Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mat i syden

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 16:40   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Har du vært på typisk turistplass da?
Vi er utenfor hovedturismen og det er så mye god mat her. Kylling og lam med masse salater, grilla grønnsaker, tyrkisk yoghurt og tzatsiki eller pide, tyrkisk pizza. Masse deilig mat!

Men hvorfor skal man ikke få god mat som turist? Det er litt det jeg reagerer på. At man må "utenfor turistområdene" for å få litt god mat. Er jo ikke sånn i andre storbyer nordover i Europa.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg var i Kroatia i forfjor, og spiste deilig og variert mat. Der vi var fant vi mye god sjømat og italiensk inspirert mat. Ellers er en del av ferien min å lage mat, og i "syden" er utvalget godt.

Jeg endte med å lage en del mat selv. Rett og slett fordi jeg ble skikkelig matlei. Men ellers så er ferie for meg å faktisk slippe stå å lage masse mat hele tiden. Hadde heller ikke så bra matlagingsfasiliteter, så da blir det jo litt enkelt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 16:44   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kjenner meg heller ikke igjen. Både i Kroatia og på Kreta har vi spist veldig godt. Bruker ofte Tripadvisor, og det er jo ikke bare dyre gourmetrestauranter som er på topp der? I Kroatia hadde de jo generøse mengder med trøfler i mange retter også... som ikke var dyrt i det hele tatt.

Hvor i Kroatia var du? Lurer på om det er lokale forskjeller her? Vi var i Porec, Rovinj og Pula.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 16:44   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Vi var i Zadar.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 17:23   #24
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat i syden

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men hvorfor skal man ikke få god mat som turist? Det er litt det jeg reagerer på. At man må "utenfor turistområdene" for å få litt god mat. Er jo ikke sånn i andre storbyer nordover i Europa.



Jeg endte med å lage en del mat selv. Rett og slett fordi jeg ble skikkelig matlei. Men ellers så er ferie for meg å faktisk slippe stå å lage masse mat hele tiden. Hadde heller ikke så bra matlagingsfasiliteter, så da blir det jo litt enkelt.

Det er sant, men det samme har man jo ofte i Norge. Fornøyelsesparkerer osv - det man stort sett får er hamburger, pommes frites pølser eller pizza. Men hvorfor? Aner ikke.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 17:26   #25
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat i syden

Vi lager også mye mat selv her i Tyrkia. Har egen leilighet og de har store marked her med grønnsaker og frukt og masse godt.
Men jeg skjønner at ikke alle ønsker å lage mat selv når man er på ferie... Her koster det mellom 30-40 kr for en stor hovedrett og ungenes mat koster ca 15 kr, så det er ikke veldig store utgiften for å gå ut og spise.
Men så lenge det er oppvaskmaskin her, så gidder vi å lage endel mat selv.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 18:19   #26
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mat i syden

Jeg fant mange gode restauranter i Rethymnon.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 18:21   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Vi også!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 18:32   #28
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i syden

Jeg er veldig glad i gresk mat, men de har en litt annen måte å sette sammen et måltid på enn hva vi er vant til. Vi bestiller gjerne en variasjon av meze (småretter) og det er mye godt å velge mellom. Gresk mat er uendelig mye mer en souvlaki, tzatziki, mousaka og gyro. Fylte zuchiniblomster, briam (minner om ratatouille), fava (gul ertepuré), gemista (fylte grønnsaker f.eks tomater, paprika) dolmades, skordalia (potet- og hvitløkspurè) og taramosalata (rogn og potetsalat), m.m. Varmretter som kleftiko og stifado er knallgodt! Når vi spiser lunsj med greske venner kommer det ymse meze på bordet og så deler vi på det som er.

På Karpathos er det også vanlig med makarounes (hjemmelaget, soltørket pasta med olivenolje, stekt løk og parmesan/parmesanaktig ost. Den er omtalt her, men laget med vanlig pasta. https://godgreskmat.wordpress.com/20...arounes/<br />

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.


Sist redigert av ~TM~ : 16-07-16 kl 18:42.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 18:37   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Folk flest liker ikke god mat med smak. Det er min tese.

I Hellas spiste vi godt. Vi var på en liten øy uten voldsom utbygd turisme. Det var mye kje, lam, fisk og de deiligste små reker. Mye urter, en veldig spesiell mørk honning som smakte litt furu, nøtter, god sauemelksost. Men man må våge å bla forbi de rettene som er ment å tekkes oss.

Gresk mat er enkel, men råvarene er gode. Deilige sitroner, god olivenolje, gode tomater, det er jo et halvt måltid! Jeg liker de søte nøttefylte filokakene og synes det er mye god is å få.

Jeg har mye av de samme erfaringene som TM og likte å bestille mye smått og dele.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 18:42   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i syden

Beklager det enorme bildet.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:01   #31
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mat i syden

Jeg syns noe av problemet er at endel restauranter prøver å gjøre alle fornøyde ved å ha enorme menyer med middelmådig mat. Jeg syns det er bedre med små menyer der de lager det som er på menyen skikkelig bra.

Vi er på Kypros nå og var her i fjor også. Syns den lokale maten er god, kjekt å dele meze med andre. Jeg bruker tripadvisor, men noen steder går vi også fordi det er i gåavstand. Ser jo også på utvalget at det er mange briter som bor i området fordi de annonserer med full english breakfast, sunday roast og fish and chips.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:48   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Jeg har nettopp kommet hjem fra Kroatia og er til en viss grad enig med deg. Vi bodde i en miniby hvor vi ikke hørte en eneste annen person fra Norden, så jeg tror ikke det skal sies å være så turistifisert heller. Vi var på lokale tavernaer og også en tur til en litt større by i nærheten, mye kjøtt og fisk med tilbehør. Men jeg synes mye av fisken var god, dog ikke noen kjempeopplevelse. Vi brukte også TripAdvisor og fant blant annet et sted med fantastisk sjarm og utsikt, men ikke superimponerende mat. Men de hadde ikke pizza i det minste.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:58   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i syden

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Har du vært på typisk turistplass da?
Vi er utenfor hovedturismen og det er så mye god mat her. Kylling og lam med masse salater, grilla grønnsaker, tyrkisk yoghurt og tzatsiki eller pide, tyrkisk pizza. Masse deilig mat!

Ja, Alanya. Men når jeg tenker etter så fikk vi anbefalt en restaurant inne i gamlebyen og den hadde veldig god mat. Vi fant ellers et greit sted å stranden med god fisk, så der spiste vi lunsj daglig siden vi også leide strandstoler fra samme sted.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:40   #34
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Jeg har vært mye mer fornøyd med maten i Hellas enn i Italia og Kroatia. Da vi var i Italia så var vi ikke på de mest turistinfiserte stedene engang, men var mye kjedelig og uinspirert mat likevel. Jeg har tenkt at de kanskje ikke har råd til å ansette skikkelige kokker, at det kan ligge der?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:46   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Jeg dro fra Italia i dag, og har fått nydelig mat der. Vi var nok litt ekstra heldige, for vi besøkte folk som var lokalkjent. De dagene vi var på egenhånd har vi brukt TripAdvisor, men har lært oss å lese anmeldelser. Det er et poeng å se hva folk skriver også, og ikke bare karakteren. Det er jo dessverre masse folk som liker kjedelig mat som gir tilbakemeldinger også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:50   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Ja, det er et veldig stort poeng, Tjorven. Også når det gjelder hoteller. For eksempel er det ikke sikkert at jeg er like opptatt av sjampinjong og blodpudding til frokost som mange engelskmenn er. Og jeg bekymrer meg heller ikke over dårlig utvalg av arabiske TV-kanaler, som jeg så var grunnen til en veldig dårlig poengsum fra en tidligere gjest.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 20:30   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, det er et veldig stort poeng, Tjorven. Også når det gjelder hoteller. For eksempel er det ikke sikkert at jeg er like opptatt av sjampinjong og blodpudding til frokost som mange engelskmenn er. Og jeg bekymrer meg heller ikke over dårlig utvalg av arabiske TV-kanaler, som jeg så var grunnen til en veldig dårlig poengsum fra en tidligere gjest.

Eller det flotte hotellet vi var på i Portugal for tre år siden som fikk slakt av en anmelder fordi badematta på badet var for liten.

Det har blitt en stående vits hos oss. "Quick, check the bath mat!" med det samme vi åpner døra til et hotellrom.

Jeg tenkte for øvrig å skrive en medfølende kommentar til vedkommende, og bemerke noe à la "and the bath tub just isn't wide enough for my husband and I to comfortably shower together when he is semi-erect", men jeg droppet ideen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 20:38   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 20:44   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Jeg har begrenset 'syden'-erfaring, men synes hvertfall Bulgaria var skrekkelig ifht mat. Kanskje spesielt siden i har matallergier også og mye italiensk utgår.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 20:52   #40
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i syden

Jeg synes både Spania og Hellas er flotte på mat. Og har vært ganske mange steder i begge landene etterhvert. Men vi reiser gjerne litt utenom verste "mølja" og unngår resturanter med veldig store menyer, og går gjerne litt etter anbefalinger. Bruker mye lokale resturanter. Og en kan finne gode resturanter i "mølje" grytene også av noen turiststeder. Men jeg har lært at vi unngår dyre og dårlige havneresturanter hvor alle turistene er, og går heller inn i litt bakgater i gamlebyer og sånn isteden hvis vi er i byer. Utrolig mye god mat får vi oss på ferie i alle fall hver gang. Nå venter straks 2 uker til Kreta, og jeg gleder meg til masse god mat.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no