Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

GAAH. Ansiktsmerking av bilder på pc

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-18, 21:37   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Sint!

GAAH. Ansiktsmerking av bilder på pc

Kan noen hjelpe meg før jeg blir sprø...

Jeg har ny pc.
Bl.a. fordi den gamle klarte ikke lenger å kjøre Windows Foto Gallery, mitt favorittprogram for sortering og rydding av bilder, og ikke minst merking av ansikter... (i tillegg så lader ikke den gamle pcen lenger)

Vel, etter mye om og men fant jeg Foto Gallery og lastet ned, men finner ikke lenger "merk ansikter" eller hva det hette.
Så prøver jeg i programmet Bilder som er på pcen, og finner heller ikke noe lignende der. Eller det står "personer" der, men det skjer ikke noe når jeg klikker på den.
Så prøvde jeg et annet program som er på pcen, Photo Director8 for Asus, og der ser det ut som jeg må kjøpe for å få tilgang på noe slikt. Det vil jeg ikke før jeg vet om det funker slik JEG vil.
Så husket jeg at de som brukte Picasa hadde noe lignende, men da blir jeg bare sendt til Google Foto, der jeg heller ikke får det til. Der må jeg slå på "ansiktsgruppering" ser det ut til, men jeg finner jo ingen plass jeg kan gjøre det.

Jeg vil helst IKKE lagre bildene i en sky, eller annet sted på nettet. Jeg er gammeldags, og bruker "vanlig" kamera, og legger bilder på pc; sorterer, merker ansikter, redigerer og sikkerhetskopierer på ekstern harddisk når jeg er ferdig. Systemet mitt funker, og jeg kan finne bildene på null komma niks på den eksterne harddisken. Men jeg vil gjerne kunne ansiktsmerke "nettløst" eller "sky-løst".

Så nå er jeg pottesur etter å ha prøvd i et par timer å få det enkelt til slik jeg var vant til, eller i alle fall noe som ligner.

Noe som har løsningen? Eller i det minste skjønner problemet mitt og kan være enig i at alt var bedre før.....

(og det er ikke at jeg ikke vil betale for noe som funker slik jeg vil, men jeg vil vite at det funker slik jeg vil FØR jeg kjøper)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no