Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna asfalt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-13, 21:36   #1
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Forbanna asfalt

Du vet, den reklamen som går på tv fra virke.no om arbeidsglede smitter.


Jeg registrerer at mange er misfornøyde med språkbruken fordi barn ser på.


Hva tenker du om den?

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 21:44   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Jeg er nordlenning og har barn som tåler såpass (og litt til).

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 21:54   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.859
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Jeg synes det er mer ille at det blir bannet og slengt så mange på-kanten kommentarer på Idol hvor det i hvert fall er mange barn som ser pluss at det har vært kommentert i media og at det allikevel ikke har blitt noe bedre..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 21:57   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Ikke noe jeg bruker energi på å irritere meg over, for å si det sånn. Jeg er mer enig med GinaK, uten at vi kjenner problemstillingen (ser ikke Idol).

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 21:57   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Jeg har ikke sett den. Og hvis det er det verste de sier, er jeg ikke bekymret heller kjenner jeg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:08   #6
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Jeg tenker også at den er helt grei, dessuten så liker jeg budskapet og tenker det går fint an å forklare bruken av ordet.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:11   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna asfalt

For å utdype. Jeg har først sett reklamen nå i kveld, men den kom til gjengeld tre ganger på rappen ... Vel, jeg tror nok (edit: VET) at mine barn har hørt styggere ord innenfor dette husets fire vegger altså , jeg/vi er ikke så flink til å spare på frasene hvis jeg f.eks sparker tåa i stuebordet ol. Men jeg tror det går veldig bra. Det er ytterst få ganger jeg har tatt de i å si et bannord og da får gjerne forklart hvorfor det ikke er greit å si og jeg sier innimellom selv at det var dumt av meg å si slik eller sånn, hvis jeg brøler ut som jeg av og til gjør. Jeg har vokst opp med en far som bannet mye og, det gjør han fortsatt. Det er same prosedure. Det får være måte på hva vi skal reagere på tenker jeg, slikt kan man ikke gardere seg mot uansett og barna mine får heller lære at slike ord finnes, men at de helst ikke bør brukes etc. - heller enn at det skal hysjes så fryktelig ned hele tiden. Da blir det jo bare enda mer spennende å si dem, er min erfaring.

Må legge til: Svigermor, og hele mannens familie, er nokså religiøse i motsetning til min familie. Det har blitt både en og tre gode latterkuler når et av de åtte barnebarna en og annen gang f.eks har utbrutt "herregud" eller "satan" helt ut av det blå. Selv oldemoren, som er av typen "kortspill er synd", har klart å trekke på smilebåndet av det. Veldig lite høytidlig med andre ord, selv om de også har vært de første til å si noe om at det eller det ordet ikke er pent og sånt sier vi ikke etc.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 02-04-13 kl 22:17.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:12   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.578
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Jeg har ikke sett det, men det er helt uproblematisk for meg. Jeg er vill og gal og fniser når toåringen sier han er pokker så sulten, eller pokker så trett osv. etter å ha sett Knerten.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:22   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Forbanna? Er det et banneord? Jaja, da banner vi mye her i huset, foran ungene og alt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:27   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Den er helt grei for meg og en fin anledning til å fortelle unger at de de slenger ut av seg kan komme tilbake til dem selv.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:46   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Jeg er langt mer bekymra for alt søppelet barn/unge får med seg fra f.eks. Disney Channel enn ett og annet banneord. Det bekymrer meg ikke at mine jenter banner en sjelden gang, men det bekymrer meg når jeg hører de oppfører seg som ICarly eller en eller annen skrikende og hylende tenåringsberte fra en totalt hjernedød serie på DC eller NRK Super eller hva de nå er de ser på.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 08:46   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.859
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna asfalt

Svigermoren min har i alle år som jeg har kjent henne reagert med sinne på disse bindreklamene. Hun blir skikkelig sinna, faktisk og kommer med lange sinte meninger. For TV`n skal jo alltid stå på når de har besøk!! Hele kvelden. Og høyt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no