|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
14-08-24, 21:44 | #21 |
Yes, we can!!
|
Sv: SOS barnebyer avvikler fadderskapsordningenDette er en interessant utvikling. Jeg jobbet med sos barnebyers innsamlingsstrategi for et par tiår siden, og de hadde jo virkelig funnet «The holy grail» for pengeinnsamling med fadderordningen sin, som var helt banebrytende. Det å få faste givere som nesten garantert blir værende som givere i minst 18 år, sparer vilt mye i innsamlingskostnader. Lenge samlet de inn nesten mer penger enn de klarte å investere i landsbyer - det tar tid å bygge en landsby, trene opp og rekruttere «mødre», osv. Men hver landsby legger til nye faste kostnader, så etter hvert måtte de øke innsatsen på innsamling, de også.
23-08-24, 18:19 | #22 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
Sv: SOS barnebyer avvikler fadderskapsordningen
Vi støtter Leger uten Grenser og har gjort det i snart 25 år. Jeg leser brevene og oppfordrer også min 07-er til å gjøre det. Vi som bor i Norge trenger å vite om hva som foregår i verden. Det er på mange vis jævlig (jeg har fremdeles en fortelling jeg stadig vekk tenker på), men brevene bærer også på et håp om at man som giver kan bidra, om så bare bittelitt.
24-08-24, 06:56 | #23 |
Leser
|
Sv: SOS barnebyer avvikler fadderskapsordningen
Personlig opplever jeg at jeg vet en god del som skjer i verden. Jeg har (selvsagt!) ikke full oversikt, og er mer interessert i innenrikspolitikk enn utenrikspolitikk, men lell.
24-08-24, 10:23 | #24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
|
Sv: SOS barnebyer avvikler fadderskapsordningenDette synes jeg er veldig bra, og på høy tid. Jeg kan ikke helt fatte at det har vært lov. |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|