Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Systemovervåkningsmonitor

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-11, 16:24   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Systemovervåkningsmonitor

Mulig dette er et skudd i blinde, men jeg spør likevel. FP overrasker stadig:

Jeg trenger å sette opp en overvåkningsmonitor på en serverpark. Den skal sjekke at alt er oppe og gjerne også vise trafikkmengde. Jeg har litt erfaring med muninnode (linux) og kan skrive plugins for dette, men denne serverparken er i hovedsak windowsmaskiner, så da er jeg blank. Har kikket litt på Nagios sin Nagwin, men føler vel at jeg er litt på ville veier.

Det jeg vil ha info om er at ting er oppe, trafikk, CPU-bruk etc. Det som er mest basic. Fint også om man kan skrive plugins/legge til ønsket funksjonalitet selv.

Er det noen som har gode tips til en enkelt forståelig Windowsmonitor? Den må helst være gratis, evt at man kan ha en trialperiode så jeg kan se om jeg fikser det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:33   #2
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Systemovervåkningsmonitor

Har selv brukt zenOss og er sånn høvelig fornøyd med den, men den er basert på python/zope og er derfor litt knotete. Og jeg tror den bare kjører på linux

Hvorfor kan du ikke bruke litt penger og gå for noe sånt som f.eks System Center Essentials? Har ikke brukt det selv, men tror kanskje dette er litt enklere i bruk hvis du har et rent windowsmiljø.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 17:36   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Systemovervåkningsmonitor

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Har selv brukt zenOss og er sånn høvelig fornøyd med den, men den er basert på python/zope og er derfor litt knotete. Og jeg tror den bare kjører på linux

Hvorfor kan du ikke bruke litt penger og gå for noe sånt som f.eks System Center Essentials? Har ikke brukt det selv, men tror kanskje dette er litt enklere i bruk hvis du har et rent windowsmiljø.

Joda, vi kan bruke penger (masse penger!), men ettersom jeg er den som skal sette opp og lære meg dette, så vil jeg gjerne se at jeg fikser saken før jeg ber noen andre betale for herligheten.

Jeg kan jo sjekke ut hva en lisens for System Center Essentials koster.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:46   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Systemovervåkningsmonitor

HP Openview, kanskje?
Det er sikkert 5 år siden sist jeg var borti noe slikt, dog.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:53   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Systemovervåkningsmonitor

Vi bruker Hostmon, du kan lese om det her: http://www.ks-soft.net/hostmon.eng/index.htm Ser ut som om det er 30 dagers prøveversjon.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:55   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Systemovervåkningsmonitor

Trialversjoner liker jeg! Skal ta en titt på det som er foreslått her.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no