Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

"Soloppgang"-vekkerklokke

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-14, 08:50   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Soloppgang"-vekkerklokke

Jeg fant en tråd her fra 2008, så da lager jeg en ny en.

Jeg strever med å finne en dagslys-vekkerklokke til hvert av barna. Jeg må altså kjøpe 2 stk.

Først fant jeg denne fra Phillips: http://www.elkjop.no/product/personl...tab-ask-answer
499,- har jeg råd til. Det blir en tusenlapp for to. Men så har den ikke batteri backup hvis strømmen går. Heller ikke alarm som øker gradvis.

Jeg ser da på den dyrere http://www.elkjop.no/product/personl...-lys-hf3520-01. Tenker på om jeg virkelig skal betale så mye ekstra for batteri backup og flere behagelige lyder. FM radioen går ut i 2017 også.

Så fant jeg denne billige klokken som har "alt". At FM-radioen utgår kan jeg leve med på grunn av prisen. Men den har 1 dårlig anmeldelse. Jeg finner ikke ut lysstyrken (Lux) http://www.netonnet.no/art/hjem-og-f...0/169598.2088/

Clas Ohlsson har også en lignende lampe med dårlige anmeldelser. http://www.clasohlson.com/no/Prologu...-light/36-4737

Tar jeg den billigste Phillips varianten og satser på at lyden ikke er helt uutholdelig? Og at strømmen går så skjelden at det egentlig ikke er relevant. Er 250 Lux tilstrekkelig?
Eller ser jeg bort fra en dårlig anmeldelse på den 3. klokken av disse 4?


Sist redigert av Mrs. S : 20-11-14 kl 08:57.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 14:32   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Soloppgang" vekkerklokke

Jeg henger her. Snuppa bør teste ut en slik.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 21:42   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Soloppgang" vekkerklokke

Ingen som kan gi råd? Jeg hadde nesten kjøpt den billigste fra Netonnet, men så leste jeg anmeldelsene på den svenske siden.

Synes 499 er litt mye for den Phillips klokken. Men den ser veldig enkel ut å bruke. Brukervennlighet og kvalitet betyr mye for om en blir fornøyd. Skulle ha funnet et tilbud på 350, da hadde jeg kjøpt den.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 15:46   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Soloppgang" vekkerklokke

Mener å ha lest at Philips sine er de eneste som har hatt klinisk forskning på bruk av disse lysene. Jeg hadde nok gått for en av de. Hadde ikke tatt hensyn til back up for strømstans.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 08:55   #5
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Soloppgang" vekkerklokke

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Mener å ha lest at Philips sine er de eneste som har hatt klinisk forskning på bruk av disse lysene. Jeg hadde nok gått for en av de. Hadde ikke tatt hensyn til back up for strømstans.

Ja, jeg ender opp på Phillips. Ikke noe er så dyrt som å kjøpe billig og bli misfornøyd.
Prøvde å kjøpe den til 499,- i går, men den hadde de ikke i butikken. Får bestille.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 09:46   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Soloppgang" vekkerklokke

Den Phillipsen tenkte jeg på i går også. Må sjekkes.
Mannen min sliter med å våkne og kan høre på et forferdelig musikkbråk i en hel time før det blir noe liv der...
Heldigvis for at jeg uansett står opp 6.30 ellers hadde det blitt skilsmisse.

Akkurat det med backup tror jeg ikke er så veldig stort problem. Jeg har hatt strøm-vekkerklokke i sikkert 20år nå og det var en dag for en måneds tid siden at strømmen hadde gått på natta men da våknet jeg på natta og så det så jeg fikk stilt klokken.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 09:47   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Soloppgang" vekkerklokke

Oi, på Elkjøp sin nettside koster den 799,-

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 14:48   #8
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Soloppgang" vekkerklokke

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Oi, på Elkjøp sin nettside koster den 799,-

Det var da som bare! Når jeg laga tråden kostet den 499. Her lønner det seg å følge med.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 14:56   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Soloppgang" vekkerklokke

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Det var da som bare! Når jeg laga tråden kostet den 499. Her lønner det seg å følge med.

Komplett har den til 499.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:14   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Soloppgang"-vekkerklokke

Tenkte jeg skulle oppdatere her hvordan den funker for eldste

Hun fikk denne til bursdagen sin:



Etter 1,5 mnds bruk, så må vi si at morningene har gått fra å være dritkjipe til harmoniske! Hun vekkes mykt, blid som bare det og merker henne knapt før hun skal gå ut døren. Så denne var verdt hver eneste krone

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no