Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando og Miami - tips ønskes!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 19:54   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Orlando og Miami - tips ønskes!

Hei folkens!

Nå har vi ikke bare booket cruise i julen, men også bestilt flybillettene, og da begynner planleggingen for fullt selv om det er 5 mnd til vi reiser.

Vi er 3 voksne (meg, mannen og min mor på 64 - hvorpå sistnevte aldri har vært i USA før) og 2 barn på hhv 8 og 10 år som skal fly over dammen, og vi har 6 netter før vi skal på cruise fra Fort Lauderdale. Vi flyr t/r Miami og skal ha leiebil fra vi lander til vi gjør sjøfolk av oss, og foreløpig er timeplanen helt tom i dette tidsrommet. Vi har såklart noen tanker om hva vi ønsker å gjøre, men så er jo spørsmålet hva som er realistisk og hva vi evt. bør prioritere. Vi har vært i Fort Lauderdale før i forbindelse med cruise, men da hadde vi bare 1.5 døgn før vi gikk på skipet, så det blir første gang vi kombinerer cruise med litt tid i USA.

Det vi har lyst til å få med oss er bl.a Disney World og Everglades, samt en tur til Miami og labbe langs beachen. Utover det har vi ikke pekt oss ut noe veldig spesifikt.

Vi lander i Miami kl. 14 om ettermiddagen, og den umiddelbare tanken vi har gjort oss er at vi rett og slett hiver oss i bilen og kjører opp til Orlando med en gang - denne dagen får vi uansett ikke utrettet stort og tenker at vi like godt kan fortsette fartsetappen. Så ser vi for oss 2-3 netter i Orlando før vi vender snuten ned for 3-4 netter i/rundt Miami/Fort Lauderdale. Siste natten bør vi ha i Fort Lauderdale, av rent praktiske årsaker. Kanskje 3 + 3 netter er greit?

Disney World er som sådan bankers, men om det er best med 1 dag fra 9-24 eller om man skal dele det på to? Egentlig mest keen på å bare bruke en hel dag på det og heller se noe annet, men jeg vet ikke om det er overkommelig? Og hva annet finner man på i/rundt Orlando?

Poenget er i alle fall at jeg tenker vi ikke trenger å finne opp kruttet på nytt og det er greit å høre med dere som har gjort dette både en og tre ganger som og/eller kjenner områdene.

Fyr løs folkens - takknemlig for alle innspill!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:03   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Ta dere en biltur inn i Everglades, og om dere har lyst så finn dere et senter der ute som selger turer ut i sumpen. Det er en naturopplevelse jeg aldri kommer til å glemme!! Båttur i sumpen, og ville alligatorer tett innpå oss. Helt fantastisk!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:09   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Ja, det er drømmen min, så det må vi få til. Men det kan vi bake inn i 3 dager i området - ikke helt gale å kjøre fra Miami er det vel? Hvis vi har base der mener jeg? Vi liker å kjøre bil alle sammen, så det er ikke noe problem.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:20   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Neida, ikke langt fra Miami det. Vi bodde i Ft. Lauderdale, og jeg vil tro avstanden er ca det samme inn til selve Everglades.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:22   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Det er et stykke fra Miami til Orlando vist det er parkene der du vil i. Vi bommet på avstanden selv når vi var der sist.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:25   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

1 dag i Disney World høres lite ut, men det kommer jo an på om dere ønsker å bare gå i en park eller i flere. Kan ikke huske om dere har vært der før (det har dere vel)?

Sanibel Island området synes jeg er flott. Men det er mange år siden jeg har vært der nå så det kan ha endret seg.

Dere kan dra til Kennedy Space Center og gå på stranden etter å ha vært der. Spise god sjømat på Dixie Crossroads.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:28   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Når du er i Miami bruker du 1 time på å kjøre fra østkyst til vestkyst og da kjører du hele Everglades.

Du kjører Ft. Lauderdale - Orlando på 4 timer 1 vei.
I Orlando har Disney 5 parker + handelsområdet Disney Springs. Du har Universal og Island Of Adventure m/CityWalk, neste sommer også Volcano badeland. Og SeaWorld.

I Epcot (Disney)finner dere den nyoppussede paviljongen til Norge med tema fra Frozen. SeaWorld er en flott og familievennlig park som ikke er like hektisk som Disney og Universal. Sjekk www.visitorlando.com for parkbilletter og ulike parkpakker.

Dere har 2 store outlets der om dere vil handle, men siden dere skal være såpass lenge i Ft Lauderdale og Miami hadde jeg heller prioritert Sawgrass Mills.

Personlig foretrekker jeg vestkysten fremfor østkysten og er ikke spesielt imponert over Miami Beach.... mens Naples som ligger 1 time på motsatt side er en fantastisk koselig by med nydelige strender.

Jeg ville tatt parkene på slutten av ferien. Du er sliten de første dagene etter lang reise og 6 timers tidsforskjell og det er krevende å gå i park.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:33   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Vi droppet Disney da vi var der. Hadde tre dager i orlando, og vi prioriterte Sea world og Universal.

Neste gang skal vi også ta turen ut til space-senteret.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:38   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Takk for tips om Naples - høres ypperlig ut. Miami er ikke så viktig for meg, jeg vil bare se byen og beachen, men trenger ikke VÆRE der så mye.

Er klar over kjøreavstanden til Orlando, men det anser jeg som null stress. Får sett litt vei og bygd, og tar det med ro. Mamma kommer til å sitte med øyne som tinntallerkner, som aldri har sett dette før.

Vi har vært i Disney i California før, så kan hende det er en av parkene vi kan la være i Orlando da, men der er jeg rimelig blank. Hva ville dere prioritert? Vi har vært i SeaWorld San Diego og Universal i Hollywood, så jeg vet ikke om det er nødvendig å stikke innom i Florida også. Eller? Disney tenkte vi rett og slett fordi ungene er noen år eldre enn de var da (2011) og vil ha mer glede av det, de har også veldig lyst til det nå.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:41   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Vært på Sawgrass Mills, og må nok innom der nå også ja. Vi rakk mye rundt Fort Lauderdale da vi sist var der, bånn pine hit og dit den tiden vi hadde. Men vi rakk aldri innom Miami (fløy direkte til FL fra Atlanta).

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:43   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dere kan dra til Kennedy Space Center og gå på stranden etter å ha vært der. Spise god sjømat på Dixie Crossroads.

Notert

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:47   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Disney Springs er helt nyrestaurert. Der har dere Cirque De Soliel.

Parkene i California og Florida er veldig like, så vil dere oppleve noe nytt hadde jeg tatt Epcot. Park to Park i Universal/Island Of Adventure får du med hele Harry Potter med tog og det kan man rekke på 1 effektiv dag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:26   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Universal er veldig mye bedre enn Disneyworld (synes vi som elsker berg- og dalbaner). Hvis jeg måtte velge hadde jeg helt klart prioritert Universal.

Vi var i parkene fra de åpnet og til de stengte, og hadde "hviledag" dagen etterpå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:27   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Disney eller andre parket; vær der 07.30, ikke 09.00 eller seinere.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:33   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Når i desember tenker dere å dra i parkene da? Husker ikke når de amerikanske skolene tar juleferie, men kan ikke huske at de har så lang ferie som oss.

Det er forresten veldig fint i Disney World når det er pyntet til jul.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:35   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Universal er veldig mye bedre enn Disneyworld (synes vi som elsker berg- og dalbaner). Hvis jeg måtte velge hadde jeg helt klart prioritert Universal.

Enig i det! Hadde droppet Sea World siden dere har vært der i San Diego. Jeg droppet det i San Diego siden jeg har vært der flere ganger i Orlando.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:36   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Disney Springs er helt nyrestaurert. Der har dere Cirque De Soliel.

.

Hva er Disney Springs? Nytt siden jeg bodde der (men ikke så rart, jeg flyttet derfra i 1998. Årene går så fort).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:36   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

De 3 mest spektakulære berg og dalbanene i Orlando ligger i SeaWorld...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:37   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva er Disney Springs? Nytt siden jeg bodde der (men ikke så rart, jeg flyttet derfra i 1998. Årene går så fort).

Det gamle Downtown Disney, men fullstendig restaurert med butikker og restauranter. P.t. er b.la Planet Hollywood stengt pga total rehab.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:41   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando og Miami - tips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

De 3 mest spektakulære berg og dalbanene i Orlando ligger i SeaWorld...

Ja, men sjekk høydegrensene hvis dere har med unger på 8 og 10. Mine var for små for de kuleste i SeaWorld, men kunne ta ganske mye i Universal (og nesten alt i Disneyworld).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
disney, everglades, florida, miami, orlando


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no