Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Treåringer på rypejakt.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 15:04   #41
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må bare tilstå at jeg ikke vet detaljene i saken. Da jeg først fikk høre det, reagerte jeg sterkt, siden jeg synes de er alt for små. Men innleggene har har fått meg til å endre syn. Jeg hadde ventet en negativ storm, men den kom ikke.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 15:23   #42
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmer'n: får ikke treåringen din dra på fisketur heller?

Jeg syns det hørtes skummelt ut å ha så mange barn med, men ellers en flott naturopplevelse.
Det er ganske stor forskjell på å se en rype bli skutt enn f.eks å stå ved siden av en gris som blir slaktet. Det siste hadde ikke min 4 åring fått være med på heller.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 15:38   #43
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hun får nok ikke det. Synes ikke det er noe forskjell mellom å slakte en gris, skyte en fugl, eller slå en fisk mot båtrekka.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 16:02   #44
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er jeg sikker. Jeg ER enig med Glitterchick.

Jeg håper forøvrig ztjerna får være med på fisketur allerede neste år, og at min onkel går på jakt i noen år til slik at ztjerna også får oppleve rypejakt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 16:28   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes rypejakt kommer litt i samme klasse som fisketur, og har ikke egentlig noen prinsipielle motforestillinger mot å la poden min være med på noen av delene. (Gitt, selvsagt, at man har den nødvendige sikkerheten på plass, men det gjelder jo alle andre situasjoner også.) Han var dypt fascinert etter fisketur med morfar i fjor sommer, og snakket om den i månedsvis etterpå - alle aspekter ved den, fra hvilke fisker som ble tatt, via hvordan de ble drept og sløyet, til hvordan de ble stekt og spist til middag. Det er mulig han ville reagert annerledes på dreping av pene, myke ryper, men egentlig tror jeg ikke det. Men noen barn ville helt klart reagere sterkt på slikt, og hadde jeg hatt et slikt barn, ville jeg ikke latt ham/henne være med på jakt eller annen avlivning.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 17:05   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men noen barn ville helt klart reagere sterkt på slikt, og hadde jeg hatt et slikt barn, ville jeg ikke latt ham/henne være med på jakt eller annen avlivning.

Jupp. Lille B syns det er skummelt med fisking, så jeg hadde kanskje vært litt tilbakeholden med rypejakt, sånn med det aller første. Men det er et helt år til han er tre!

Men prinisppet med å ha med unger på jakt som et prosjekt i en friluftsbarnehage har jeg ingenting i mot.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no