Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bruker du OneNote, og til hva? tips?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: Bruker du OneNote?
Ja, både til jobb og privat 13 32,50%
Ja, men bare til jobb 12 30,00%
Ja, men bare privat 0 0%
Jeg brukte det før 1 2,50%
Jeg har prøvd og likte det ikke 2 5,00%
OneNote? 10 25,00%
Brokkoli brokkola, brokkoli gjør meg glad 2 5,00%
Deltakere: 40. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-17, 18:27   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker du OneNote, og til hva? tips?

poll kommer ...

Jeg er litt newbie, men veldig hekta. Så kom gjerne med beste tips, og hva du synes er den mest geniale funksjonaliteten


Sist redigert av Koma : 24-03-17 kl 19:02.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 18:37   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Ja, jeg bruker det, mest til jobb men også noe privat. Favoritten min er å dele arbeidsbøker med andre prosjektdeltakere, for å utveksle møtereferater, notater og to do-lister.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 18:40   #3
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Jeg bruker det på jobb til alle faste møter, både til agenda og til referat. Alle planlagte møter i nettverk/gruppe ligger med egne faner, og det er lett for alle å legge ting til agendaen. Da slipper i alle fall de mailene.

Privat bruker jeg det i lokalpolitikken, for å gjøre det lettere å forberede seg til møtene og finne igjen notatene seinere.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 18:43   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja, jeg bruker det, mest til jobb men også noe privat. Favoritten min er å dele arbeidsbøker med andre prosjektdeltakere, for å utveksle møtereferater, notater og to do-lister.


Dette gjør vi og! Helt genialt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 19:01   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja, jeg bruker det, mest til jobb men også noe privat. Favoritten min er å dele arbeidsbøker med andre prosjektdeltakere, for å utveksle møtereferater, notater og to do-lister.

Har du da en arbeidsbok per prosjekt slik at man deler hele greia, eller kan man dele faner i en arbeidsbok?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 19:03   #6
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Bruker det på jobb hele tiden og er veldig begeistret. Jeg deler bøker både med klassene mine og med kolleger. Ledelsen ved skolen deler også alle dokumenter via OneNote. Genialt, enkelt, praktisk og ryddig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 19:30   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Jeg bruker det både privat og til studier. Hos den ene arbeidsgiveren min blir all relevant informasjon (som her dreier seg om arbeidsinstrukser, undervisningsopplegg, kontaktinformasjon til andre ansatte osv) delt via OneNote.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 19:52   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Har du da en arbeidsbok per prosjekt slik at man deler hele greia, eller kan man dele faner i en arbeidsbok?

Kan dele bare enkeltsider, det gjør jeg hele tiden. F.eks. referater fra møter. Jeg elsker at jeg kan starte OneNote fra Outlook, og så henter den inn alt av møtetidspunkt, sted og deltakere.

Har brukt den mye i forbindelse med studier også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 19:56   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Jeg prøver, men klarer ikke helt å få tak på hvordan det fungerer. Roter meg bort, finner ikke tilbake dit jeg begynte, får ikke til å lagre osv. Det er veldig frustrerende, for jeg er vant til å ta alle sånne ting fort.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 20:18   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Jeg bruker det til studier og jobb. På jobb bruker jeg det til notater og i forbindelse med prosessledelse. Genialt når man skal samskrive i forbindelse med reflekterende gruppeprosesser.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 20:20   #11
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Hvordan funker det i forhold til Evernote?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 20:28   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Har brukt det i jobb i flere år, og elsker det. Jobber som lærer, og bruker det også mot elever. Tror vi har hatt en onenote-tråd her tidligere. Kan skrive mer fra pc.

Stompa, du trenger ikke å lagre.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 22:02   #13
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Bruker det på enkel måte med egne notater på jobb. Trenger å lære mer om det, etter hva jeg leser her...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 11:51   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Det beste med OneNote er:
- Ingen lagring, det lagres automatisk
- Ingen åpning og lukking av filer, oversiktlig og systematisk
- Enkel deling med folk man samarbeider med

Da vi begynte å bruke det på jobb, var det først samarbeid oss ansatte imellom. Alle møteinnkallinger og referater legges der. Felles fremdriftsplaner, arbeidslister, osv. Rutiner, personalhåndbok, årshjul, osv.

Man risikerer aldri å åpne feil versjon av en fil, fordi det kan ligge en ny versjon på en annen server, et annet rom i fronter, rektors pc, e.l. Det man oppdaterer er på OneNote, så man ser alltid siste og gjeldende versjon. Under møter kan man følge med på referatet underveis på egen pc, og det er veldig, veldig lett å gå tilbake for å lete etter noe man vet man snakket om for 1, 2, 3 uker siden, uten å måtte lete, åpne, lukke, lete, åpne, lukke. Man bare klikker seg videre.

En kan også enkelt lage maler, slik at man på et område alltid har en "standard-side" når man lager ny side. Det bruker vi til referater og planer.

De siste årene har vi også tatt i bruk klassenotatblokkene, og da lager jeg en blokk som jeg deler med klassen min. Der er det 3 hovedområder, lærers område, samarbeidsområde, og elevens eget område (som lærer også kan se). Jeg legger ut info på lærers område, det kan være oppgaver, rapportmaler, fremdriftsplan, læringsmål, osv. Hvis elevene skal samarbeide om noe, kan de bruke samarbeidsområdet. Det hender det blir litt tøys der. Og eleven selv skriver sine notater, lekser, oppgaver, på sitt eget område. Det vil si at jeg alltid har tilgang til elevens "skrivebok", og kan følge med på hva som er gjort i timer, lekser, på en helt ny måte. Det går også an å installere et tillegg i OneNote som gjør at jeg kan distribuere en side ut til alle elevene, og så kan jeg få opp en liste hvor jeg superenkelt kan gå fra den ene eleven til den neste for å se hva de har gjort. Supert i innleveringsoppgaver, rapporter og lekser.

Lærerne hos oss legger nå det man gjør i ulike temaer inn på OneNote der det hører hjemme, slik at det kan finnes frem igjen senere. Delingskultur, altså. Så når jeg starter på et nytt tema, sjekker jeg først hva som ligger inne. Det kan være oppgaver, quizer, prøver, læringsmål, fine nettsider, youtube-snutter, hva som helst. Så supplerer jeg med det jeg tenker at er fornuftig, men jeg har sluppet unna ganske mye jobb fordi det allerede ligger klart. Det har selvsagt vært mye deling tidligere og, men mer kronglete tilgjengelig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:04   #15
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Elise: Er klassenotatbok et tillegg man installerer?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:06   #16
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Bruker klassenotatblokk på jobb (vgs) i flere klasser, og er superfornøyd. Privat bruker jeg det til huskelister/gjøremål.
Logger på Office 365 via skolens portal og laster ned tillegget derfra.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:08   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Bruker det på jobb hele tiden og er veldig begeistret. Jeg deler bøker både med klassene mine og med kolleger. Ledelsen ved skolen deler også alle dokumenter via OneNote. Genialt, enkelt, praktisk og ryddig.

Kan signere dette.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:08   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Elise: Er klassenotatbok et tillegg man installerer?

Ja det mener jeg det er.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:23   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja det mener jeg det er.

Ja, det er det. Jeg har akkurat begynt å ta det i bruk sjøl, og er fornøyd med en del av de mulighetene Elise nevner, men jeg er ikke udelt positiv. Jeg synes det blir så rotete layout, tabellverktøyet er for enkelt (Slå sammen celler? Fyll med farge? Nope, det får man ikke. ), og det fungerer dårlig å skrive lange tekster. Realfagslærere hos oss er ganske fornøyde, mens språklærerne ikke er like fornøyd. I tillegg synes vi mappestrukturen er for uoversiktlig - jeg savner for eksempel muligheten til undermappe til mappene i innholdsbiblioteket. Vi foretrekker samskriving i Word, med lagring i OneDrive.

En fordel er jo at jeg kan ha OneNote-app på telefonen, så jeg kan sitte og poste lenker og oppdatere fagstoffsider fra telefonen, når jeg plutselig får en idé.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:28   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du OneNote, og til hva? tips?

Ja, skriveverktøyet er for enkelt.

Klassenotatblokk kan du opprette fra office 365 på nettet, der kan du også installere et tillegg til OneNoten din, som gjør at du kan distribuere sider og "gjennomgå studenters arbeid".

Til store tekster ville jeg laget en side på OneNote med en word-fil, slik at elevenes arbeid ble lagret på OneNote, selv om det skrives i Word. Lettere å finne frem og åpne hver enkelt enn om det er på f.eks Fronter.

Matilda, du kan lage "inndelingsgrupper", vil det fylle behovet ditt for undermapper, tro?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no