Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mobil til åtteåring

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-16, 10:46   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mobil til åtteåring

Yngste er snart åtte. Han skal ha redusert SFO plass fra august av. Vi har hatt fasttelefon til nå, men den har jeg sagt opp. Trenger dermed en mobil til ham, men vet ikke hva. Har en etter eldste som han egentlig skulle overta, en Samsung Galaxy Y, men den er ganske så dårlig nå med elendig batteri, så trenger noe annet.

Bør være lett å bruke, ikke så dyr og med OK batteri. Hva går jeg for?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 10:47   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Ville fikk en Huawei da hun begynte å være hjemme alene. Vi så på en Samsung også (husker ikke hvilken modell), men Huaweien var på tilbud og like god.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 10:59   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Jeg har lett litt etter telefoner fordi eldste trengte en ny. Det jeg egentlig hadde landet på var en huawei, den kostet rundt 1000lappen. Nå endte det med at faren ga han en Motorola moto g, virker som en bra telefon, men den er nok noe dyrere.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 11:02   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Kan du huske hva modellen heter, Polarjenta?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 11:07   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan du huske hva modellen heter, Polarjenta?

Huawei Y5. De har den til 999 på Elkjøp bl.a.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 11:47   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Huawei Y5. De har den til 999 på Elkjøp bl.a.

Den fikk poden her for en stund siden også, og vi er fornøyde. Jeg leste her inne at noen mente den knuste lett, men denne har i hvert fall tålt flere turer i asfalt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 11:48   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den fikk poden her for en stund siden også, og vi er fornøyde. Jeg leste her inne at noen mente den knuste lett, men denne har i hvert fall tålt flere turer i asfalt.

Jeg vurderer den til lillebror, men det må enten bli til jul eller til bursdagen, så må nesten se hva som er ¨på tilbud da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 12:12   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Jeg mener Sønnemannen har den Huawei Y5. Den er helt ok og om det er bare til ringe/sende meldinger med, holder den i lange baner.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 12:13   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Den er helt ok for enkle spill, snap og youtube også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 14:08   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg mener Sønnemannen har den Huawei Y5. Den er helt ok og om det er bare til ringe/sende meldinger med, holder den i lange baner.

Er den lett å bruke med OK størrelse på skjerm?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 14:10   #11
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Jeg kjøpte nylig en Motorola til 2000 kr på Teknikkmagasinet til min nesten åtteåring. Vi ønsket 2G RAM slik at han kunne spille Pokemon Go og da var det den beste vi kunne finne til lavest pris.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 14:16   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Min har en Huawei, ikke den billigste men vi er veldig fornøyd.
Helt på høyde med min samsung,bortsett fra kameraet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 01:35   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobil til åtteåring

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er den lett å bruke med OK størrelse på skjerm?

Ja, det synes jeg. Den har en meny som minner mye om iPhone (som er det jeg har), enklere å manøvrere enn de fleste andre androidtelefoner jeg har prøvd, faktisk. Også har den større skjerm enn min (5/SE). Akkurat det vet jeg ikke om er en fordel da jeg personlig ikke skjønner greia med de svære telefonene som er på markedet om dagen, og den blir jo også vanskeligere å holde for en barnehånd enn min iPhone. Men den tåler overraskende mye da. Sønnemannens har gått i bakken en del ganger og den har fremdeles ikke fått en skramme. Ikke lett å få tak i deksel til, men mannen min bestile noe greier på e-bay til 20 kr og det funker bra.

Kameraet er ikke særlig bra. Kjører Pokemon GO helt fint og man kan jo kjøpe et standard minnekort å sette inn om barnet trenger mer plass til lagring.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no