Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gretne kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-06, 02:11   #61
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gretne kvinner

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Hi hi, dette var faktisk som å lese om oss! Mannen min har også løst problemet med å stå opp først. Han våkner alltid tidlig og synes det er deilig å ha en morgenstund for seg selv, hvor han leser avisen og drikker kaffen sin.

Slik er min mann også - han står gjerne opp to timer før han må, bare for å se film før han skal på jobb. Dersom han sitter ved dataen reiser han seg lydig og gir den fra seg når jeg står opp og kommer med frokosten min. Minst mulig prating om morningen. Minst mulig av alt egentlig. Han begynner å lære

Tør forøvrig ikke tenke på hvor gretten jeg kommer til å være i morgen tidlig. Om det ikke egentlig allerede er morgen tidlig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 15:20   #62
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gretne kvinner

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Hi hi, dette var faktisk som å lese om oss! Mannen min har også løst problemet med å stå opp først. Han våkner alltid tidlig og synes det er deilig å ha en morgenstund for seg selv, hvor han leser avisen og drikker kaffen sin. Jeg er som regel blid, så lenge jeg kan sove til jeg våkner og ikke blir vekt mot min vilje!

Mannen bruker faktisk tiden til å kose seg med snupp, han. Ser på det som litt ekstra kvalitetstid i en ellers litt for hektisk hverdag. De tar en dusj sammen (dvs. snupp herjer med dusjen mens mannen barberer seg) og lager frokost ”sammen” før jeg vekkes. Snupp forventer at det er pappa som står opp, for sånn har det alltid vært. De gangene jeg er den som står opp må han alltid innom å sjekke soverommet for å forsikre seg om at pappa ikke har gjemt seg der.

Det er utrolig koselig med felles frokost om morgenen, og snupp hadde nok ikke fått en så rolig start hvis det ikke var for at mannen syns morgenstunden og ikke minst –roen er så viktig.

Konklusjonen er i alle fall at det er herlig med en mann som klarer å få noe som jeg ellers syns er ultrakjipt (morgen) til å bli noe hyggelig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 18:33   #63
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gretne kvinner

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Slik er min mann også - han står gjerne opp to timer før han må, bare for å se film før han skal på jobb.

Se en film før han skal på jobb? Er ikke det veldig typisk kveldsaktivitet? :fordomsfull:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 18:35   #64
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gretne kvinner

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Se en film før han skal på jobb? Er ikke det veldig typisk kveldsaktivitet? :fordomsfull:

Jo. Jeg synes også det. Han er sånn som godt kan se 15 minutter av en film, vente et par dager, og så se 30 minutter til.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 18:35   #65
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gretne kvinner

Jeg er helt klart den gretneste om morgenen, selv om det er mannen som står opp og tar seg av begge ungene. Og smører matpakker. Til oss alle.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 18:51   #66
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gretne kvinner

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg er helt klart den gretneste om morgenen, selv om det er mannen som står opp og tar seg av begge ungene. Og smører matpakker. Til oss alle.

Samme her...

Men det er bare ett barn, da...

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 08:42   #67
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gretne kvinner

Er ikke så godt å si hvem som er mest gretten om morgenen. Jeg har tendenser til å være A-menneske, i en studenthverdag. Men nå når virkeligheten slår innover oss er det litt vanskeligere. Så lenge jeg får ca ett kvarter alene helt først, kan jeg være irriterende sprudlende uforskammet tidlig.

Når det gjelder morgenritualer går ting temmelig på autopilot ut av senga, stell/dusj, finne og ta på klær, sminke litt underveis kommer som oftest tinkeliten opp, og en tar han mens den andre gjør i stand litt frokost og matpakker. Spiser litt og så skjærer det seg som oftest på vei ut døra. En trang gang og for lite system på hvor votter/luer/sko og så videre befinner seg. I det vi låser døra etter å ha gått ut og inn et par ekstra ganger for å finne nøkler og huske matpakke er minst to av tre sure som sitroner, noen ganger får vi frest fra oss i bilen på vei til barnehagen.

I dag fortsatte vi å være sure fordi vi gikk ned mens tinkeliten hyylte. Ingen vet hvorfor han hylte. Kanskje han syntes vi voksne var barnslig sure...

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no