Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Form til lasagne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-13, 18:14   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Form til lasagne

Jeg trenger ny form til lasagne, men finner ikke den perfekte.
Er på jakt etter en med høye kanter.

Noen som har forslag?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 18:40   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Form til lasagne

Tupperware har en fin lasagneform.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 19:02   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Form til lasagne

Vi har denne fra Tupperware om er strålende.

Den finnes (eller iallefall fantes) i to str og vi har den største.
Perfekt til lasagne for tre voksne og to små (pluss litt til overs).
Bruker den også til det meste annet en bruker ildfast form til.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 19:06   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg har noen fine ildfaste former fra Piet Hein som kan fryses, så du kan ta lasagnen rett fra fryseren til ovnen. Enkle, hvite, med høy kant og forskjellige størrelser. Ikke dure heller.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 19:12   #5
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg har en lignende form fra tuppeware men den er mye større. Liker ikke helt formen på de så kunne tenkt meg noe annet.
Skal sjekke ut Piet Hein.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 19:14   #6
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg har noen fine ildfaste former fra Piet Hein som kan fryses, så du kan ta lasagnen rett fra fryseren til ovnen. Enkle, hvite, med høy kant og forskjellige størrelser. Ikke dure heller.

Hvor har du kjøpt de? Fikk ikke opp noe som lignet lasagne form når jeg søkte

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 19:16   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg har denne i to forskjellige størrelser http://www.piethein-designshop.dk/pr...-hoej-kant-82/

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 19:22   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg ønsker meg en lasagneform som er helt rett i kantene, og som er tilpasset størrelsen på lasagneplatene sånn at jeg slipper knekking og mekking!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 19:24   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Form til lasagne

Ja Filifjonka, er det jeg er på jakt etter. Og så må den være høy slik at en får mange lag.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 20:40   #10
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg bruker brødformene mine. Høye kanter og passer lasagneplatene perfekt.

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 20:47   #11
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Form til lasagne

Til min lasagneoppskrift er denne fra IKEA ganske passende.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 20:53   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne


Denne har vi. Pen er den ikke, men veldig praktisk. Man får plass til 2x3 lasagneplater uten å måtte brekke og dele. Og passer perfekt med dobbel posjon av matprat sin oppskrift.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 21:33   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ønsker meg en lasagneform som er helt rett i kantene, og som er tilpasset størrelsen på lasagneplatene sånn at jeg slipper knekking og mekking!

Jeg hadde en sånn en gang. Den ble utslitt og sprakk.

Knallblå utvendig og hvit inni, en del av et stort sett med masse forskjellige ildfaste former, kjøpt gjennom Bokklubben.

Jeg har lett, og kjøpt, men har ikke funnet noen som er så høye.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 19:48   #14
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Form til lasagne

Pillivuyt har mange forskjellige former som egner seg til lasagne. Vet ikke om de er tilpasset størrelsen på lasagneplatene (mine er i alle fall ikke det), men de har høye, tilnærmet rette kanter, er veldig lette å rengjøre og kan gå direkte fra fryser til ovn hvis du trenger det.

Denne ligner på den jeg har:

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:04   #15
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Form til lasagne

Skulle også til å foreslå denne. Strålende fornøyd med vår Passe stor til en familiepakke fra Toro om man går for den enkle varianten. Tre plater på tvers, og en som jeg knekker i tre biter og legger å endene av de hele platene.

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Pillivuyt har mange forskjellige former som egner seg til lasagne. Vet ikke om de er tilpasset størrelsen på lasagneplatene (mine er i alle fall ikke det), men de har høye, tilnærmet rette kanter, er veldig lette å rengjøre og kan gå direkte fra fryser til ovn hvis du trenger det.

Denne ligner på den jeg har:

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:30   #16
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg har også Pillivuyt sin, men den passer ikke til lasagneplatene, de må brekkes. Og jeg synes den er veldig vanskelig å få ren.

Men jeg har en fra Villory and Boch, som dessverre er rund, men den er helt fantastisk lett å få ren etterpå, så jeg er på jakt etter en firkanta en. Den var ganske dyr, men jeg fikk den på salg. Beste ildfaste formen jeg har hatt!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 22:47   #17
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg har en helt perfekt lasagneform, men jeg klarer rett og slett ikke å huske hvor vi kjøpte den. Tipper det var på Obs eller Tilbords eller noe sånt. Den er i hvit keramikk og helt rett i kantene. Det går akkurat tre pastaplater i hvert lag, og den er 5-6 cm høy.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 07:42   #18
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg har en helt perfekt lasagneform, men jeg klarer rett og slett ikke å huske hvor vi kjøpte den. Tipper det var på Obs eller Tilbords eller noe sånt. Den er i hvit keramikk og helt rett i kantene. Det går akkurat tre pastaplater i hvert lag, og den er 5-6 cm høy.

Får jeg kjøpe din?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:35   #19
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg kokte platene litt for å få de myke for første gang i forgårs. At jeg ikke har gjort det før. Anbefales!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:39   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg syns platene blir akkurat passe uten noen koking jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no