Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-12, 10:27   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

I need to know.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:29   #2
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Jeg har brukt det.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:29   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Jeg sier nei til helsvart kjole, men jeg er håpløst gammeldags. Jeg tror de fleste er uenig med meg der altså.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 12-03-12 kl 10:37.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:30   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Jeg tenker ja i vinterbryllup og nei i sommerbryllup, men det er bare magefølelsen.

Kan jeg bruke tråden til å snike inn spørsmålet om knallrød kjole er greit i bryllup?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:30   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Uenige med meg?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:37   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Uenige med meg?

Nei, det skulle selvsagt stå meg i stedet for deg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:41   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Jeg er gammeldags, og ville hverken brukt svart eller hvitt i bryllup.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:30   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Dette er vårbryllup. Slutten av mars. Eller kan det passere som vinter hvis det er kaldt den dagen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:32   #9
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Jeg synes det er greit så lenge du supplerer med noe fargerikt tilbehør.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:41   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg synes det er greit så lenge du supplerer med noe fargerikt tilbehør.

Og bedre enn hvitt!

@Madicken: Tradisjonelt har ikke rød kjole vært ansett som helt ok i bryllup, da det visst har skullet signalisere at man har ligget med brudgommen. Dette kan det vel ikke være mange som forholder seg til. Jeg har i alle fall hatt rød kjole i bryllup uten skrupler (dog hadde jeg grå kjole da min eks giftet seg).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:52   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

@Madicken: Tradisjonelt har ikke rød kjole vært ansett som helt ok i bryllup, da det visst har skullet signalisere at man har ligget med brudgommen.

Da vet jeg hva som er årsaken dersom jeg og min røde kjole blir overfalt av rullatorer og gåstokker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:33   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup- ja eller nei?

Det er visst bedre enn hvitt.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:42   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Fargerikt tilbehør kan gå, altså. Da trenger jeg litt hjelp. Kjolen har ermer som tar litt plass, litt sånn mye stoff, så bolero utgår. Sjal også, tror jeg. Da må jeg altså ha fargerike sko eller strømper. Eller begge deler.
Kjolen er knelang. (Knekort?) Noen tips?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:44   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg synes svart er ok, men for å være sikker på å ikke støte brudens grandtante (eller Dragen), er det lurt å friske opp med farget tilbehør.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.


Kan jeg bruke tråden til å snike inn spørsmålet om knallrød kjole er greit i bryllup?

Helt ok.

Hvit kjole er fortsatt fy-fy.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:49   #15
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg synes svart kjole er helt ok. Om du er veldig usikker går det jo ann å ta en avsjekk med brudeparet.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:49   #16
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Fargerikt tilbehør kan gå, altså. Da trenger jeg litt hjelp. Kjolen har ermer som tar litt plass, litt sånn mye stoff, så bolero utgår. Sjal også, tror jeg. Da må jeg altså ha fargerike sko eller strømper. Eller begge deler.
Kjolen er knelang. (Knekort?) Noen tips?

Om den er knelang, ville jeg hatt strømper i en sterk farge til. Helt klart. Om du ikke kan ha sjal eller bolero: fargerikt smykke?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:44   #17
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg ville ikke gått i hverken sort eller hvitt i bryllup.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:56   #18
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg har også brukt svart kjole i bryllup, men jeg tror jeg sjekket med brudeparet først for å sikre at "gammeltante Olga" ikke skulle få åndenød. Jeg aner ikke om noen hadde svart kjole i vårt bryllup, men jeg hadde i så fall ikke hatt noe imot det.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:56   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Tja...om du har fargesterkt tilbehør til så går det vel fint.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:21   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg ville neppe gjort det selv. Om jeg skal råde deg for eller i mot kommer an på hvor godt du kjenner de som gifter seg. Grandtanter bryr jeg meg ikke om.

Ei av mine søstre hadde knall rød kjole (jeg er nok så sikker på at det er fordi hun liker rødt) - og jeg vil anta at flere hadde noe med svart - om ikke helsvart i vårt bryllup. Husker ikke.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no