Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Din beste sydentur?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-07, 12:38   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Din beste sydentur?

Hvor er den plassen i "syden" som du har vært skikkelig fornøyd med? Hvor hotell klaffet, stranden var fin, det var mulighet for å oppleve noe annet enn bare bassenget og gode shoppingmuligheter? Og viktigst: barnevennlig! Gjerne slik at både jentene på 4 og 6 og storebror på 10 har mulighet til å kose seg alle sammen!

Tips meg, for jeg blar meg vill i sydenkataloger.... Hadde bestemt oss for Tyrkia, men dropper det pga uroligheter....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 12:56   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Her er det det, uten tvil. Sist sommer hadde vi med småen og fikk stor terasse med egne solsenger, slik at vi slapp å løpe etter han hele tiden. Mens vi var det ble det åpnet en minivannland. Ypperlig for litt større barn.
http://www.parquesantiago.com/esp/in...inicio&popup=1

Det er på Parque Santiago III.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 12:59   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Jeg holder en knapp på Thailand, skal tilbake dit nå i vinter.

I Europa så hadde vi en fin måned for Mallorca da Storebror var litt under et år. Bodde på Viva Blue i nærheten av Alcudia. Stranden var kjempefin, hotellet strålende. Veldig bra bassengområde og masse aktiviteter for barna (vi benyttet oss ikke av det dengang da )
Vi leide bil og kjørte rundt øyen flere ganger. Stoppet på masse vakre plasser som ikke var oversvømt av turister. I Palma er det bra shopping, og like utenfor ligger det en diger Factory Outlet (mener den het Festival Park). Vi shoppet mye!
Mallorca er jo en typisk turistøy, men om du vil så er det mulig å få masse flotte opplevelser.

En annen favoritt Algarvekysten (Portugal). Alt var helt topp både strand og hotellet vi valgte. Bodde i nærheten av en liten fiskerlandsby (som selvsagt var full av turister... ) Det negative var at det var ekstremt kaldt i vannet. Jeg badet knappest i havet, det var for kaldt for meg. Det gjør nok at vi ikke ville ha valgt Portugal når vi drar med barn.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:06   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Hellas! Dit skal vi neste gang vi skal på varmetur med glitterbarnet.

Vi var i Parga sist, det var på fastlandet og en fantastisk liten by. I selve byen fantes det både en bystrand med san, og en rullesteinstrand som jeg personlig foretrakk. Rett utenfor ligger det to store strender man kan nå med båt.

Det går båtturer til diverse historiske og mytologiske steder, og leier man bil er man virkelig midt i et historisk mekka, både gesk og romersk. Man kan også ta båt til Korfu, for extended shopping. Ikke noe uteliv, stille og rolig. Mange italienske turister, og mange barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:10   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Vår beste tur må være da vi bodde på Hotel Ponent Mar (leilighet med havutsikt), som ligger på Palma Nova, Mallorca. Stille og rolig (utenfor høysesong riktignok), stor leilighet sammenlignet med typiske Sunwing-leiligheter, stor terrasse og kort vei til stranda. Med bil tar det ca. 15 min til det store kjøpesenteret Porto Pi, og noen minutter ekstra til Palma sentrum. Badeland og marineland ikke langt unna.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:47   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Her er det det, uten tvil. Sist sommer hadde vi med småen og fikk stor terasse med egne solsenger, slik at vi slapp å løpe etter han hele tiden. Mens vi var det ble det åpnet en minivannland. Ypperlig for litt større barn.
http://www.parquesantiago.com/esp/in...inicio&popup=1

Det er på Parque Santiago III.

Jepp, den har vi sett på. Ringte og skulle bestille der til og med. Men så så vi plutselig at det ikke var aircond. på rommene. Og da blir det vel vannvittig varmt og vanskelig å sove når en er det i mndskiftet juli/august???

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:49   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg holder en knapp på Thailand, skal tilbake dit nå i vinter.
.

Vi har vært på phuket! Det er supert der! Men nå er dte vel regntid der i juli/august`? Vi vil være garantert sol når vi drar på tur i sommer. Når vi var på phuket var det i januar, så da hadde vi knallvær - å som jeg lengter tilbake dit!....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:01   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Vi har vært på Kreta med ungene og har vært fornøyd der.
Ellers kan jeg anbefale Naxos, men dit går det ikke direkte fly.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:42   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ellers kan jeg anbefale Naxos, men dit går det ikke direkte fly.

Naxos er vidunderlig... Men tilnærmet umulig hvis man skal ha med vogn.

  Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 16:00   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Lefkas er også barnevennlig og fint, men ikke ha med barnevogn med sånne små dritthjul.

  Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 16:02   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Enig med glitter - Hellas! Var veldig fornøyd med besøkene på Parga, Samos og Skiathos.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:29   #12
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Nerja, ca 5 mil øst for Malaga er en sjarmerende by. Ellers er jeg glad i sør-Frankrike og Sicillia.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:32   #13
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Nerja, ca 5 mil øst for Malaga er en sjarmerende by.

Der har jeg også vært, likte meg veldig godt. Det eneste minuset var stranden som var litt for steinete etter min smak.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:37   #14
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Der har jeg også vært, likte meg veldig godt. Det eneste minuset var stranden som var litt for steinete etter min smak.

Ja, den er det, men prøvde dere bystranden? Vi bor like ved bystranden, som er sand, men pleier å kjøre til Burriana.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:42   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Skiathos har jeg faktisk vært på, for maaaange år siden
Stenete strender tror jeg ikke jeg har sansen for? Er det ikke vondt på de varme stenene, og blir det ikke mye tang osv i vannet da??


Hm....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:44   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Kypros er et flott 'sydensted'. Har vært i både Aya Napa og Fig Tree Bay. Begge ganger på Startours Blue Village anlegg. Dette er kjempeflotte anlegg for barnefamilier. Shopping er det heller dårlig med Det eneste jeg kjøpte i sommer var en rød skinnveske.

Kreta er også fint

Tyrkia er jeg ikke noe særlig begeistret for.


Sist redigert av løve70 : 30-12-07 kl 20:46. Årsak: La til mer
løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:51   #17
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ja, den er det, men prøvde dere bystranden? Vi bor like ved bystranden, som er sand, men pleier å kjøre til Burriana.

Jeg vet igrunnen ikke helt hvilken strand vi var på. Vi bodde ca 15 minutter å gå fra sentrum.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:53   #18
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Jeg er forelsket i Kreta.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:07   #19
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi var i Parga sist, det var på fastlandet og en fantastisk liten by. I selve byen fantes det både en bystrand med san, og en rullesteinstrand som jeg personlig foretrakk. Rett utenfor ligger det to store strender man kan nå med båt.

Det går båtturer til diverse historiske og mytologiske steder, og leier man bil er man virkelig midt i et historisk mekka, både gesk og romersk. Man kan også ta båt til Korfu, for extended shopping. Ikke noe uteliv, stille og rolig. Mange italienske turister, og mange barn.

Parga er bra! Jeg antar at den kan ha forandret seg en del siden sist vi var der, det er noen år siden nå, men vi har likt oss veldig godt der. Nå er det bare Karpathos for oss, både fordi vi har fått mange venner der, og fordi vi snart har en egen leilighet der.


Ellers trivdes vi meget godt da vi for omtrent et år siden var på Tenerife med to vennepar og deres barn. Vi reiste med Startour og bodde på Parque Cristobal (Blue Village). Topp for barna!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 17:24   #20
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste sydentur?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Og da blir det vel vannvittig varmt og vanskelig å sove når en er det i mndskiftet juli/august???

Det er vifter i taket. Vi hadde det flott i begynnelsen av august.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no