|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
13-08-24, 22:50 | #1 |
Klar
|
Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Er det noen smarte hoder her som kan hjelpe meg med pakkingen? |
13-08-24, 22:54 | #2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Du må kanskje bare glemme at du egentlig har mulighet til stor koffert på vei ut. Pakk i kabinkoffert og veske, men sjekk evt inn kabinkofferten for å få mindre å dra på inne på flyplassen hvis du gidder å vente på bagasje når du kommer frem.
13-08-24, 23:04 | #3 |
Trøtt
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Hvor langt skal du? Jeg ville gjort som Elise foreslår, og kun reise med kabinekoffert begge veier. For meg holder det for en ukes ferie, men hadde blitt snaut en uke med jobbreise.
13-08-24, 23:08 | #4 |
Klar
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Ryanair har veldig små mål på kabinkofferten sin. 55*40*20 |
13-08-24, 23:11 | #5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Kan evt sjekke inn kabinkofferten og bruke et stort bærenett av noe slag på flyet, noe slikt som kan pakkes sammen og legges i kofferten. Har ofte gjort det motsatt, hatt en enkel shoppingveske i kofferten for å få med meg varene hjem etter shoppingferier. |
13-08-24, 23:16 | #6 |
Klar
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?
Hmm, det var faktisk ganske smart! Da kan jeg fylle kofferten med toalettsaker og ha klær i bærenett. Hvis jeg finner noe egnet, annet enn IKEA-bag. Men tipper SAS ikke er så nøye på størrelse og format som det Ryanair er. |
13-08-24, 23:17 | #7 |
flisespikker
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Tja. «Pakk så lite som mulig i utgangspunktet» er jo det nyttigste tipset. Ta med så absolutt lite toalettsaker du trenger; ta med fem tynne topper/t-skjorter, dem får du fint plass i i en kabinkoffert, og så tar du en genser og kanskje en cardigan i tillegg. Du trenger ikke ha flere genserskift, vel?
13-08-24, 23:40 | #8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Det finnes sammenleggbare bagger som blir bittesmå når man ikke bruker de, kan det være noe? Så kan du sjekke den inn på vei til og ha den i veska på vei hjem. |
13-08-24, 23:56 | #9 |
Klar
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Det hadde vært genialt, Neket. Nå er målet å unngå å bruke 7-800 kroner på innsjekket koffert, så jeg kan nesten ikke investere i en sånn, dessverre. Jeg vil tro det ikke bare er å sjekke inn hvilken som helst veske og tro at den kommer helskinnet gjennom bagasjehåndteringen..? |
14-08-24, 06:23 | #10 |
Medlem siden: Mar 2009
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Vi var nylig på 8 dagers ferie med fem personer (inkl 3 tenåringer) med hver sin liten håndbagasjekofferter. Vi har 3,5 times kjøring til flyplassen og måtte av ymse årsaker bruke en liten bil med veldig begrenset bagasjeplass, så det satte begrensninger på hva vi kunne ta med. Ingen vaskemuligheter annet enn håndvask der vi var, men det er jo også helt greit å skylle opp en topp om kvelden hvis mulig. Det gikk helt fint for oss. Man må bare være kritisk til hva man tar med og hvor mye man faktisk trenger. En jeans på, en tynn bukse i kofferten. Daglig skift av truser osv, men kun 3 topper pluss en varm genser. Ett lite håndkle, kun det nødvendige av toalettsaker (det var ikke mye selv for tenåringene). Alle hadde kun de skoene de gikk i unntatt meg som hadde et par sandaler i kofferten. Jakke var på og jeg som stort sett alltid fryser, hadde også en tynn ulljakke på meg i tillegg til skalljakke. |
14-08-24, 07:33 | #11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Dessverre ingen gode råd herfra. Jeg hadde kapitulert og kjøpt innsjekket bagasje på veien hjem (mye fordi jeg alltid trener på reiser og må derfor ha med joggesko og treningsklær). Klarer meg med håndbagasje på turer med 1, maks 2 overnattinger... |
14-08-24, 07:48 | #12 |
Glamorøs
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Må du ha med håndkle? Eller er det håndklær dit du skal? Samme med dusjsåpe og shampo. Du greier fint å pakke til fem dager i en liten kabinkoffert. Jeg har trua!
14-08-24, 08:11 | #13 |
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Jeg har trua på deg! Ta med i beregningen at du kan kjøpe vaskemiddel på plass og skylle opp om noe trenger vask. Bruk heller todelt enn kjole ettersom en ufresh overdel da kan byttes ut og du fortsatt kan bruke kjole/shorts/bukse. Rull klærne, se på videor på pakketips for å få inn så mye som mulig i en liten koffert. Mannen min har også noen små poser som man kan suge ut luften ut av så at alt komprimeres. |
14-08-24, 09:24 | #14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Sønnen vår var akkurat hjemme. Han hadde stor koffert da han kom hit (ny koffert som vi hadde kjøpt i Tyskland fordi den var billigere der) fylt med en bag for hans ting for en uke pluss en del annet han hadde kjøpt for oss. På vei hjem har han bare bagen. Det funker jo ikke for deg bortsett fra om du har en gammel koffert du kan kaste dit du skal, men det gikk i alle fall kjempefint. |
14-08-24, 14:55 | #15 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Jeg løste det ved å kjøpe en billig solid pose ala denne på Rusta, de har også en på Europris. De kalles egentlig vedpose eller oppbevaringspose, men er solide. Den har glidelås og jeg henger på en liten hengelås/strips så den ikke skal åpne seg og slår et tynt bagasjereim rundt/Biltemareim. Da passer du bare på at du får plass til det du skal ha hjem i ryanair bagasjen din og resten legger du igjen/bruker opp/kvitter deg med. På vei nedover sender du denne posen som innsjekket bagasje. |
14-08-24, 16:22 | #16 |
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?
Samme har jeg! Vi reiser ofte bare med en liten kabinkoffert.
14-08-24, 19:14 | #17 |
Klar
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Jeg er imponert over pakkeferdighetene på FP! |
14-08-24, 21:50 | #18 |
Tatt på
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Det finnes type kompresjonspakkekube som kan hjelpe på å få plass i små kofferter. Og så mye enklere å vite hvor ting her.
14-08-24, 23:53 | #19 |
flisespikker
|
Sv: Hjelp: Mye bagasjeplass ut, lite hjem, hvordan pakke?Ja, sånne pakkekuber er supre. Jeg tar gjerne en av de minste hvis jeg skal pakke i bare kabinbagasje, den blir tett stappet, og da tar klærne samlet mindre plass.
|
|