Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 00:08   #1
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Krydderboksene våre er samlet, delvis løst, delvis i gjennomsiktige bokser, i en hylle i et av overskapene på kjøkkenet. Men det er en håpløs form for organisering, for jeg må som regel ta ut halvparten av innholdet for å få tak i det jeg trenger.

Kan noen vise meg, eller forklare, et system som funker?

Takk!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:10   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Vi har krydderinnsatser i skuff og har dermed krydderet liggende.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:11   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Jepp. Min mor har kjøpt dette på Nytt og Nyttig.

Konseptet er en tribuneformet plastdings som passer til å sette inn i et overskap. Denne har tre ulike nivå, de bakerst høyest opp. Helt genialt. Men dessverre ikke til salgs lenger.

Så jeg er også på leting etter et system som fungerer.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:11   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

*Venninnen min har et genialt system med hengegreier på innsiden av et av kjøkkenskapene. Det er levert av kjøkkenleverandøren deres.

*Kanskje Ikea har noe?

* Stående i skuff med silikonmatte og skillevegger?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:11   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Eller sånn karusell på disken?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:13   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Jeg har Veronals løsning. Den er super. Kjøpt på Ikea.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:13   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Jeg leste krykker i overskiften og lurte egentlig på hvor mange krykker du hadde, siden de var samlet litt overalt :trøtt:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:13   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Nå kom jeg på at Designtorget har en slik innsats som Veronal har (bare at denne var mye større, som passer i kjøkkenskuffer. Dessverre var min skuff for lav til at det gikk.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:15   #9
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Vi har det samme som Veronal, den er genial synes jeg. Veldig oversiktlig og greit.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:18   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg har Veronals løsning. Den er super. Kjøpt på Ikea.

Har IKEA slike altså? :har IKEA-kjøkken:

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:18   #11
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Tusen takk for tips! I utgangspunktet er det ikke aktuelt med oppbevaring av krydder i skuff, men i overskap, men det kan godt være at jeg tvinges til å finne alternative løsninger her, og ommøblere på innholdet i de ulike enhetene slik at skuff blir en mulig løsning likevel. Keep it coming!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:19   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Har IKEA slike altså? :har IKEA-kjøkken:

Ikea.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:19   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

IKEA

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:34   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Vi har sånn der idiotisk "krydderhylle" over komfyren, sånn siden der ikke er plass til et skap, pga ventilatoren. Det innebærer selvsagt at krydderglassene blir utsatt for en del matos og fett da...

I praksis er det slik: I hyllene står krydder det er lenge siden jeg har brukt. På ventilatoren står det jeg bruker regelmessig. Også henger det noe med maneter på ventilatoren. (Vi gikk ei magnetisk tavle og klips til å ha rundt glassene med magneter på av svigermor et år. Plata fikk vi aldri plass til, noe krydder vi ALDRI brukler (Det fulgte jo med krydder...) henger på kjøleskapet, mest for å bruke magnetene, men et par glass henger på ventilatorhetta.

Lett kaos, men i det minste ser jeg lett det jeg skal ha da, hadde ikke taklet å ha dem bortgjemt i en boks i et skap, da hadde definitvt de jeg bruker daglig uansett blitt stående fremme...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:24   #15
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Har krydderet i døn øverste skuffen som er nærmest steketoppen. Dermed kan jeg bare trekke ut skuffen mens jeg står å kokkelerer, og velge blandt alle typene uten å forflytte meg.


Nice!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:04   #16
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Vi har for lite skuffer på kjøkkenet, så krydderet står i skap. Tok lokket fra noen gamle treesker fra IKEA og snudde opp ned og satte krydderboksene i det (det har en liten kant rundt), dermed kan det trekkes ut og det er kurant å komme til det som står bakerst også.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:18   #17
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Vi har disse på veggen ved siden av komfyren. Praktisk og greit.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90022781
(Får ikke kopiert over bildet, av en eller annen grunn.)


Hjelper Amidriel:

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon


Sist redigert av Veronal : 30-01-10 kl 12:29. Årsak: Hjelper Amidriel
Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:36   #18
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Har krydderet i døn øverste skuffen som er nærmest steketoppen. Dermed kan jeg bare trekke ut skuffen mens jeg står å kokkelerer, og velge blandt alle typene uten å forflytte meg.


Nice!

Fikk spørsmål på prikk. Det er ikke skuffen som er under steketoppen. Den blir varm. Krydderskuffen er den øverste skuffens om står nærmest steketoppen, til venstre for den for å være nøyaktig.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:36   #19
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Her må jeg følge med.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:42   #20
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av krydder - smarte løsninger?

Denne kunne jeg tenkt meg:









Her.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no