tok utgangspunkt i de andre svarene, det skal innrømmes - også at maskina etter sigende ikke virker.

Jasså, skal vi bli løsningsorienterte her også nå, da? På FP?


__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 12:55   #11
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Den koster jo 29 kroner nå da, så.....

I know. Det er vel kanskje det tydeligste tegnet på at maskinen er ubrukelig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 13:00   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettemaskin?

Som barn har jeg elsket å få en slik.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 13:04   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flettemaskin?

Den funker kun til nokså tynne fletter og pyntefletter.

Jeg har lært meg å flette hår i voksen alder etter at jeg fikk barn selv. Youtube er genialt til å finne ut hvordan du gjør det. Dersom du har et par dager på deg og et barn som er villig til å sitte stille litt er jeg sikker på at du får det til.


(Kilde: youtube.com)

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 13:05   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Som barn har jeg elsket å få en slik.

Jeg brukte den til å lage små fletter i hele håret til lillesøster nylig, hun ville nemlig ha sydenfletter. Og hun ble iallefall fornøyd med resultatet. Tok ca. en time mens lillesøster så på tv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 13:41   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Som barn har jeg elsket å få en slik.

Jentene her ville nok også gjerne hatt slik, særlig eldste, som elsker å holde på med sånt. Hennes store sorg er at hun har ei lillesøster som insisterer på å ha kort hår. Når man først blir belemret med en lillesøster bør det i det minste være ei med kjempelangt hår, og enda lengre tålmodighet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no