Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp oss å velge nettbrett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-12, 08:28   #21
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Skal du kun spille og surfe litt er 16 GB nok. Skal du lagre filmer, musikk, mye bilder osv må du ha større. Ungenes iPad er en arvet 1GEN med 3G og 64 GB. Det ligger uhorvelig mye apper innpå, mest spill, og der er det såvidt over 16 GB i bruk. Tror det var drøyt 250 apper sist jeg syncet den, og av dem er sikkert 200 spill.

Jeg har 16 gb på min ipad - og til mitt bruk holder det i massevis. Jeg laster inn filmer før jeg skal på togtur, og så sletter jeg senere - jeg bruker ikke ipaden som arkiv. Jeg har ikke tusen spill-apper - ipaden min blir bare brukt av meg, og jeg er ikke en plasskrevende bruker. Har mange ledige gb til enhver tid, og har enda ikke slettet noe annet enn filmer. Jeg sletter filmer på den bærbare pcen også jeg, jeg gidder ikke å ha de samme filmene lagret flere steder. I tillegg så streamer jeg filmer via netflix når jeg er hjemme.

Hvis jeg skulle kjøpt ny så hadde jeg sikkert kjøpt 32 gb likevel - den jeg har nå vant jeg i en konkurranse. Men, jeg ser, som sagt, at jeg ikke trenger mer enn 16 gb, så for meg hadde de ekstra pengene vært bortkastet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 09:15   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Sett i henhold til barn mener jeg iPad kan være det beste valget med tanke på en del norske apps og generelt utvalg/kvalitet på barne-apps.

Utenom det ville jeg ellers anbefalt Android-brett. Om man skal gå for et rimeligere brett ville jeg anbefalt Nexus 7. Koster under 2k for 32GB-versjonen. Sentral fordel her er at det er Google selv som står ansvarlig for programvaren og oppdateringene - man har ikke en del av de ødeleggende tilleggene som en del produsenter slenger på..

Har Nexus 7 selv. Er av brettene som allerede har Android 4.2. Sammenlignet med Samsung-brettene i samme prisklasse har vel Nexus 7 raskere prosessor og mer internt minne. Eneste ulempen er at Nexus 7 ikke har minnekortleser, men samtidig kompenseres det ved at 32GB-versjonen er ganske billig.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 09:38   #23
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Ipad 2 da, den får man nå for 2990,- er det så stor forskjell på den og den nyeste retinaskjermgreia at det er dumt å gå for den? Det er jo nesten halve prisen, og for noviser som oss er det kanskje greit nok?

Basert på hva den skal brukes til og av hvem, så vil jeg si at iPad ser ut til å ha de funksjonene du trenger mest (nett-tv, apps til barna). Men jeg ville gått for iPad 2 fordi den er rimeligere, jeg har ikke noe tro på at dere vil merke noen særlig forskjell på kvaliteten. 900,- spart betyr mye for meg, mens ekstremt god skjerm ikke betyr all verdens, barna skal tross alt ikke bruke den i timesvis.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:23   #24
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Hmm.
Ok, det blir Ipad. Så da gjenstår det å bestemme seg for hvilken modell.
Er det forresten noe tilbehør som er lurt å ha? Finnes det noe beskyttelse eller noe mtp ivrige 3-åringer?
Og så har jeg hørt rykter om at man kan sette den i en dings som gjør at den får tastatur, har jeg drømt, eller finnes det og er det i så fall lurt?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:15   #25
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Valgets kval her også - om vi skal velge Ipad eller Samsung Note 10.1.
Har ingen appleprodukter fra før, og er veldig fornøyd med androidtelefoner - men er det veldig stor forskjell på utvalg av apper?

Dette er i såfall mest viktig for ungene (5, 9 og 11 år). Jeg selv tror jeg hadde blitt like fornøyd med android.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:18   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg ville kjøpt iPad Mini om den skal håndteres mye av de minste. Min på 2,5 liker iPhonen min bedre enn iPaden, det er nok pga størrelsen. Jeg sitter på hendene mine for å ikke kjøpe iPad Mini nå før jul. :gal av krangling om iDingser:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:19   #27
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Hmm.
Ok, det blir Ipad. Så da gjenstår det å bestemme seg for hvilken modell.
Er det forresten noe tilbehør som er lurt å ha? Finnes det noe beskyttelse eller noe mtp ivrige 3-åringer?
Og så har jeg hørt rykter om at man kan sette den i en dings som gjør at den får tastatur, har jeg drømt, eller finnes det og er det i så fall lurt?

Ser ut som det finnest tastatur ja http://www.lefdal.com/catalog/data/l...ibute=Tastatur

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:51   #28
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Valgets kval her også - om vi skal velge Ipad eller Samsung Note 10.1.
Har ingen appleprodukter fra før, og er veldig fornøyd med androidtelefoner - men er det veldig stor forskjell på utvalg av apper?

Dette er i såfall mest viktig for ungene (5, 9 og 11 år). Jeg selv tror jeg hadde blitt like fornøyd med android.

Det er litt der vi er også tror jeg, vi har ingen erfaring med apple fra før, og går oss litt bot i jungelen.
Og så har mannen fått med seg at samsungen var best i test, så han heller mot det. Men siden ungene skal bruke den mest ser det ut som om ipad er veien.

Kokosbolle da, nå må du ikke blande inn mini, nå som vi endelig hadde skåret ned til bare et par muligheter. :frustrert:

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 14:12   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Hmm.
Ok, det blir Ipad. Så da gjenstår det å bestemme seg for hvilken modell.
Er det forresten noe tilbehør som er lurt å ha? Finnes det noe beskyttelse eller noe mtp ivrige 3-åringer?
Og så har jeg hørt rykter om at man kan sette den i en dings som gjør at den får tastatur, har jeg drømt, eller finnes det og er det i så fall lurt?

Vi har kjøpt Ipad2 til barna til jul, på deling () - og tenke det holder i massevis til deres bruk.

Så får vi vurdere tatstatur etter hvert.

Jeg synes Ipad Mini blir litt liten.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 17:10   #30
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Etter to dager med iPad har vi lært et par ting.
Man må ikke kjøpe felles julegave til flere barn og foreldre hvis man liker julefred og ro. Og så er vanlig iPad litt for stor, så den trenger guttungen mye assistanse han egentlig ikke vil ha for å få til.
Det kan se ut som om det er en god ting at to av ungene har bursdag i januar, det er allerede luftet fra mannen at vi voksne burde hatt hvert vårt her vi vegeterer i sofaen etter at ungene har sluknet for kvelden.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 17:42   #31
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Etter to dager med iPad har vi lært et par ting.
Man må ikke kjøpe felles julegave til flere barn og foreldre hvis man liker julefred og ro. Og så er vanlig iPad litt for stor, så den trenger guttungen mye assistanse han egentlig ikke vil ha for å få til.
Det kan se ut som om det er en god ting at to av ungene har bursdag i januar, det er allerede luftet fra mannen at vi voksne burde hatt hvert vårt her vi vegeterer i sofaen etter at ungene har sluknet for kvelden.


Jeg ser at din gutt er på samme alder som mi frøken. Her sitter hun gjerne i sofaen med ipaden på en sofapute på fanget. Det går kjempefint og hun koser seg masse med den. Hun finner selv fram til sine apper, men trenger hjelp om hun skal se film på youtube eller nrks nettv.

Vi har vi også en på deling og har bestemt at ungene ikke skal få en hver. Vi voksne har jo en bærbar pc i tillegg da.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 17:52   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Etter to dager med iPad har vi lært et par ting.
Man må ikke kjøpe felles julegave til flere barn og foreldre hvis man liker julefred og ro. Og så er vanlig iPad litt for stor, så den trenger guttungen mye assistanse han egentlig ikke vil ha for å få til.
Det kan se ut som om det er en god ting at to av ungene har bursdag i januar, det er allerede luftet fra mannen at vi voksne burde hatt hvert vårt her vi vegeterer i sofaen etter at ungene har sluknet for kvelden.

Det ble nettbrett på deling her og ().
Både pjokken på 4 (snart 5) og snuppa på 7 finner fint frem selv, men de vil jo spille (alene) begge to.
Jeg synes bare det er litt voldsomt med hver sin iPad også… til flere tusen kroner.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 18:06   #33
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Vi har i utg.pkt like mange iPad-er som vi er personer i familien ...men de har jo samlet seg opp helt siden den første padda kom. Begynte med én, som vi voksne fikk dele. Så fikk vi én hver, vi to, før ungene fikk en på deling julen for to år siden. Da iPad2 kom mens vi var i USA, ble det enda en. Nå er den ene kaputt da, så ungene har hver sin 1GEN, mens jeg har iPad2 og mannen har avansert til Macbook. Det holder med tre. De brukes mye da, alle sammen, og har virkelig vært verdt og er verdt det de kostet. Den ene ungene har er bare 16GB, den andre 64GB. Min 2-er er 64GB med 3G.

Jeg fikk tastatur til min iPad2 nå til jul - oh lykke, nå er den jo enda mer fantastisk enn noe!!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 09:51   #34
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Det kommer nok til å gå mot flere eksemplarer her også ja. Laptopen min ligger for døden, og det å kunne surfe litt og fikse det meste på padden gjør jo at laptopen ikke egentlig er savnet de dagene den ikke vil noe.

Det er bare å innrømme det, jeg vil ha min egen dings.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 09:59   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Det kom en Samsung-sak i hus her også. Overraskelse fra mannen. Den er til alle. Eldstemann ble superglad og digger dingsen. Han bruker den mest. Lillebror er mest opptatt av racerbilbanen sin som han fikk.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 10:04   #36
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Ble Ipad 2 her. På deling på tre stk unger... men det går bra enda. Jeg skjønte at den ikke kom til å være så tilgjengelig for meg, så jeg kjøpt meg ny telefon - Samsung galaxy Note II - pefekt til surfing!

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 11:12   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Vi har tre stk iPad første generasjon her, i tillegg fikk jeg en iPad mini til jul. Gutta bruker paddene veldig mye, vi kunne ikke hatt bare en her. Nå som jeg har fått en ny en, som IKKE skal røres av barn, har vi tenkt til å gi bort den minste padda på 16 GB til en liten nevø som har bursdag i januar.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 12:54   #38
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Etter to dager med iPad har vi lært et par ting.
Man må ikke kjøpe felles julegave til flere barn og foreldre hvis man liker julefred og ro. Og så er vanlig iPad litt for stor, så den trenger guttungen mye assistanse han egentlig ikke vil ha for å få til.
Det kan se ut som om det er en god ting at to av ungene har bursdag i januar, det er allerede luftet fra mannen at vi voksne burde hatt hvert vårt her vi vegeterer i sofaen etter at ungene har sluknet for kvelden.

Dytter litt på denne. Pøbeln på 7 har spart penger, og har nå 3000 på bok. Disse vil han bruke på ipad. Det er forsåvidt greit det - bedre med nettbrett en smågodt og plastleker for 3000,-, liksom.

Men bør han spare litt til, og få med 3G? Jeg kjenner jeg heller mot at han ikke trenger det - da er det bedre kontroll på surfekostnadene, tenker jeg. Og han trenger ikke å ringe med den.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:19   #39
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg har ikke savnet 3G på min padde altså. Den er enten koblet opp mot trådløst nett, hovedsakelig hjemme eller gratis nett der jeg oppholder meg. Av og til deler jeg nett med mobilen der jeg har en del surfing inkl. i abonnementet. Til en som ikke trenger å ringe med den og heller ikke må på nett hvis ikke han er hjemme eller hos kompiser synes jeg prisen for 3G er helt unødvendig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:22   #40
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Oppdatering fra denne fronten. Mannen overrasket meg med iPad Mini her i forrige uke og vi er SÅ fornøyde! Liker størrelsen, håndterbarheten og vekten kjempegodt. Den har seilet forbi iPad som ungenes favoritt her i huset hvertfall. (Det ER kjekt å ha en av hver da, så slipper de å sloss om de , spesielt når både mamma og pappa er syke.) Vi har ikke 3G og savner det ikke. Trenger ikke å tenke på at det koster noe å surfe etc. Kan kobles via telefon om det er krise.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no